Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego
Imię i nazwisko: Anna Kluczyńska
Nazwa szkoły : Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika
Adres szkoły: ul. Piłsudskiego 18 , 88-300 Mogilno
Stanowisko: nauczyciel matematyki
Staż pracy: 7 lat
Wykształcenie: studia wyższe magisterskie, kierunek matematyka
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Opiekun stażu: Bogumiła Czarnik – Polcyn
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008r.
Data zakończenia stażu: 25.04.2012r
Nazywam się Anna Kluczyńska. Jestem nauczycielem z 7-letnim stażem pracy- pracuje w Szkole Podstawowej nr 3im. Mikołaja Kopernika w Mogilnie na stanowisku nauczyciela matematyki od 2005 roku. W roku 2006 uzyskałam status nauczyciela kontraktowego. Odbywanie stażu zostało poprzedzone w miesiącu sierpniu 2008 przeprowadzoną przeze mnie analizą odpowiednich dokumentów :
Znowelizowanej Karty Nauczyciela
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela.
Na ich podstawie oraz po zapoznaniu się z różnymi publikacjami, objaśniającymi zasady ubiegania się o kolejne stopnie awansu, przygotowałam i złożyłam w dniu 31 sierpnia 2008 roku wniosek o rozpoczęcie stażu. Dyrektor szkoły pozytywnie rozpatrzył mój wniosek o odbycie stażu od 01.09.2008r. do 31.05.2011r. na stopień nauczyciela mianowanego, trwającego 2 lata i 9 miesięcy. Z powodu urlopu chorobowego i urlopu macierzyńskiego mój staż przedłużył się do dnia 25.04.2012 r.
Czas trwania stażu był dla mnie okresem intensywnej pracy nad sprostaniem wymaganiom, jakie założyłam i zawarłam w planie rozwoju zawodowego. To także czas wielu zmian w moim życiu i własnego rozwoju jako nauczyciela i jako człowieka.
Jestem przekonana , że praca nad sobą i swoimi dokonaniami dydaktycznymi wcale nie dobiegła końca i jeszcze wiele rzeczy przyjdzie mi się nauczyć w naszym nieustannie zmieniającym się świecie.
Realizacja zadania 7 ust2 pkt1
„Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach”
Poznanie procedur awansu zawodowego
Rozpoczęcie stażu na nauczyciela mianowanego zobligowało mnie do podjęcia czynności związanych z dokładnym poznaniem prawa oświatowego. Po analizie najważniejszych aktów prawnych rozpoczęłam procedurę związaną z własnym awansem zawodowym. Złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu i opracowałam plan rozwoju zawodowego. Przez cały okres stażu śledziłam zmiany zachodzące w prawie oświatowym, co pozwoliło mi stosować się do aktualnie obowiązujących procedur. Po ukończeniu stażu przygotowałam odpowiednią dokumentację dla komisji egzaminacyjnej.
Zapoznałam się również z podstawowymi dokumentami dotyczącymi funkcjonowania, organizacji i zadań Szkoły Podstawowej nr 3 w Mogilnie: Statut Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program Wychowawczy, Program Profilaktyczny i regulaminy.
Współpraca z opiekunem stażu
W ...