Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju
zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela
kontraktowego
Nauczyciel stażysta:
Jxxxxx Sxxxxxx
Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 14 listopada 2007 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego
przez nauczycieli.
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Jxxxxx Sxxxxxx
Nauczyciel: nauczyciel matematyki
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 3 im. Xxxxx Xxxxxxxxxxx w Xxxxxxxx
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r..
Czas trwania stażu: do 31.05.2012 r. 9 miesięcy.
Opiekun stażu: mgr Xxxx Xxxxxx
Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel stażysta
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
A. Cele szczegółowe:
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole
Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku
Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole
Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich
Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego.
I. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły *(§6 ust.2 pkt 1).
|LP |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY |
| | | | |EFEKT |
|1. |Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego dot. |IX 2011 r. |Poprawnie opracowany Plan rozwoju |
| |zawodowego. |awansu zawodowego tj. ustawy, | |zawodowego. |
| | |rozporządzenia. | | |
|2. |Nawiązanie współpracy z opiekunem|Zawarcie kontraktu |IX 2011 r. |Podpisany kontrakt. |
| |stażu. |z opiekunem stażu: | | |
| | |- określenie zakresu obowiązków stażysty | | |
| | |- określenie zakresu obowiązków opiekuna | | |
| | |stażu | | |
| | |- określenie zasad komunikowania się | | |
| | |i współpracy | | |
|3. |Zapoznanie się z podstawowymi |Udział w szkoleniu, praktyczne stosowanie |IX 2011 r. – |Potwierdzenie |
| |zasadami bezpieczeństwa i higieny|się do zasad BHP podczas codziennej pracy.|X 2011 r. |o udziale. |
| |pracy w szkole oraz przepisami | | | |
| |przeciwpożarowymi. | | | |
|4. |Poznanie organizacji, zadań i |Zapoznanie się z podstawowymi aktami |IX 2011 r. – |Kopie dokumentacji. |
| |zasad funkcjonowania szkoły. |prawnymi regulującymi pracę szkoły: |V 2012 r. |Potwierdzenie dyrektora o |
| | |- Statut Szkoły | |obecności na Radach |
| | |- Program wychowawczy | |Pedagogicznych. |
| | |- WSO i klasyfikowania. | | |
| | |Udział w Radach Pedagogicznych. | | |
|5 |Uczestniczenie w pracach organów |Wdrażanie WSO. |Okres stażu. |Notatki własne. |
| |szkoły związanych z realizacją |Udział w pracach zespołu przedmiotowego. | |Teczka stażysty. |
| |jej podstawowych funkcji i |Uczestnictwo w zadaniach ogólnoszkolnych | | |
| |wynikających z nich zadań. |(akcje, konkursy) | | |
|6 |Poznanie zasad prowadzenia |Poznanie sposobów prowadzenia |Okres stażu |Prawidłowe prowadzenie |
| |dokumentacji szkolnej. |obowiązującej w szkole dokumentacji | |dokumentacji szkolnej. |
| | |(dziennik lekcyjny, elektroniczny dziennik| | |
| | |lekcyjny, dziennik zajęć dodatkowych) | | |
|7 |Zapoznanie się |Obserwacja |IX 2011 r. |Organizacja zajęć własnych. |
| |z tygodniowym planem zajęć w | | | |
| |szkole ...