Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan dydaktyczno – wychowawczy
w grupie dzieci 4 – letnich
MAJ
Opracowanie:
Justyna Charczuk
Agnieszka Kowalska
Tematy kompleksowe:
Chełm moje miasto, Polska to mój kraj (04 – 06. V. 2011) kontynuacja z poprzedniego miesiąca
Zaczarowany świat książek ( 09 – 13. V 2011)
Majową łąkę odkrywamy i zabawę zaczynamy (16 – 20. V. 2011)
Moja mama ukochana, jedyna i wspaniała (23 – 27. V. 2011)
Treści programowe:
W świecie sztuki – literatura i czasopisma, kontakt z literaturą i czasopismami ( s. 52)
Poznajemy przyrodę Wiosna – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w czasie wiosny, omawianie życia ptaków wiosną ( s.42)
Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania ( s.39)
Wzmacnianie więzów rodzinnych, organizowanie świąt o charakterze rodzinnym (s. 16)
Treści podstawy programowej:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,
TYDZIEŃ II Zaczarowany świat książek ( 09 – 13. V 2011)
Cel główny:
Kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki, jako źródła wiadomości i przeżyć, promowanie hasła „Książka naszym przyjacielem”
Rozwijanie mowy i myślenia
Jak powstaje książka? - Zapoznanie z kolejnymi etapami powstawania książki na podstawie historyjki obrazkowej - poznanie cyklu produkcyjnego książek, poznanie pojęć: autor, ilustrator.
Biblioteka – wycieczka do biblioteki chełmskiej - zainteresowanie dzieci swoim rodzinną miejscowością poprzez udział w spacerach i wycieczkach bliższych i dalszych, m.in. Biblioteka, zapoznanie z pracą bibliotekarki.
„Nasze ulubione książki”- zorganizowanie w sali kącika ulubionych książek- zachęcanie i promowanie idei czytelniczej -
Aktywność artystyczna:
W świecie sztuki Muzyka
„Dlaczego zepsuł się bębenek?” -opowiadanie nauczycielki z akompaniamentem instrumentów perkusyjnych. Utrwalenie znajomości instrumentów perkusyjnych i techniki gry na nich
Wiosenne śpiewanie – wspólny i indywidualny śpiew piosenek o tematyce wiosennej – rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek
W świecie sztuki Plastyka
Praca plastyczna z wykorzystaniem techniki orgiami z koła na temat „Miś Uszatek” - umiejętne składanie i przyklejanie kółek, dorysowywanie brakujących elementów – nos, oczy,
Moja książka – projektowanie i wykonanie książeczki wg własnego pomysłu – rozwijanie wyobraźni dziecka
Rozwijanie pojęć matematycznych
Co jest długie, co szerokie, a co jest wysokie?” - mierzenie różnymi jednostkami miary (na oko, krokami, paseczkami).
Aktywność ruchowa i zdrowotna
Zabawy ruchowe Zestaw 9
Uwagi o realizacji
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
TYDZIEŃ III Majową łąkę odkrywamy i zabawę zaczynamy ( 16 – 20. V 2011)
Cel główny:
Poznajemy wiosnę – omawianie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną w szczególności w środowisku przyrodniczym jakim jest łąka.
Rozwijanie mowy i myślenia
Dzień Niezapominajki - rozmowa inicjowana przez nauczycielkę na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń o Dniu Niezapominajki – przybliżenie dzieciom idei Dnia Niezapominajki.
Majową łąkę odwiedzamy - wycieczka na łąkę- rozwijanie pozytywnego stosunku do przyrody; obserwowanie roślin i owadów
„ Zaczarowana żaba” A. Matysiaka - zwrócenie ...