Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzozowie
I. INFORMACJE OGÓLNE
Stażysta: mgr Beata Konieczna
Opiekun stażu: mgr Krystyna Przyczynek - pedagog
Miejsce pracy: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Brzozowie
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011
Data zakończenia stażu: 31 maja 2012
Posiadane wykształcenie: studia magisterskie – kierunek: Pedagogika; Uniwersytet Rzeszowski
studia podyplomowe – kierunek : Oligofrenopedagogika; Małopolska Wyższa Szkoła w Brzesku
II. CELE GŁÓWNE
- Rozwijanie kompetencji zawodowych, zdobywanie doświadczenia i poszerzanie wiedzy specjalistycznej.
- Zdobycie stopnia awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
III. CELE SZCZEGÓŁOWE
1) Opracowanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi Poradni.
2) Poznanie organizacji pracy, zasad funkcjonowania i zadań wynikających z arkusza organizacji pracy Poradni.
3) Poznanie dokumentacji Poradni i sposobów jej prowadzenia.
4) Poznanie przepisów dotyczących funkcjonowania Poradni
5) Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych specjalistów Poradni oraz omawianie tych zajęć z prowadzącymi.
6) Prowadzenie zajęć (diagnoza i pomoc pedagogiczna) w obecności opiekuna .
7) Realizowanie zadań wynikających z podziału czynności w Poradni.
8) Podejmowanie współpracy z placówkami Oświatowymi.
9) Uczestniczenie w wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego oraz samokształcenie (kursy, szkolenia, lektura literatury specjalistycznej).
10) Wzbogacanie warsztatu i metod pracy.
11) Pogłębianie kompetencji z zakresu korzystania z technologii komputerowej i informacyjnej.
12) Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego oraz samoocena.
13) Przygotowanie sprawozdania z realizacji stażu.
14) Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z załączoną dokumentacją.
§ 6 ust.2 pkt 1
Znajomość zasad organizacji i funkcjonowania placówki
|WSKAŹNIKI OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOWODY REALIZACJI |WSKAZÓWKI, UWAGI |
| | |
| | | | | |
|Zapoznanie się z procedurą awansu|Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: |wrzesień 2011 |Plan rozwoju zawodowego | |
|zawodowego na stopień nauczyciela|- podstawa prawna Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Tekst | |nauczyciela zatwierdzony przez | |
|kontraktowego |jednolity Dz. U. z 2006r. nr 97, poz. 674), | |Dyrektora | |
| |- Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni | | | |
| |awansu zawodowego przez nauczycieli | | | |
| |- ustawa o systemie oświaty | | | |
| |- spotkanie z Dyrektorem dotyczące awansu zawodowego nauczycieli | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| |Bezpośrednia rozmowa na temat systemu awansu zawodowego, konsultacje dotyczące|Wrzesień 2011 |Kontrakt |Przejrzyste zasady współpracy, |
|Nawiązanie współpracy z opiekunem|realizacji stażu, ustalenie terminów spotkań z opiekunem, zawarcie kontraktu. | | |wzajemnej obserwacji zajęć |
|stażu | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|Poznanie zasad funkcjonowania i |- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 w |Wrzesień 2011 |Potwierdzenie Dyrektora, opiekuna|Statut placówki, |
|organizacji zadań Poradni |sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno – | |stażu |sporządzanie krótkich notatek, |
| |pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (z późniejszymi | | |dostosowanie ...