Dodaj publikację
Autor
Kamila Grabowska
Data publikacji
2012-06-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
39

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.
 Pobierz (doc, 73,0 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego

|Imię i nazwisko: |mgr Kamila Grabowska |
|Stanowisko: |nauczyciel matematyki i technologii informacyjnej |
|Wykształcenie: |wyższe z przygotowaniem pedagogicznym |
|Miejsce zatrudnienia: |Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 |
| |im. ks. Edmunda Roszczynialskiego w Wejherowie |
|Dyrektor szkoły: |mgr Ewa Nikel |
|Opiekun stażu: |mgr Andżelika Jastrzębska – Radtke |
|Okres stażu: |1 września 2011 – 31 maja 2012 |
|Stopień awansu: |nauczyciel kontraktowy |

Wejherowo, 31.05.2012r.
Znajomość organizacji, zadań i funkcjonowania szkoły
(§ 6 ust.2 pkt 1) oraz (§ 6 ust.1 pkt 1)
Poznanie procedury zdobywania awansu zawodowego.
Przed przystąpieniem do tworzenia własnego planu rozwoju zawodowego zapoznałam się z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oświatowego oraz procedurami awansu zawodowego nauczycieli: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r.
(z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami), Karta Nauczyciela - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. (z późniejszymi zmianami). Analiza przepisów prawnych związanych z procedurami uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczyciela ułatwiła mi optymalne wyznaczenie celów operacyjnych oraz prawidłowe opracowanie dokumentów niezbędnych do realizacji ścieżki kariery zawodowej. Starałam się, aby napisany i złożony przeze mnie plan rozwoju zawodowego uwzględniał specyfikę
i potrzeby szkoły, był spójny z założeniami programu wychowawczego, programu profilaktyki, planu pracy szkoły, uwzględniał czynny udział w życiu szkoły oraz jej promowanie poprzez organizowanie uroczystości szkolnych, organizowanie różnych akcji charytatywnych oraz aktywny udział w pracach zespołów nauczycielskich, a jednocześnie mobilizował mnie do coraz aktywniejszej pracy i jeszcze bardziej skutecznego oddziaływania na potrzeby uczniów. Przez cały okres stażu dbałam o to, aby realizacja mojego planu była zgodna z planem rozwoju szkoły, przebiegała zgodnie z założonymi terminami, a przede wszystkim z pożytkiem dla uczniów i mojej szkoły.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
W celu efektywnego zorganizowania pracy w okresie odbywanego stażu nawiązałam współpracę z opiekunem stażu, panią Andżeliką Jastrzębską – Radtke. Ustaliłyśmy jasne
i możliwe do zrealizowania zasady współpracy i stale utrzymywałyśmy kontakt. Pod opieką opiekuna stażu opracowałam własny plan rozwoju zawodowego i przedłożyłam go do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły. Konstruując plan rozwoju zawodowego dążyłam do tego, by jego realizacja przyniosła wielowymiarowe korzyści. Poszczególne zadania okazały się bodźcem do samorozwoju, były zgodne z potrzebami szkoły, a także celnie trafiały
w oczekiwania moich uczniów. Zatwierdzenie tego dokumentu przez dyrektora szkoły otworzyło mi drogę do realizacji stażu na nauczyciela kontraktowego. Prowadziłam zajęcia, które były obserwowane przez opiekuna stażu. Otrzymywałam potrzebną pomoc w realizacji planu rozwoju zawodowego ...