Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROCEDURA SPRZĄTANIA
1) Przed sprzątaniem codziennym (bieżącym):
– rano każdego dnia Kierownik Służby Pięter odbiera raport o statusie pokoi od recepcjonisty, Kierownik Służby Pięter przydziela pokoje,
– pokojowa zapoznaje się z grafikiem pokoi do posprzątania i kładzie grafik na wózku serwisowym w niewidocznym dla gości miejscu,
2) W pierwszej kolejności sprzątamy pokoje na czysto,
3) Następnie pokoje z wywieszkami z prośbą o posprzątanie,
4) Na końcu sprzątamy pokoje wynajmowane przez gości,
5) Nie należy wchodzić do pokoju z wywieszką „NIE PRZESZKADZAĆ”, taki pokój należy odnotować w wykazie pokoi do sprzątania i po pewnym czasie ponownie sprawdzić czy pokój można posprzątać. Jeżeli gość nie zdejmie wywieszki przed zakończeniem dyżuru pokojowej należy o tym powiadomić Kierownictwo Służby Pięter,
6) O rzeczach zapomnianych lub znalezionych powiadamiamy Kierownika Służby Pięter lub recepcję,
7) Zdarzenia typu: kradzież, choroba czy śmierć gościa pokojowa zgłasza natychmiast recepcji,
Procedura sprzątania pokoju opuszczonego przez gości:
1) Przed wejściem do pokoju należy:
– przestrzegać zasady trzykrotnego pukania,
– ustawić wózek w pobliżu pokoju,
– umieścić na klamce wywieszkę/piktogram o treści „Pokój w trakcie sprzątania” („Maid in room”),
– drzwi pozostawić otwarte przez cały czas sprzątania,
– włączyć światło,
2) Po wejściu do pokoju odsłaniamy rolety/żaluzje/firany/zasłony; otwieramy okno,
3) Sprawdzamy pokój, czy nie ma w nim pozostawionych przez gości rzeczy (jeżeli są, powiadamiamy Kierownika Służby Pięter lub recepcję),
4) Sprawdzamy stan techniczny i funkcjonalne wyposażenie, ustalamy ewentualne uszkodzenia, które zgłaszamy Kierownikowi Służby Pięter; dokonujemy wpisu w „księdze usterek” i powiadamiamy Kierownika Działu Technicznego,
5) Opróżniamy popielniczki i kosze na śmieci, zbieramy brudną zastawę stołową,
6) Przygotowujemy łóżko:
– zdejmujemy brudną pościel i wkładamy do worka zawieszonego na wózku (nigdy nie kładziemy jej na podłodze),
– sprawdzamy czystość materaca i moltonu – wymieniamy go lub poprawiamy,
– zakładamy czystą pościel,
– łóżko przykrywamy narzutą i wygładzamy,
7) Myjemy ramy okien i szyby, płynem czyścimy szyby, wycieramy parapety,
8) Wycieramy biurko na mokro i sucho,
9) Wycieramy lekko wilgotną szmatką kurz z kinkietów, lamp, TV, szafki pod TV, telefonu, szuflad, półek, mebli, drzwi, gniazdek elektrycznych, listew podłogowych,
10) Przechodzimy do łazienki; należy w odpowiedniej kolejności:
– Pozbierać brudne ręczniki i włożyć je do worka,
– Usunąć resztki kosmetyków,
– Opróżnić kosz, sprawdzając czy nie ma w nim rzeczy stanowiących własność gościa, przetrzeć go i założyć nowy worek foliowy,
– Spłukać muszlę klozetową,
– Wypompować wodę z muszli szczotką,
– Wymyć glazurę od góry do dołu,
– Wymyć, wypolerować szklanki lub kubeczki na szczoteczki do mycia zębów,
– Wymyć umywalkę, wannę/prysznic, bidet, mydelniczki, popielniczki, armaturę,
– Wymyć lustro,
– Wymienić ręczniki ...