Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: Katarzyna Drzazga- Rychlik
Stanowisko: Nauczyciel wspomagający, terapeuta integracji sensorycznej
Szkoła: Integracyjna Społeczna Szkoła Podstawowa nr 18
im. gen. bryg. A. E. Fieldorfa w Milanówku
Dyrektor szkoły: Dorota Targońska
Imię i nazwisko opiekuna stażu: Anna Korczak - Fok
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2012 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Od września 2009 roku pracuję w Integracyjnej Społecznej Szkole Podstawowej nr 18 im. gen. bryg. A. E. Fieldorfa w Milanówku na stanowisku nauczyciela wspomagającego oraz terapeuty integracji sensorycznej. Po odbytym stażu trwającym od 1 września 2009r. do 31 maja 2012r. ubiegam się o stopień nauczyciela mianowanego.
We wrześniu 2009 roku złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu na kolejny stopień awansu zawodowego. Następnie na podstawie zadań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (ze zmianami Ministra Edukacji Narodowej z 14 listopada 2007r.) opracowałam plan rozwoju zawodowego, który wyznaczył kierunek moich dalszych działań. Po zatwierdzeniu go przez dyrektora szkoły, przez dwa lata i dziewięć miesięcy starałam się sprostać wymaganiom, jakie sobie założyłam w planie.
Staż był dla mnie czasem intensywnego poszerzania wiedzy i umiejętności, ale przede wszystkim zdobywania doświadczeń zawodowych. Przez ten okres pogłębiałam wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki. Poszerzałam także znajomość prawa oświatowego oraz w pełni uczestniczyłam w życiu szkoły.
Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji zadań, które zawarłam
w planie rozwoju zawodowego na lata 2009-2012.
Zadania realizowane w okresie odbywania stażu
§ 7 ust.1 pkt.1 - Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły, a przede wszystkim uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych to obowiązek każdego nauczyciela. Stąd też przez cały okres stażu systematycznie brałam udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i wdrażałam jej postanowienia.
Ponadto aktywnie uczestniczyłam w pracach Zespołu do spraw integracji, zaś w roku szk. 2010/2011 zostałam wybrana na jego przewodniczącą. Na spotkaniach zespołu omawiane były m.in. problemy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz przygotowywane przez specjalistów indywidualne programy terapeutyczne dla tych dzieci.
W roku 2009/2010 byłam też przewodniczącą zespołu wychowawczego klasy piątej. Wraz z jego członkami regularnie rozwiązywałam kwestie wychowawcze i dydaktyczne dotyczące uczniów tej klasy. Najistotniejszymi problemami ...