Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ewa1005, 2012-06-21
Karta ta nie jest dostosowana do obowiązującej podstawy programowej w klasie trzeciej.
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
1. Przeczytaj zdania. Wypisz znane Ci części mowy do tabelki.
Dzieci z trzeciej klasy pojechały na wycieczkę w wysokie góry. Ze szczytu podziwiają krajobraz górski. Oglądają najwyższe polskie szczyty. Wiatr wieje mocno i jest zimno. Nagle zobaczyli na zboczu cztery kozice.
rzeczowniki
czasowniki
przymiotniki
przysłówki
liczebniki
2. Rzeczowniki z tabelki ułóż w kolejności alfabetycznej.
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………….
3. Określ czas, osobę i liczbę podanych czasowników
czasownik
czas
osoba
liczba
zjadłeś
przeszły
2 os. ( ty)
pojedyncza
opowiadam
znajdą
napisała
śpiewamy
kupisz
ubrał się
4. Od podanych rzeczowników utwórz przymiotniki.
odwaga - ……………………….. król - ……………………………………….
słońce - ………………………… orzech - ……………………………………
pomidor - ………………………. komputer - …………………….………….
5. Wpisz brakujące stopnie przymiotników
wysoki …………………………….. …………………………………
………………..…… prostszy …………………………………
……………………. …………………………….. najpiękniejsza
szybkie ……………………………… ………………………………….
…………………….. lepszy …………………………………..
…………………….. ……………………………… najgrubsze
6. Do podanych czasowników dopisz przysłówki:
biegnie - ………………………… gotuje - ………………………………….
rysują - …………………………. wycinam - ………………………………
7. Rozwiń zdania.
Strumień szumi. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Rzeka płynie.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Ułóż po jednym zdaniu: oznajmującym, pytającym, rozkazującym.
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................