Dodaj publikację
Autor
Justyna Charczuk
Data publikacji
2012-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy dla grupy dzieci 4-letnich - maj.
 Pobierz (docx, 24,4 KB)

Podgląd treści

Plan dydaktyczno – wychowawczy

w grupie dzieci 4 – letnich

MAJ

Opracowanie:

Justyna Charczuk

Agnieszka Kowalska

Tematy kompleksowe:

Chełm moje miasto, Polska to mój kraj (04 – 06. V. 2011) kontynuacja z poprzedniego miesiąca

Zaczarowany świat książek ( 09 – 13. V 2011)

Majową łąkę odkrywamy i zabawę zaczynamy (16 – 20. V. 2011)

Moja mama ukochana, jedyna i wspaniała (23 – 27. V. 2011)

Treści programowe:

W świecie sztuki – literatura i czasopisma, kontakt z literaturą i czasopismami ( s. 52)

Poznajemy przyrodę Wiosna – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w czasie wiosny, omawianie życia ptaków wiosną ( s.42)

Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania ( s.39)

Wzmacnianie więzów rodzinnych, organizowanie świąt o charakterze rodzinnym (s. 16)

Treści podstawy programowej:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,

TYDZIEŃ II Zaczarowany świat książek ( 09 – 13. V 2011)

Cel główny:

Kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki, jako źródła wiadomości i przeżyć, promowanie hasła „Książka naszym przyjacielem”

Rozwijanie mowy i myślenia

Jak powstaje książka? - Zapoznanie z kolejnymi etapami powstawania książki na podstawie historyjki obrazkowej - poznanie cyklu produkcyjnego książek, poznanie pojęć: autor, ilustrator.

Biblioteka – wycieczka do biblioteki chełmskiej - zainteresowanie dzieci swoim rodzinną miejscowością poprzez udział w spacerach i wycieczkach bliższych i dalszych, m.in.  Biblioteka, zapoznanie z pracą bibliotekarki.

„Nasze ulubione książki”- zorganizowanie w sali kącika ulubionych książek- zachęcanie i promowanie idei czytelniczej -

Aktywność artystyczna:

W świecie sztuki Muzyka

„Dlaczego zepsuł się bębenek?” -opowiadanie nauczycielki z akompaniamentem instrumentów perkusyjnych. Utrwalenie znajomości instrumentów perkusyjnych i techniki gry na nich

Wiosenne śpiewanie – wspólny i indywidualny śpiew piosenek o tematyce wiosennej – rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek

W świecie sztuki Plastyka

Praca plastyczna z wykorzystaniem techniki orgiami z koła na temat „Miś Uszatek” - umiejętne składanie i przyklejanie kółek, dorysowywanie brakujących elementów – nos, oczy,

Moja książka – projektowanie i wykonanie książeczki wg własnego pomysłu – rozwijanie wyobraźni dziecka

Rozwijanie pojęć matematycznych

Co jest długie, co szerokie, a co jest wysokie?” - mierzenie różnymi jednostkami miary (na oko, krokami, paseczkami).

Aktywność ruchowa i zdrowotna

Zabawy ruchowe Zestaw 9

Uwagi o realizacji

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

TYDZIEŃ III Majową łąkę odkrywamy i zabawę zaczynamy ( 16 – 20. V 2011)

Cel główny:

Poznajemy wiosnę – omawianie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną w szczególności w środowisku przyrodniczym jakim jest łąka.

Rozwijanie mowy i myślenia

Dzień Niezapominajki - rozmowa inicjowana przez nauczycielkę na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń o Dniu Niezapominajki – przybliżenie dzieciom idei Dnia Niezapominajki.

Majową łąkę odwiedzamy - wycieczka na łąkę- rozwijanie pozytywnego stosunku do przyrody; obserwowanie roślin i owadów

„ Zaczarowana żaba” A. Matysiaka - zwrócenie ...