Dodaj publikację
Autor
Sylwia Gołąbek
Data publikacji
2012-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
22

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka angielskiego - stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (docx, 19,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA STAŻYSTY

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

mgr Sylwia Gołąbek

Nauczyciel języka angielskiego

w Zespole Szkół im. ks. Jana Twardowskiego

w Chwaliszewie

Staż od 1 września 2011 do 31 maja 2012

Zgodnie z § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, wymagania nie zbędne do uzyskiwania stopnia nauczyciela kontraktowego obejmują:

L.p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Dowody realizacji

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa

staż

(§ 6, ust. 2, pkt.1)

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1.12.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

wrzesień

2011

- znajomość aktów prawnych

- plan rozwoju zawodowego

- zapis dokumentacji przebiegu stażu

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu:

mgr Renatą Gierszewicz

- rozmowa wstępna

- określenie zasad współpracy

- zawarcie kontraktu pomiędzy opiekunem stażu, a stażystą

wrzesień

2011

- kontrakt

3.

Zapoznanie z dokumentacją obowiązującą w szkole

-prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych oraz analiza dokumentów:

- statutu szkoły

- Programu Wychowawczego Szkoły

- Szkolnego Programu Profilaktyki

- plan rozwoju szkoły

- wewnątrzszkolnego systemu oceniania

- regulaminu Rady Pedagogicznej

- regulaminów obowiązujących w szkole.

wrzesień

2011 oraz okres całego stażu

- prawidłowe prowadzenie dokumentów

-znajomość dokumentów

4.

Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania i organizacji szkoły

- obserwacja

-zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć, grafikiem dyżurów, zastępstwami, zasadami współpracy dyrekcji z nauczycielami; udział w Radach Pedagogicznych.

okres stażu

- znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły

- organizacja zajęć własnych

- listy obecności na Radach Pedagogicznych

5.

Analiza przepisów prawa dotyczących zasad bezpieczeństwa nauki i pracy w szkole

-zapoznanie się z przepisami dotyczącymi BHP:Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.

wrzesień

2011

- znajomość zasad BHP i praktyczne stosowanie ich podczas realizacji zajęć

6.

Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły

- przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju.

okres stażu

- sprawozdania z realizacji stażu

7.

Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego

- sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji

styczeń 2012

maj

2012

- wniosek

- dokumentacja z realizacji stażu

Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§6, ust.2, pkt.2)

1.

Organizacja własnego warsztatu pracy, dobór testów, podręczników, pomocy naukowych

- przegląd oferty wydawniczej

- analiza wybranych podręczników, modyfikacja i tworzenie testów

- analiza ...