Dodaj publikację
Autor
marcin
Data publikacji
2012-06-11
Średnia ocena
4,00
Pobrań
205

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji wychowania fizycznego z gimnastyki: piramidy dwójkowe i wieloosobowe.
 Pobierz (doc, 45,5 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji wychowania fizycznego

TEMAT: Gimnastyka – piramidy dwójkowe i wieloosobowe

Zadania szczegółowe w zakresie:
1. Motoryczności: Uczeń rozwija: siłę mięśni, poczucie równowagi, koordynację
wzrokowo-ruchową.
2. Umiejętności: Uczeń: doskonali równowagę, umie prawidłowo wykonać ćwiczenia gimnastyczne, doskonali stanie na rękach

3. Wiadomości: Uczeń wie, na czym polegają ćwiczenia zwane piramidami, zna zasady samoasekuracji i podstawy asekuracji partnera.

4. Działania wychowawcze: Uczeń współpracuje w zespole, czuje odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoje i partnerów

Liczba ćwiczących: 13
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: 3DM
Przybory/ przyrządy: Maty gimnastyczne, drabinki gimnastyczne
Metody realizacji: Naśladowczo – ścisła, zadaniowo – ścisła, problemowa
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach, indywidualna

|Tok lekcji |Zadania szczegółowe |Czas |Uwagi org.- metodyczne |
|I Część wstępna | | | |
|Zorganizowanie grupy. | | | |
|Motywacja do zajęć. |1.Zbiórka. | |Ustawienie w szeregu. |
| |2.Sprawdzenie obecności. |2-3’ | |
| |3.Kontrola gotowości uczniów do zajęć. | | |
| |4. Podanie tematu i zadań głównych lekcji. | | |
|Rozgrzewka | | | |
| | | | |
| | | |Ustawienie w rozsypce |
| |Ćwiczenia kształtujące mięśnie : |12’ |naprzeciw nauczyciela. |
| |szyi, | | |
| |obręczy barkowej, | | |
| |tułowia i nóg | | |
|II Część główna |brzucha | | |
| | | | |
|Doskonalenie stania na | | | |
|rękach | | |Podział uczniów na pary. |
| | | | |
| | | | |
| |1.Ćwiczenia doskonalące stanie na rękach przy drabinkach z asekuracją |5’ | |
| |współćwiczącego | | |
|Doskonalenie poznanych |2. Ćwiczenia doskonalące stanie na rękach przy drabinkach bez asekuracji | | |
|piramid dwójkowych | | |Podział uczniów na pary z|
| | | |uwzględnieniem cech |
| |1.Pierwszy ćwiczący wykonuje półprzysiad, drugi podchodzi do niego, stawia | |charakterystycznych dla |
| |stopę w skos na udzie kolegi, swoje dłonie opiera na jego barkach. Osoba | |„górnego” i „dolnego”. |
| |znajdująca się na dole przytrzymuje partnera za udo. Ćwiczący znajdujący się | | |
| |na górze, szybkim ruchem stawia drugą stopę na udzie kolegi i stara się | |Zwrócenie uwagi na |
| |utrzymać równowagę. Stopniowo puszcza barki partnera, odchylając tułów w tył | |bezpieczeństwo i |
| |i wyciągając ramiona w bok. Kolega znajdujący się na dole jednocześnie | |asekurację |
| |odchyla tułów w tył, aż do wyprostu ramion podtrzymujących uda partnera. | | |
| | | | |
| |2. Piramida ja wyżej, ale uczeń znajdujący się na górze ustawia się tyłem do | | |
| |kolegi | | |
| | | | |
| |3. Pierwszy ćwiczący wykonuje leżenie tyłem o nogach ugiętych. Drugi |5’ | |
| |podchodzi do niego, ustawia stopy partnera na kościach miednicy. Dzieci | | |
| |chwytają się za ręce. Przez stopniowe pochylanie się w przód osoby stojącej, | | |
| |a wyprost nóg leżącego, dzieci tworzą piramidę. | | |
| | | | |
| |4. Piramida jak nr3,ale „górny” wyciąga ramiona w bok – wtedy uczeń stojący | | |
|Nauka piramid |podtrzymywany jest jedynie stopami przez leżącego kolegę | | |
| | | | |
| |5. Piramida jak nr3, ale „dolny” wykonuje podpór tyłem | | |
| | | | |
| |6. Pierwszy ćwiczący wykonuje półprzysiad, drugi podchodzi do niego, stawia | | |
| |stopę bokiem na udzie kolegi, podaje ręce i szybkim ruchem stawia drugą nogę | | |
| |na barku „dolnego ...