Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan Rozwoju Zawodowego
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego.
Gimnazjum Nr 3
ul. Krakowska 1
78-400 Szczecinek
Nauczyciel: mgr Magdalena Sanocka
Data rozpoczęcia stażu:
Data zakończenia stażu:
Opiekun stażu:
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznychi higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji.
Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli; omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
Podniesienie kwalifikacji i zdobycie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzszkolnego, pozaszkolnego, samokształcenia.
Cele
Forma realizacji
Termin
Sposób dokumentacji
§6 ust.2 pkt 1
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
1. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji stażu.
Wrzesień
Notatki z analizy dokumentów
2. Poznanie dokumentów obowiązujących w szkole:
Statut Szkoły, Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny
System Oceniania
Wrzesień
Potwierdzenie przez opiekuna stażu
3. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole.
Wrzesień
Zaświadczenie
4. Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
Wrzesień
Potwierdzenie przez opiekuna stażu
5. Aktywne uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej.
Cały okres stażu
(wg planu spotkań)
Potwierdzenie przez protokolanta
§6 ust. 2 pkt 2
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły.
1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela.
Cały okres stażu
Karty obserwacji, wnioski z obserwacji
2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora.
Cały okres stażu
Konspekty zajęć, karty obserwacji i hospitacji zajęć, wnioski i uwagi do realizacji
3. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym (szkolenia, konferencje).
Cały okres stażu
Zaświadczenia, potwierdzenia udziału
4. Organizacja warsztatu pracy:
Opracowanie materiałów pomocniczych.
Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotu.
Gromadzenie materiałów przydatnych w nauczaniu jęz. niemieckiego.
Prowadzenie dziennika lekcyjnego.
Opracowanie wynikowych planów realizacji materiału nauczania.
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Wrzesień
Potwierdzenie przez opiekuna stażu
Zbiór materiałów
Potwierdzenie przez opiekuna stażu
Dziennik lekcyjny
Plany wynikowe
5. Opracowanie we współpracy z uczniami gazetki w jednej z gablot na korytarzu szkolnym (popularyzacja i wzbudzenie zainteresowania językiem niemieckim).
Listopad / grudzień
Zdjęcia gazetki
§6 ust.2 pkt 3
Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.
1. Zapoznanie z Programem Wychowawczym Szkoły.
Wrzesień
Potwierdzenie przez opiekuna stażu
2. Poznanie środowiska ...