Dodaj publikację
Autor
Maria Mazurowska
Data publikacji
2012-06-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
78

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć z j. angielskiego dla uczniów kl. I SP. Powtórzenie nazw zwierząt domowych, produktów żywnościowych.
 Pobierz (doc, 55,5 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT ZAJĘĆ W KLASIE I b

NAUCZYCIEL: Maria Mazurowska

TEMAT ZAJĘĆ: Lubisz kanapki? – przypomnienie nazw niektórych produktów spożywczych.

DATA: 20 maja 2011r.

POZIOM: Początkujący.

LOKALIZACJA: Szkoła Podstawowa Nr 1 w Koźminie Wlkp.

CZAS TRWANIA LEKCJI: 45 minut.

KSIĄŻKA KURSOWA: English Adventure cz. 1 (podręcznik + ćwiczenia, wydanie uzupełnione, Pearson Longman).

ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE:
- podręcznik + ćwiczenia,
- ilustracje przedstawiające zwierzęta domowe i wiejskie (flashcards),
- ilustracje przedstawiające wybrane produkty żywnościowe,
- napisy do ilustracji produktów żywnościowych,
- napisy do ilustracji zwierząt domowych i wiejskich,
- plakat przedstawiający piknik Kaczora Donalda,
- zestaw kart obrazkowych do wycięcia dla każdego ucznia,
- karty z zadaniem dodatkowym do wykonania – arkusz 1,
- płyta CD, odtwarzacz CD,
- każde dziecko powinno mieć również kredki, nożyczki, itp.

CELE LEKCJI: po przeprowadzonej lekcji uczniowie potrafią:
a) (cel główny): nazywać po angielsku wybrane produkty żywnościowe oraz zwierzęta domowe i wiejskie, rozpoznawać słowa pisane i usłyszane i wskazać je, odpowiedzieć na postawione przez n-la pytania, przeczytać słowa.
b) (cele szczegółowe):
- nazwać zwierzęta znajdujące się na ilustracji,
- nazwać produkty żywnościowe znajdujące się na ilustracji,
- wymienić produkty żywnościowe, które można zabrać na piknik,
- umieścić słowa w tabeli w zależności od kategorii,
- odpowiedzieć na pytanie: „Do you like … ?”,
- wypowiedzieć się na temat własnych upodobań żywnościowych („I like …” / „I don’t like…”),
- zapisać proste słowa,
- dopasować słowo do obrazka.

METODY PRACY:
czynna – samodzielne doświadczenia, rysowanie, Total Physical Response
słowna - rozmowa, objaśnianie, dyskusja,
oglądowa – pokaz, obserwacja.

|Czynności |Materiały |Formy pracy / rozwijane |
| | |umiejętności |
| Powitanie, czynności organizacyjne, sprawdzenie przez n-la, czy wszyscy uczniowie mają zrobione | |Zbiorowa jednolita. |
|zadanie domowe (sprawdzenie jego poprawności odbędzie się w kolejnym etapie lekcji, gdy uczniowie | | |
|będą wykonywać zadanie indywidualnie). | | |
| | | |
|Przypomnienie informacji z poprzedniej lekcji – uczniowie przypominają sobie nazwy zwierząt, ci z | | |
|uczniów, którzy podali nazwy zwierząt, umieszczają je na tablicy. | | |
| |ilustracje przedstawiające |Zbiorowa jednolita / mówienie. |
| |zwierzęta domowe i wiejskie | |
|Krótka pogadanka na temat pikniku (celem jest przypomnienie produktów spożywczych oraz rozbudzenie| | |
|zainteresowania lekcją – co jemy podczas pikniku, itp.), n-l umieszcza na tablicy plakat z |plakat przedstawiający piknik| |
|bohaterami bajki „Kaczor Donald” dzieci przyglądają się plakatowi) i zadaje uczniom kilka pytań o |Kaczora Donalda |Zbiorowa jednolita / słuchanie,|
|ich doświadczenia związane z urządzaniem pikników: | |mówienie |
|Have you ever been to a picnic? – byliście kiedyś na pikniku? | | |
|What is it – a picnic? – co to jest piknik? | | |
|Where can you make a picnic? – gdzie można urządzić piknik? | | |
|What food can you eat during the picnic? – jakie jedzenie można spożywać podczas pikniku? | | |
| | | |
|Uczniowie wymieniają różne produkty żywnościowe, które znają i które można zabrać na piknik ...