Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Partyka-Wiej
Data publikacji
2012-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
49

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 93,5 KB)

Podgląd treści

Szkoła Podstawowa
im. Św. Kingi w Książnicach

Plan rozwoju zawodowego

na stopień nauczyciela dyplomowanego
Agnieszka Partyka-Wiej
nauczyciel matematyki i informatyki

1. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009
2. Data zakończenia stażu: 31 maja 2012

 
|ZADANIE/DZIAŁANIE ORGANIZACYJNE |FORMY REALIZACJI |TERMIN |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |
|1. Wstępna analiza własnych umiejętności. |- autorefleksja |VIII/IX. 2009 |-notatka |
|2. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli |-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego |IX.2009 |-poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie|
| |-śledzenia zmian w prawie oświatowym |  |stażu |
| | |na bieżąco |  |
|3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. |-opracowanie planu rozwoju zawodowego |IX.2009 |-zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan |
| | | |rozwoju zawodowego |
|4. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu |-systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację |okres stażu |-zgromadzona dokumentacja |
|rozwoju zawodowego. |planu rozwoju zawodowego | | |
| |  | | |
|5.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju |-przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju |V. 2012 |-pisemne sprawozdanie z realizacji planu |
|zawodowego. |zawodowego | |rozwoju zawodowego |

 
 
WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT. 1 KARTY NAUCZYCIELA (Dz. U. Nr 118 z 2003r, poz. 1112 z późniejszymi zmianami)

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art., 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.

|Zadania |Forma realizacji |Dowody realizacji lub oczekiwane efekty |Termin |
| | | | |
|Poznanie procedury awansu zawodowego |Zapoznanie się ze stosownymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi |Znajomość przepisów prawa oświatowego. |Wrzesień 2009 |
| |awansu zawodowego nauczycieli. |Prawidłowo napisany wniosek o rozpoczęcie stażu oraz| |
| | |plan rozwoju zawodowego. | |
| |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. | | |
| | | | |
|Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z |Analiza dokumentów (plan rozwoju szkoły, Statut Szkoły, WSO, plan |Posiadanie bieżących wiadomości. |Cały okres stażu. |
|usprawnianiem pracy szkoły. |wychowawczy). |Orientacja w zmianach. | |
| | | | |
| |Aktualizacja Regulaminu Samorządu Szkolnego, WSO |Właściwe wykorzystywanie przepisów w codziennej | |
| | |pracy. | |
| | |Dokumentacja szkoły, zaświadczenie Dyrektora Szkoły | |
| | | | |
| | | | |
|Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach |Zaświadczenia, świadectwa. |Cały okres stażu. |
|aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i |adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. | | |
|zewnętrznym doskonaleniu | | | |
| |Aktywny udział w pracach WDN. | | |
| | | | |
| |Udział w warsztatach metodycznych, kursach, szkoleniach. | | |
| | | | |
| |Samodzielne studiowanie fachowej literatury, | | |
| |Udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej. | | |
| |Indywidualne spotkania z rodzicami mającymi problemy z dziećmi. |Informacja w sprawozdaniu. |Cały okres stażu. |
|Wspieranie wychowawczej roli rodziny |Polecanie rodzicom odpowiedniej literatury z omówieniem problemów. | | |
| |Negowanie zachowań nieprawidłowych i szkodliwych wśród uczniów. | | |
| |Wskazywanie ...