Dodaj publikację
Autor
Anna Jakubiak
Data publikacji
2012-06-18
Średnia ocena
5,00
Pobrań
437

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentowana karta pracy przygotowana została przeze mnie jako zestaw ćwiczeń utrwalających wiadomości gramatyczne w klasie 3.
 Pobierz (docx, 13,6 KB)

Komentarze

ewa1005, 2012-06-21

Karta ta nie jest dostosowana do obowiązującej podstawy programowej w klasie trzeciej.

Podgląd treści

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości

1. Przeczytaj zdania. Wypisz znane Ci części mowy do tabelki.

Dzieci z trzeciej klasy pojechały na wycieczkę w wysokie góry. Ze szczytu podziwiają krajobraz górski. Oglądają najwyższe polskie szczyty. Wiatr wieje mocno i jest zimno. Nagle zobaczyli na zboczu cztery kozice.

rzeczowniki

czasowniki

przymiotniki

przysłówki

liczebniki

2. Rzeczowniki z tabelki ułóż w kolejności alfabetycznej.

…………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………….

3. Określ czas, osobę i liczbę podanych czasowników

czasownik

czas

osoba

liczba

zjadłeś

przeszły

2 os. ( ty)

pojedyncza

opowiadam

znajdą

napisała

śpiewamy

kupisz

ubrał się

4. Od podanych rzeczowników utwórz przymiotniki.

odwaga - ……………………….. król - ……………………………………….

słońce - ………………………… orzech - ……………………………………

pomidor - ………………………. komputer - …………………….………….

5. Wpisz brakujące stopnie przymiotników

wysoki …………………………….. …………………………………

………………..…… prostszy …………………………………

……………………. …………………………….. najpiękniejsza

szybkie ……………………………… ………………………………….

…………………….. lepszy …………………………………..

…………………….. ……………………………… najgrubsze

6. Do podanych czasowników dopisz przysłówki:

biegnie - ………………………… gotuje - ………………………………….

rysują - …………………………. wycinam - ………………………………

7. Rozwiń zdania.

Strumień szumi. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Rzeka płynie.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Ułóż po jednym zdaniu: oznajmującym, pytającym, rozkazującym.

....................................................................................................................................

....................................................................................................................................

....................................................................................................................................