Dodaj publikację
Autor
Anna Kluczyńska
Data publikacji
2012-07-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego (nauczyciel matematyki w szkole podstawowej).
 Pobierz (docx, 30,3 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż : mgr Anna Kluczyńska

Nazwa szkoły : Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Mikołaja Kopernika

w Mogilnie ul. Marszałka Piłsudskiego 18

Imię i nazwisko opiekuna stażu : ………………………………

Stopień zawodowy : nauczyciel kontraktowy

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2008r.

Data zakończenia stażu: 31 maja 2011r.

Staż pracy pedagogicznej: 3 lata

L.p.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

§ 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

§ 7 ust. 1 pkt 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

1.

Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązującymi przepisami

Prowadzenie dziennika pracy, sporządzanie rocznych planów dydaktycznych, wychowawczych, planu pracy Samorządu Szkolnego, kart oceniania, wymagań na poszczególne oceny z matematyki, sprawozdań semestralnych.

Okres stażu

Pisemna dokumentacja

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

Rozmowa, zawarcie kontraktu.

IX 2008r.

Dokumentacja własna, kontrakt.

3.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, zdjęć, nagrań itp.

Cały okres stażu

Teczka z dokumentami

4.

Ocena własnej dotychczasowej pracy pedagogicznej

Sporządzenie opisu dotychczasowego dorobku nauczycielskiego. Ocena mocnych i słabych stron.

XII 2008r.

Zamieszczenie opisu w teczce dokumentacji

5.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy

Samodzielne prowadzenie zajęć, spotkań, rad samokształceniowych, prelekcji, wygłoszenie referatu na zebraniu z rodzicami : Praktyczne metody motywowania uczniów do pracy na lekcjach matematyki

Cały okres stażu

Scenariusze, konspekty, protokoły z Rad Samokształceniowych i badań

6.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu

Udział w zajęciach, omówienie z opiekunem metod osiągania celu zajęć

4-6 razy

w roku

Konspekty, wskazówki do pracy własnej

7.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły

Opracowywanie scenariuszy zajęć, konsultacje, analiza, ewaluacja

4-6 razy

w roku

Arkusze hospitacji, konspekty, wnioski do dalszej pracy

8.

Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteczki fachowej

Systematyczna analiza oferty wydawniczej, zakup nowych, ciekawych pozycji książkowych, prasy fachowej.

Cały okres stażu

Spis zgromadzonych książek, czasopism, testów

9.

Gromadzenie lub samodzielnie przygotowanie środków dydaktycznych

Wykonywanie lub gromadzenie pomocy do bieżących zajęć; np. scenariusze, prezentacje i pliki multimedialne

Cały okres stażu

Spis zgromadzonych pomocy w teczce

10.

Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji zawodowych

Udział w warsztatach, konferencjach, samodzielne pogłębianie wiedzy. Wykorzystywanie zdobytych umiejętności w pracy.

Cały okres stażu

Zaświadczenia, dokumentacja własna

11.

Wdrażanie i realizacja w planie pracy treści ścieżek międzyprzedmiotowych, planu wychowawczego, statutu szkoły, programu profilaktyki

Realizacja zajęć z uwzględnieniem ścieżek międzyprzedmiotowych, założeń ...