Dodaj publikację
Autor
Alicja Marcinkowska
Data publikacji
2012-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
94

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Procedura sprzątania pokoi hotelowych.
 Pobierz (doc, 44,5 KB)

Podgląd treści


PROCEDURA SPRZĄTANIA

1) Przed sprzątaniem codziennym (bieżącym):

– rano każdego dnia Kierownik Służby Pięter odbiera raport o statusie pokoi od recepcjonisty, Kierownik Służby Pięter przydziela pokoje,

– pokojowa zapoznaje się z grafikiem pokoi do posprzątania i kładzie grafik na wózku serwisowym w niewidocznym dla gości miejscu,

2) W pierwszej kolejności sprzątamy pokoje na czysto,

3) Następnie pokoje z wywieszkami z prośbą o posprzątanie,

4) Na końcu sprzątamy pokoje wynajmowane przez gości,

5) Nie należy wchodzić do pokoju z wywieszką „NIE PRZESZKADZAĆ”, taki pokój należy odnotować w wykazie pokoi do sprzątania i po pewnym czasie ponownie sprawdzić czy pokój można posprzątać. Jeżeli gość nie zdejmie wywieszki przed zakończeniem dyżuru pokojowej należy o tym powiadomić Kierownictwo Służby Pięter,

6) O rzeczach zapomnianych lub znalezionych powiadamiamy Kierownika Służby Pięter lub recepcję,

7) Zdarzenia typu: kradzież, choroba czy śmierć gościa pokojowa zgłasza natychmiast recepcji,

Procedura sprzątania pokoju opuszczonego przez gości:

1) Przed wejściem do pokoju należy:

– przestrzegać zasady trzykrotnego pukania,

– ustawić wózek w pobliżu pokoju,

– umieścić na klamce wywieszkę/piktogram o treści „Pokój w trakcie sprzątania” („Maid in room”),

– drzwi pozostawić otwarte przez cały czas sprzątania,

– włączyć światło,

2) Po wejściu do pokoju odsłaniamy rolety/żaluzje/firany/zasłony; otwieramy okno,

3) Sprawdzamy pokój, czy nie ma w nim pozostawionych przez gości rzeczy (jeżeli są, powiadamiamy Kierownika Służby Pięter lub recepcję),

4) Sprawdzamy stan techniczny i funkcjonalne wyposażenie, ustalamy ewentualne uszkodzenia, które zgłaszamy Kierownikowi Służby Pięter; dokonujemy wpisu w „księdze usterek” i powiadamiamy Kierownika Działu Technicznego,

5) Opróżniamy popielniczki i kosze na śmieci, zbieramy brudną zastawę stołową,

6) Przygotowujemy łóżko:

– zdejmujemy brudną pościel i wkładamy do worka zawieszonego na wózku (nigdy nie kładziemy jej na podłodze),

– sprawdzamy czystość materaca i moltonu – wymieniamy go lub poprawiamy,

– zakładamy czystą pościel,

– łóżko przykrywamy narzutą i wygładzamy,

7) Myjemy ramy okien i szyby, płynem czyścimy szyby, wycieramy parapety,

8) Wycieramy biurko na mokro i sucho,

9) Wycieramy lekko wilgotną szmatką kurz z kinkietów, lamp, TV, szafki pod TV, telefonu, szuflad, półek, mebli, drzwi, gniazdek elektrycznych, listew podłogowych,

10) Przechodzimy do łazienki; należy w odpowiedniej kolejności:

– Pozbierać brudne ręczniki i włożyć je do worka,

– Usunąć resztki kosmetyków,

– Opróżnić kosz, sprawdzając czy nie ma w nim rzeczy stanowiących własność gościa, przetrzeć go i założyć nowy worek foliowy,

– Spłukać muszlę klozetową,

– Wypompować wodę z muszli szczotką,

– Wymyć glazurę od góry do dołu,

– Wymyć, wypolerować szklanki lub kubeczki na szczoteczki do mycia zębów,

– Wymyć umywalkę, wannę/prysznic, bidet, mydelniczki, popielniczki, armaturę,

– Wymyć lustro,

– Wymienić ręczniki ...