Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
WYCHOWAWCY ŚWIETLICY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
mgr Natalia Kwiatkowska
Czas trwania stażu: 1. 09. 2011 - 31. 05. 2012 r.
Posiadane kwalifikacje: mgr filologii rosyjskiej z przygotowaniem pedagogicznym
Opiekun stażu: mgr Elżbieta Wesułek
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 7 w Szczecinie
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
1
A. Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych
zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia
zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia).
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela(Dz. U. z 2004 r. Nr 179, poz. 1845 )
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
(Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz 2593 )
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 14. 11. 2007 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli ( Dz. U. z 2007 r., nr 214, poz. 1580)
2
B. Plan działania
POWINNOŚCI NAUCZYCIELA STAŻYSTY
„ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWAŁ
STAŻ” (§6 ust.2 pkt.1)
Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
OSOBY
WSPIERAJĄCE
DOWODY
REALIZACJI
TERMIN
1.
Zapoznanie się
z procedurą awansu
zawodowego na stopień
nauczyciela
kontraktowego.
Analiza przepisów prawnych
dotyczących awansu zawodowego
nauczycieli.
Opiekun stażu.
Śledzenie informacji
w Internecie
i prasie poświęconej oświacie.
IX 2011
Poznanie wymagań
dotyczących uzyskania
awansu na stopień
nauczyciela
kontraktowego
i rozpoczęcie stażu
z początkiem pracy
w szkole.
Notatki z analizy
przepisów.
3
2.
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.
Bezpośrednia rozmowa
z opiekunem stażu.
Opiekun stażu.
Pomoc w napisaniu planu rozwoju
zawodowego.
Opracowanie harmonogramu
obserwacji zajęć oraz zajęć
prowadzonych przez nauczyciela
stażystę obserwowanych przez
opiekuna stażu.
Plan rozwoju
zawodowego,
harmonogram obserwacji.
IX 2011
3.
4.
Poznanie organizacji
i zasad funkcjonowania
szkoły.
Udział w Radach Pedagogicznych,
obserwacja, rozmowy
z opiekunem stażu.
Dyrektor szkoły, opiekun
stażu.
Lista obecności na
radach, potwierdzenie
opiekuna stażu.
IX 2011 – V
2012
Poznanie obowiązującej
dokumentacji.
Analiza dokumentacji szkoły,
dokonywanie samodzielnych
wpisów do dziennika
świetlicowego i dziennika do
zajęć dodatkowych.
Dyrektor szkoły, opiekun
stażu.
Wpisy ...