Dodaj publikację
Autor
Renata Walczak
Data publikacji
2012-06-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
63

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program promocji.
 Pobierz (doc, 31,0 KB)

Podgląd treści


Temat: Program promocji.

Program promocji to podejmowanie decyzji dotyczących instrumentów i działań związanych z promocją produktów i/lub firmy na rynku.

Etapy programu promocji:
[pic]
-----------------------
1. Określenie odbiorców promocji i motywów zakupu

2. Ustalanie celów promocji

3. Określanie budżetu promocji

4. Ustalanie treści przekazu

5. Wybór kanału promocji

6. Ocena promocji

1. do kogo ma być skierowana? (nabywcy/konsumenci), motywy: racjonalne, emocjonalne, moralne
2. ile sprzedać? Co odbiorca powinien wiedzieć o firmie i produkcie?
3. % od planowanej wielkości sprzedaży, tyle, na ile firmę stać, tyle, ile trzeba
4. idea dla odbiorcy; projekt przekazu wg modelu AIDA
A - Attention - zwrócenie uwagi na produkt
I – Interest – wzbudzenie zainteresowania produktem
D- Desie – pobudzenie chęci posiadania produktu
A- Action – wywołanie pożądanego działania (zakupu)

Treść przekazu:
- co powiedzieć i za pomocą jakich symboli
- jak powiedzieć to logicznie?

- kto ma to powiedzieć?
Treść przekazu może przybrać formę jednego z trzech apeli:
a) racjonalnego np. Biedronka – „Codziennie niskie ceny”, Zelmer - „Funkcjonalność, elegancja, solidność”
b) emocjonalnego np. Wedel – „Każdy chciałby być bliżej nieba..”, Idea Optima „ Baw się z nami MMS –ami”
c) moralnego np. Polsat – „Podaruj dzieciom słońce”, Pajacyk.

5. kanały komunikacyjne:
- osobowe – sprzedaż osobista, promocja sprzedaży, PR
- nieosobowe – reklama, sponsoring, promocja sprzedaży, PR
6. Ocena – wlk sprzedaży, celów promocji (badania marketingowe)