Dodaj publikację
Autor
Joanna Synoradzka
Data publikacji
2012-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Poniższy dokument zawiera Plan Wychowawczy dla klasy I gimnazjum. Mam nadzieję, że będzie pomocny zwłaszcza dla początkujących nauczycieli i wychowawców, którzy muszą napisać taki plan na początku każdego roku szkolnego.
 Pobierz (doc, 68,5 KB)

Podgląd treści


Plan wychowawczy w kl. I gimnazjum

Cele ogólne:

- wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia
- wartościowanie postaw i zjawisk związanych z życiem w społeczeństwie
- przygotowanie do życia w warunkach współczesnego świata

Cele wychowawcy:

- integrowanie zespołu klasowego
- poprawienie dyscypliny w klasie i zachowania uczniów na poszczególnych zajęciach lekcyjnych
- aktywizowanie uczniów do uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych (koła zainteresowań), konkursach przedmiotowych i podnoszenia osiągnięć edukacyjnych
- poznanie sytuacji rodzinnej uczniów
- systematyczna analiza wyników z poszczególnych przedmiotów i kontrola frekwencji uczniów
- informowanie rodziców o postępach w nauce i zachowaniu uczniów

Tematyka godzin wychowawczych

|Lp. |Tematyka |Cele wychowawcze |Termin realizacji |
|1. |Wybór samorządu klasowego. |-ustalenie obowiązków i zakresu |wrzesień |
| | |odpowiedzialności | |
|2. |Poznajemy przepisy dotyczące |-zapoznanie uczniów ze statutem | |
| |funkcjonowania gimnazjum |gimnazjum, wewnętrznym systemem oceniania | |
| | |i kryteriami oceny z zachowania | |
|3. |Prawa i obowiązki ucznia (kodeks|-zapoznanie uczniów z ich prawami, | |
| |ucznia) |obowiązkami szkolnymi, nagrodami i karami | |
|4. |Jak być dobrym zespołem |-uświadomienie konieczności przestrzegania| |
| |klasowym? |przez jednostkę określonych norm jako | |
| | |czynnika wpływającego na dobro | |
| | |grupy | |
| | |-budzenie poczucia współodpowiedzialności | |
| | |za klasę | |
| | |-umocnienie poczucia więzi z całą klasą | |
|5. |Koleżeństwo - jaki jestem dla |-przedstawienie cech prawdziwego |październik |
| |innych? |koleżeństwa | |
| | |-kształtowanie postawy bycia dobrym kolegą| |
| | |-budzenie odpowiedzialności za koleżeństwo| |
|6. |Nauka jest moją pracą - jak |-kształtowanie nawyków dobrej organizacji | |
| |uczyć się skutecznie i |nauki | |
| |efektywnie? |-zainteresowanie uczniów techniką pracy | |
| | |umysłowej | |
|7. |Jak organizować sobie czas |-zachęcenie do kreatywnego spędzania czasu| |
| |wolny? |wolnego | |
| | |-ukazanie atrakcyjnych form spędzania | |
| | |czasu wolnego | |
|8. |Nasze pasje i zainteresowania. |-uzmysłowienie uczniom roli ich | |
| | |zainteresowań pozaszkolnych | |
| | |-kształtowanie wspólnoty z ludźmi o | |
| | |podobnych zainteresowaniach | |
|9. |Książka którą warto przeczytać, |-rozwijanie pasji i zainteresowań |listopad |
| |autor którego warto poznać. |czytelniczych | |
|10. |Rola autorytetu w życiu |-ukazanie roli autorytetu | |
| |człowieka. |-budzenie pragnienia naśladowania | |
| | |pozytywnych cech autorytetu | |
|11. |Określenie postaw „być” i |-przedstawienie co oznacza postawa „być” i| |
| |„mieć”. |„mieć” | |
| | |-ukazanie skutków przyjęcia postawy „być” | |
| | |i „mieć” w życiu rodzinnym i społecznym | |
|12. |Organizujemy zabawę andrzejkową.|-ustalenie odpowiedzialności każdego | |
| | |ucznia za dobre przygotowanie i przebieg | |
| | |zabawy | |
|13. |Kultura słowa, kultura |-ustalenie norm poprawnego słownictwa i |grudzień |
| |zachowania. |zachowania się w szkole i poza nią | |
|14. |Stres - jak sobie z nim radzić? |-wprowadzenie w problematykę zdrowia | |
| | |psychicznego | |
| | |-dostarczenie wiedzy służącej umiejętności| |
| | | | |
| | |rozładowania swych emocji i właściwego | |
| | |reagowania | |
|15. |Tradycje, obyczaje i zwyczaje |-poznanie obyczajów i zwyczajów świąt | |
| |świąteczne w naszym regionie. |bożonarodzeniowych w naszej okolicy | |
| | |-uwrażliwienie na konieczność zachowywania| |
| | |tradycji | |
|16. |Dlaczego młodzi ludzie sięgają |-poszerzenie wiedzy na |styczeń |
| |po papierosy? |temat przyczyn i rodzajów uzależnień oraz | |
| | |ich wpływu na człowieka i jego najbliższe ...