Dodaj publikację
Autor
Justyna ŻEBROWSKA
Data publikacji
2012-06-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu zawodowego nauczyciela stażysty.
 Pobierz (docx, 44,5 KB)

Podgląd treści

Zapoznałam się z procedurami awansu zawodowego, w szczególności z treścią:

Ustawy Karty Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r.

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie stopni awansu zawodowego nauczycieli.

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.

w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych ze zmianą z dnia 9 stycznia 2008 r.

W celu efektywnego zorganizowania sobie pracy w okresie odbywanego stażu nawiązałam współpracę z opiekunem stażu p. Ewą Zabłocką.Ustaliłyśmy jasne, czytelne i możliwe do zrealizowania zasady współpracy.

Pod opieką opiekuna stażu opracowałam własny plan rozwoju zawodowego i przedłożyłam go do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły.

W celu dostosowania swoich działań do potrzeb Centrum Kształcenia Ustawicznego w Elblągu zapoznałam się z dokumentami regulującymi organizację, zadania oraz zasady funkcjonowania szkoły, w tym z treścią takich dokumentów jak:

Statut szkoły,

Wewnątrzszkolny system oceniania,

Kodeks etyki pracownika Centrum Kształcenia Ustawicznego w Elblągu,

Wykaz obowiązków nauczyciela (z pominięciem oczywistych obowiązków związanych z przygotowaniem i prowadzeniem zajęć oraz ocenianiem).

Dzięki tej lekturze zrozumiałam jak działa szkoła i jakie mechanizmy regulują jej funkcjonowanie. Dowiedziałam się również jakie są kompetencje poszczególnych organów regulujących życie szkoły i jakie są moje własne prawa i obowiązki.

Zapoznałam się z tygodniowym planem zajęć lekcyjnych i planem dyżurów - na podstawie tego, organizowałam własną pracę.

Zapoznałam się z rodzajem oraz zasadami prowadzenia dokumentacji szkolnej takiej, jak:

dzienniki lekcyjne,

dzienniki zajęć pozalekcyjnych,

arkusze ocen,

indeksy szkolne.

Zapoznałam się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami ppoż. m.in. z instrukcją postępowania w przypadku porażenia prądem elektrycznym.

Zapoznałam się z obowiązującą podstawą programową z matematyki.

Zapoznałam się z obowiązującymi podręcznikami, zeszytami ćwiczeń i poradnikami dla nauczycieli realizujących program : Matematyka z plusem (kl. I, II i III Gimnazjum).

Na podstawie analizy wybranego programu nauczania oraz zestawów podręczników opracowałam plany wynikowe dla klas .

Na podstawie analizy wewnątrzszkolnego systemu oceniania opracowałam przedmiotowy system oceniania z wymaganiami na poszczególne oceny.Z wymaganiami tymi zapoznałam uczniów.

Jako członek Rady Pedagogicznej brałam udział we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w posiedzeniach zespołów.

Ponadto uczestniczyłam w szkoleniach dla nauczycieli zarówno w szkole jak i poza nią.

Wewnątrzszkolne formy doskonalenia:

„Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” – szkolenie przeprowadzone przez konsultanta WMODN Elbląg.

Zewnętrzne formy doskonalenia:

„Przed „nowym” egzaminem z ...