Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO W KLASIE IV
SZKOŁY PODSTAWOWEJ
PRZEDMIOT: Język niemiecki
SZKOŁA: Szkoła Podstawowa
PROWADZĄCY:
KLASA: IV b
DATA REALIZACJI: 06.06.2012r.
TEMAT LEKCJI: Brieffreunde im Netz. Ćwiczenia gramatyczne na zastosowanie zaimków dzierżawczych.
Treści nauczania i umiejętności- wymagania szczegółowe:
REAGOWANIE JĘZYKOWE:
I. Znajomość środków językowych.
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów wskazanych w wymaganiach szczegółowych.
1. Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych:
leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych,
umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie
następujących tematów:
5) życie rodzinne i towarzyskie (koledzy, przyjaciele, formy spędzania czasu wolnego);
3. Uczeń rozumie krótkie, proste, kilkuzdaniowe wypowiedzi pisemne:
1) rozumie ogólny sens tekstu;
2) wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście;
3) rozpoznaje różne rodzaje tekstów, np. list prywatny, e-mail,
4. Uczeń tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne według wzoru:
3) przedstawia swoje upodobania i uczucia.
7. Uczeń reaguje w formie prostego tekstu pisanego w prostych sytuacjach
życia codziennego:
1) udziela podstawowych informacji na swój temat;
12. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyśla się znaczenia
wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa
i zwroty).
CEL OGÓLNY:
Uczniowie:
• Poznają zasadę stosowania zaimków dzierżawczych dla l. poj.
CELE SZCZEGÓŁOWE (w formie operacyjnej)
Uczniowie:
• utrwalają zaimki dzierżawcze mein/ dein/ sein/ ihr
• poszerzają swoje słownictwo
• poprawiają technikę czytania ze zrozumieniem i umiejętność mówienia, w odniesieniu do kontekstu sytuacyjnego
CELE WYCHOWAWCZE:
Doskonalenie umiejętności pracy samodzielnej
METODY PRACY:
Praca uczniów na podstawie podręcznika, samodzielna praca uczniów
FORMY REALIZACJI:
Plenum,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Podręcznik, ćwiczenie, tablica interaktywna
PRZEBIEG LEKCJI:
1.Wstęp (10 min.):
a) Sprawdzenie listy obecności
b) Przypomnienie odmiany czasownika haben, oraz dni tygodnia.
c) Nawiązanie do tematu: nauczyciel pyta uczniów o ich hobby. „ Was machst du nach der Schule” „ Was ist dein Hobby”)
d) Wyświetlenie na tablicy interaktywnej daty i tematu ( wyjaśnienie tematu)
2.Część właściwa lekcji (25-30 min.):
|LP |ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE |CZYNNOŚCI UCZNIA |
| |DO REALIZACJI NABYTYCH WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI | |
| |Nauczyciel czyta tekst z ćw. 18b na str. 115. |Uczniowie po wysłuchaniu tekstu muszą opowiedzieć w kilku zdaniach |
| | |o czym jest tekst. |
| | |3.1, 3.2, |
| |Nauczyciel pyta o rodzaj powyższego tekstu. |Zadaniem uczniów jest odgadnięcie czy chodzi list, opowiadanie czy|
| | |e-mail? |
| | |3.3, |
| |Nauczyciel pyta uczniów jak tworzy się zaimki dzierżawcze|Uczniowie dopasowują zaimki dzierżawcze dla poszczególnych osób |
| |dla l. poj. |(tablica interaktywna) |
| |Ćwiczenie leksykalno-gramatyczne, na zastosowanie zaimków |Uczniowie rozwiązują kolejne zadania na tablicy interaktywnej, |
| |dzierżawczych. |zapisując cześć ćwiczeń do zeszytu ...