Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zapoznałam się z procedurami awansu zawodowego, w szczególności z treścią:
Ustawy Karty Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie stopni awansu zawodowego nauczycieli.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych ze zmianą z dnia 9 stycznia 2008 r.
W celu efektywnego zorganizowania sobie pracy w okresie odbywanego stażu nawiązałam współpracę z opiekunem stażu p. Ewą Zabłocką.Ustaliłyśmy jasne, czytelne i możliwe do zrealizowania zasady współpracy.
Pod opieką opiekuna stażu opracowałam własny plan rozwoju zawodowego i przedłożyłam go do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły.
W celu dostosowania swoich działań do potrzeb Centrum Kształcenia Ustawicznego w Elblągu zapoznałam się z dokumentami regulującymi organizację, zadania oraz zasady funkcjonowania szkoły, w tym z treścią takich dokumentów jak:
Statut szkoły,
Wewnątrzszkolny system oceniania,
Kodeks etyki pracownika Centrum Kształcenia Ustawicznego w Elblągu,
Wykaz obowiązków nauczyciela (z pominięciem oczywistych obowiązków związanych z przygotowaniem i prowadzeniem zajęć oraz ocenianiem).
Dzięki tej lekturze zrozumiałam jak działa szkoła i jakie mechanizmy regulują jej funkcjonowanie. Dowiedziałam się również jakie są kompetencje poszczególnych organów regulujących życie szkoły i jakie są moje własne prawa i obowiązki.
Zapoznałam się z tygodniowym planem zajęć lekcyjnych i planem dyżurów - na podstawie tego, organizowałam własną pracę.
Zapoznałam się z rodzajem oraz zasadami prowadzenia dokumentacji szkolnej takiej, jak:
dzienniki lekcyjne,
dzienniki zajęć pozalekcyjnych,
arkusze ocen,
indeksy szkolne.
Zapoznałam się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami ppoż. m.in. z instrukcją postępowania w przypadku porażenia prądem elektrycznym.
Zapoznałam się z obowiązującą podstawą programową z matematyki.
Zapoznałam się z obowiązującymi podręcznikami, zeszytami ćwiczeń i poradnikami dla nauczycieli realizujących program : Matematyka z plusem (kl. I, II i III Gimnazjum).
Na podstawie analizy wybranego programu nauczania oraz zestawów podręczników opracowałam plany wynikowe dla klas .
Na podstawie analizy wewnątrzszkolnego systemu oceniania opracowałam przedmiotowy system oceniania z wymaganiami na poszczególne oceny.Z wymaganiami tymi zapoznałam uczniów.
Jako członek Rady Pedagogicznej brałam udział we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w posiedzeniach zespołów.
Ponadto uczestniczyłam w szkoleniach dla nauczycieli zarówno w szkole jak i poza nią.
Wewnątrzszkolne formy doskonalenia:
„Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” – szkolenie przeprowadzone przez konsultanta WMODN Elbląg.
Zewnętrzne formy doskonalenia:
„Przed „nowym” egzaminem z ...