Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan dydaktyczno – wychowawczy
w grupie dzieci 4 – letnich
MARZEC
Opracowanie:
Justyna Charczuk
Agnieszka Kowalska
Tematy kompleksowe:
Poznajemy zawody naszych rodziców (28.02 – 04. 03. 2011r.)
W marcu jak w garncu czyli pogoda na wesoło (07 – 11. 03. 2011 r.)
Tydzień oszczędzania energii (14 – 18. 03. 2011 r.)
Witamy, witamy Wiosnę już dziś zapraszamy (21 – 25. 03. 2011 r.)
Treści programowe:
Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola (s. 20)
Potrafimy słuchać – rozróżnianie dźwięków, odtwarzanie dźwięków (s. 24)
Opowiadamy – swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom, wypowiadanie się na temat obrazka, wysłuchanego tekstu,
Rozwijanie myślenia, rozwiązywanie prostych zagadek, ustalanie kolejności wykonywanych zadań (s 36)
Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia (s. 39)
Wyrażanie muzyki ruchem, rozwijanie twórczości muzycznej (s.49)
Obcowanie ze sztuką, zwracanie uwagi na barwy wokół siebie (s. 50, 51)
Treści podstawy programowej:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,
TYDZIEŃ I Poznajemy zawody naszych rodziców (28.02 – 04. 03. 2011r.)
Cel główny:
Poznanie niektórych zawodów wykonywanych przez osoby dorosłe
Rozwijanie mowy i myślenia
W sklepie – rozmowa inicjowana ilustracjami różnych rodzajów sklepów – zwrócenie uwagi na różne rodzaje sklepów i ich asortyment
„Chory synek” W. Badalskiej – teatrzyk sylwet – poznanie pracy lekarza i pielęgniarki
„Gdzie pracuje moja mama?” – rozwiązywanie zagadek na temat zawodów wykonywanych przez kobiety – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat pracy zawodowej rodziców
Aktywność artystyczna:
W świecie sztuki Muzyka
„Marcowy kwiatek” – słuchanie piosenki – rozwijanie umiejętności słuchania piosenek
„Kołomyjka” – zabawy z tańcem - poznanie nowego tańca, osłuchanie z melodią i tekstem
W świecie sztuki Plastyka
„Kim będę w przyszłości” – malowanie farbami osoby wykonującej wymarzony zawód lub atrybutu związanego z danym zawodem – rozwijanie inwencji twórczej dziecka i umiejętności malowania farbami
„Kwiatek dla Pani” – wykonanie prostego kwiatka z papierowych kółek – rozwijanie sprawności manualnych dziecka
Rozwijanie pojęć matematycznych
„Tłusty czwartek” – zabawy matematyczne z wykorzystaniem szablonów pączków – kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
Aktywność ruchowa i zdrowotna
Zabawy ruchowe Zestaw 7
Uwagi o realizacji
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
TYDZIEŃ II W marcu jak w garncu czyli pogoda na wesoło
(07 – 11. 03. 2011 r.)
Cel główny:
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.
Rozwijanie mowy i myślenia
„W marcu” I. Suchorzewskiej – słuchanie wiersza, rozmowa inicjowana wierszem i ilustracjami – zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośnia, prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie
„W marcu jak w garncu” – próby zinterpretowania i wyjaśnienie sensu przysłowia - poznanie niektórych przysłów o Wiośnie, rozwijanie mowy
„Szukamy wiosny” – spacer alejkami parku w ...