Dodaj publikację
Autor
Maria Mazurowska
Data publikacji
2012-06-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
71

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć z j. angielskiego w kl. II SP, ubrania.
 Pobierz (doc, 53,5 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT ZAJĘĆ W KLASIE II b

NAUCZYCIEL: Maria Mazurowska

TEMAT ZAJĘĆ: „Ja noszę czerwone buty” – wprowadzenie słownictwa – nazwy ubrań.

DATA: 17 maja 2011r.

POZIOM: Początkujący.

LOKALIZACJA: Szkoła Podstawowa Nr 1 w Koźminie Wlkp.

CZAS TRWANIA LEKCJI: 45 minut.

KSIĄŻKA KURSOWA: English Adventure cz. 2 (podręcznik + ćwiczenia, wydanie uzupełnione, Pearson).

ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE:
- podręcznik + ćwiczenia,
- ilustracje przedstawiające ubrania (flashcards),
- napisy do ilustracji ubrań,
- kosz na ubrania,
- „realia” – ubrania: skarpetki, spodnie, buty sportowe, buty, kozaki, płaszcz, sweter, spódniczka, bluzka z krótkim rękawkiem, jeansy, kapelusz, szorty, apaszka, koszula męska, suknia,
- zestaw kart obrazkowych do wycięcia dla każdego ucznia (z podręcznika),
- karteczki z obrazkami przedstawiającymi ubrania – do wklejenia do zeszytów,
- karty przedstawiające powody, dla których nosimy ubrania
- płyta CD, odtwarzacz CD,
- każde dziecko powinno mieć również kredki, nożyczki, itp.

CELE LEKCJI: po przeprowadzonej lekcji uczniowie potrafią:
a) (cel główny): nazywać po angielsku części garderoby, poprawnie je przepisywać / zapisywać, rozpoznawać słowa pisane i usłyszane i wskazać je, odpowiedzieć na postawione przez n-la pytania, przeczytać słowa.
b) (cele szczegółowe):
- nazwać części garderoby znajdujące się na ilustracji,
- dopasować słowa do rysunków,
- odpowiedzieć na pytanie: „What is it?”, /It’s (a T – shirt)/.
- zapisać proste słowa (np. w krzyżówce), podpisać obrazki (np. w zeszytach),
- pokolorować obrazki wg instrukcji z nagrania,

METODY PRACY:
czynna – samodzielne doświadczenia, kolorowanie, itp.
słowna - rozmowa, objaśnianie, dyskusja,
oglądowa – pokaz, obserwacja.

|Czynności |Materiały |Formy pracy / rozwijane |
| | |umiejętności |
| Powitanie, czynności organizacyjne, prezentacja celów lekcji: | | |
|- n-l pokazuje uczniom magiczne słowo, które wyłania się spod kartki – literka po literce, dzieci| | |
|próbują odgadnąć (być może niektórzy pamiętają je z kl. I), po odkryciu całego słowa jest ono |Słowo: CLOTHES – ubrania wraz|Zbiorowa jednolita / słuchanie |
|wieszane przy pomocy magnesu na tablicy, n-l czyta je dzieciom i pyta, czy uczniowie je kojarzą |z karteczką zasłaniającą, |/ mówienie. |
|(jeśli oczywiście wcześniej nie odgarnęli zagadki), jeśli nie, prosi, by w rozdziale 8 odnaleźli |podręcznik – rozdział 8 | |
|kawałek puzzli, który naprowadzi ich na poprawną odpowiedź. | | |
|- uczniowie wiedzą, iż będą się uczyć o ubraniach; n-l mówi, iż dziś poznają nowe części garderoby| | |
|(dzieci znają kilka słówek z kl. I). | | |
| | | |
|Krótka pogadanka na temat ubrań (celem jest integracja z innymi treściami np. edukacją społeczną, | | |
|przyrodniczą – np. ubieramy się, by nie było nam zimno, byśmy nie zachorowali, itp. oraz | | |
|rozbudzenie zainteresowania lekcją – dlaczego nosimy ubrania). Uczniowie wymieniają różne powody, | | |
|dla których nosimy ubrania. | | |
| | |Zbiorowa jednolita / słuchanie,|
|N-l zaprasza uczniów na dywan, mówi, iż za chwilę zajrzą do magicznego kufra, z którego będą mogli| |mówienie |
|wyciągnąć różne przedmioty ...