Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawcy klasy 1 C na rok szkolny 2010/2011
1. Założenia i priorytety planu:
Plan wychowawczy ma na celu kształcenie osobowości uczniów, stworzenie atmosfery wzajemnej życzliwości połączonej z konsekwentnym egzekwowaniem wypełniania obowiązków. Ma on realizować priorytety zawarte w Programie Wychowawczym i Programie Profilaktycznym Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku tzn.:
✓ Przygotować młodzież do samodzielnego i odpowiedzialnego funkcjonowania w szkole i poza nią;
✓ Rozwijać samorządność wśród uczniów;
✓ Wdrażać uczniów do współpracy wewnątrzklasowej i międzyklasowej;
✓ Aktywizować uczniów do samodzielności w pracy organizacyjnej;
✓ Promować zdrowy styl życia;
✓ Uwrażliwiać uczniów na potrzebę ochrony środowiska;
✓ Wpajać uczniom tolerancję światopoglądową;
✓ Kształtować wartościowe postawy etyczne i moralne oraz poczucie odpowiedzialności i sprawiedliwości;
✓ Zwiększać świadomość w uczniach o własnych możliwościach, zainteresowaniach oraz predyspozycjach fizycznych i zdrowotnych do wykonywania różnych zawodów;
✓ Promować przeciwdziałanie przemocy;
✓ Kształtować kulturę osobistą.
2. Metody i formy realizacji:
✓ Prelekcje nawiązujące do założeń planu;
✓ Stała współpraca z pedagogiem szkolnym i dyrektorem;
✓ Pomoc w poszukiwaniu ciekawych form samorealizacji uczniów;
✓ Organizowanie imprez klasowych;
✓ Wyjścia klasowe i spotkania integracyjne.
3. Rozkład materiału na lekcje wychowawcze:
|ZADANIA |DZIAŁANIA WYCHOWAWCZE |
|Funkcjonowanie szkoły |Zasady funkcjonowania szkoły: |
| |Dokumenty regulujące funkcjonowanie szkoły. |
| |Prawa i obowiązki ucznia. |
| |Postępowanie w sytuacjach kryzysowych. |
| |Ustawa o Postępowaniu w Sprawach Nieletnich. |
|Uczeń jako członek społeczności |Współdziałanie: |
|klasowej i szkolnej. |Ja w mojej klasie i szkole. |
| |Rozmawiamy ze sobą i poznajemy się nawzajem. |
| |Stanowimy zespół klasowy. |
| |Integracja w klasie- imprezy klasowe. |
|Rozwój samorządowej działalności |Samorząd klasowy: |
|uczniów. |Wybór samorządu klasowego. |
| |Przydział obowiązków. |
| |Samoocena i ocena kolegów. |
|Uczeń w relacjach koleżeńskich oraz |Samoświadomość: |
|jako członek rodziny. |Taki jestem – dostrzegam swoje zalety i wady. |
| |Moje zainteresowania. |
| |Mam kolegów i przyjaciół. |
| |Jestem w rodzinie. |
| |Rozwijam się i staję się dojrzały. |
| |Radzę sobie z emocjami. |
|Uczeń jako twórca swojej przyszłości.|Kim będę w przyszłości: |
| |Rozbudzanie zainteresowań w kierunku poznania różnych zawodów. |
| |Poznawanie wymagań stawianych przez różne specjalności zawodowe, kryteria wyboru zawodu. |
| |Zwrócenie uwagi uczniów na wartość solidnego wykształcenia w dzisiejszym świecie. |
|Motywacja ucznia do działania. |Motywowanie do działania: |
| |Jestem twórczy i szukam rozwiązań. |
| |Jak czerpać radość z życia. |
| |Osiągam w życiu sukcesy. |
| |Rozwiązuję problemy i przyjmuję porażki. |
|Metody radzenia sobie w trudnych |Rozwiązywanie konfliktów: |
|sytuacjach życiowych. |Trudne sytuacje w domu i szkole. |
| |Nazywam uczucia których doświadczam ja i inni. |
| |Etapy rozwiązywania konfliktów. |
|Kultura zdrowotna i profilaktyka |Moje zdrowie: |
|uzależnień. |Dbam o swoje zdrowie i dobrą kondycję. |
| |Zdrowy wypoczynek. |
| |Otyłość, bulimia, anoreksja – jak ich uniknąć. |
| |Środki uzależniające – mówię „nie”. |
|Kultura zdrowotna w sferze |Stres: |
|psychofizycznej. |Co to jest stres i jakie są jego ...