Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Program promocji.
Program promocji to podejmowanie decyzji dotyczących instrumentów i działań związanych z promocją produktów i/lub firmy na rynku.
Etapy programu promocji:
[pic]
-----------------------
1. Określenie odbiorców promocji i motywów zakupu
2. Ustalanie celów promocji
3. Określanie budżetu promocji
4. Ustalanie treści przekazu
5. Wybór kanału promocji
6. Ocena promocji
1. do kogo ma być skierowana? (nabywcy/konsumenci), motywy: racjonalne, emocjonalne, moralne
2. ile sprzedać? Co odbiorca powinien wiedzieć o firmie i produkcie?
3. % od planowanej wielkości sprzedaży, tyle, na ile firmę stać, tyle, ile trzeba
4. idea dla odbiorcy; projekt przekazu wg modelu AIDA
A - Attention - zwrócenie uwagi na produkt
I – Interest – wzbudzenie zainteresowania produktem
D- Desie – pobudzenie chęci posiadania produktu
A- Action – wywołanie pożądanego działania (zakupu)
Treść przekazu:
- co powiedzieć i za pomocą jakich symboli
- jak powiedzieć to logicznie?
- kto ma to powiedzieć?
Treść przekazu może przybrać formę jednego z trzech apeli:
a) racjonalnego np. Biedronka – „Codziennie niskie ceny”, Zelmer - „Funkcjonalność, elegancja, solidność”
b) emocjonalnego np. Wedel – „Każdy chciałby być bliżej nieba..”, Idea Optima „ Baw się z nami MMS –ami”
c) moralnego np. Polsat – „Podaruj dzieciom słońce”, Pajacyk.
5. kanały komunikacyjne:
- osobowe – sprzedaż osobista, promocja sprzedaży, PR
- nieosobowe – reklama, sponsoring, promocja sprzedaży, PR
6. Ocena – wlk sprzedaży, celów promocji (badania marketingowe)