Dodaj publikację
Autor
Justyna Charczuk
Data publikacji
2012-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Pracy dla grupy dzieci 4 letnich na miesiąc marzec.
 Pobierz (docx, 23,1 KB)

Podgląd treści

Plan dydaktyczno – wychowawczy

w grupie dzieci 4 – letnich

MARZEC

Opracowanie:

Justyna Charczuk

Agnieszka Kowalska

Tematy kompleksowe:

Poznajemy zawody naszych rodziców (28.02 – 04. 03. 2011r.)

W marcu jak w garncu czyli pogoda na wesoło (07 – 11. 03. 2011 r.)

Tydzień oszczędzania energii (14 – 18. 03. 2011 r.)

Witamy, witamy Wiosnę już dziś zapraszamy (21 – 25. 03. 2011 r.)

Treści programowe:

Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola (s. 20)

Potrafimy słuchać – rozróżnianie dźwięków, odtwarzanie dźwięków (s. 24)

Opowiadamy – swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom, wypowiadanie się na temat obrazka, wysłuchanego tekstu,

Rozwijanie myślenia, rozwiązywanie prostych zagadek, ustalanie kolejności wykonywanych zadań (s 36)

Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia (s. 39)

Wyrażanie muzyki ruchem, rozwijanie twórczości muzycznej (s.49)

Obcowanie ze sztuką, zwracanie uwagi na barwy wokół siebie (s. 50, 51)

Treści podstawy programowej:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,

TYDZIEŃ I Poznajemy zawody naszych rodziców (28.02 – 04. 03. 2011r.)

Cel główny:

Poznanie niektórych zawodów wykonywanych przez osoby dorosłe

Rozwijanie mowy i myślenia

W sklepie – rozmowa inicjowana ilustracjami różnych rodzajów sklepów – zwrócenie uwagi na różne rodzaje sklepów i ich asortyment

„Chory synek” W. Badalskiej – teatrzyk sylwet – poznanie pracy lekarza i pielęgniarki

„Gdzie pracuje moja mama?” – rozwiązywanie zagadek na temat zawodów wykonywanych przez kobiety – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat pracy zawodowej rodziców

Aktywność artystyczna:

W świecie sztuki Muzyka

„Marcowy kwiatek” – słuchanie piosenki – rozwijanie umiejętności słuchania piosenek

„Kołomyjka” – zabawy z tańcem - poznanie nowego tańca, osłuchanie z melodią i tekstem

W świecie sztuki Plastyka

„Kim będę w przyszłości” – malowanie farbami osoby wykonującej wymarzony zawód lub atrybutu związanego z danym zawodem – rozwijanie inwencji twórczej dziecka i umiejętności malowania farbami

„Kwiatek dla Pani” – wykonanie prostego kwiatka z papierowych kółek – rozwijanie sprawności manualnych dziecka

Rozwijanie pojęć matematycznych

„Tłusty czwartek” – zabawy matematyczne z wykorzystaniem szablonów pączków – kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia

Aktywność ruchowa i zdrowotna

Zabawy ruchowe Zestaw 7

Uwagi o realizacji

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

TYDZIEŃ II W marcu jak w garncu czyli pogoda na wesoło

(07 – 11. 03. 2011 r.)

Cel główny:

Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.

Rozwijanie mowy i myślenia

„W marcu” I. Suchorzewskiej – słuchanie wiersza, rozmowa inicjowana wierszem i ilustracjami – zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośnia, prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie

„W marcu jak w garncu” – próby zinterpretowania i wyjaśnienie sensu przysłowia - poznanie niektórych przysłów o Wiośnie, rozwijanie mowy

„Szukamy wiosny” – spacer alejkami parku w ...