Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż : mgr Anna Kluczyńska
Nazwa szkoły : Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Mikołaja Kopernika
w Mogilnie ul. Marszałka Piłsudskiego 18
Imię i nazwisko opiekuna stażu : ………………………………
Stopień zawodowy : nauczyciel kontraktowy
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2008r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2011r.
Staż pracy pedagogicznej: 3 lata
L.p.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
§ 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
§ 7 ust. 1 pkt 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
1.
Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązującymi przepisami
Prowadzenie dziennika pracy, sporządzanie rocznych planów dydaktycznych, wychowawczych, planu pracy Samorządu Szkolnego, kart oceniania, wymagań na poszczególne oceny z matematyki, sprawozdań semestralnych.
Okres stażu
Pisemna dokumentacja
2.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Rozmowa, zawarcie kontraktu.
IX 2008r.
Dokumentacja własna, kontrakt.
3.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, zdjęć, nagrań itp.
Cały okres stażu
Teczka z dokumentami
4.
Ocena własnej dotychczasowej pracy pedagogicznej
Sporządzenie opisu dotychczasowego dorobku nauczycielskiego. Ocena mocnych i słabych stron.
XII 2008r.
Zamieszczenie opisu w teczce dokumentacji
5.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy
Samodzielne prowadzenie zajęć, spotkań, rad samokształceniowych, prelekcji, wygłoszenie referatu na zebraniu z rodzicami : Praktyczne metody motywowania uczniów do pracy na lekcjach matematyki
Cały okres stażu
Scenariusze, konspekty, protokoły z Rad Samokształceniowych i badań
6.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
Udział w zajęciach, omówienie z opiekunem metod osiągania celu zajęć
4-6 razy
w roku
Konspekty, wskazówki do pracy własnej
7.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły
Opracowywanie scenariuszy zajęć, konsultacje, analiza, ewaluacja
4-6 razy
w roku
Arkusze hospitacji, konspekty, wnioski do dalszej pracy
8.
Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteczki fachowej
Systematyczna analiza oferty wydawniczej, zakup nowych, ciekawych pozycji książkowych, prasy fachowej.
Cały okres stażu
Spis zgromadzonych książek, czasopism, testów
9.
Gromadzenie lub samodzielnie przygotowanie środków dydaktycznych
Wykonywanie lub gromadzenie pomocy do bieżących zajęć; np. scenariusze, prezentacje i pliki multimedialne
Cały okres stażu
Spis zgromadzonych pomocy w teczce
10.
Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji zawodowych
Udział w warsztatach, konferencjach, samodzielne pogłębianie wiedzy. Wykorzystywanie zdobytych umiejętności w pracy.
Cały okres stażu
Zaświadczenia, dokumentacja własna
11.
Wdrażanie i realizacja w planie pracy treści ścieżek międzyprzedmiotowych, planu wychowawczego, statutu szkoły, programu profilaktyki
Realizacja zajęć z uwzględnieniem ścieżek międzyprzedmiotowych, założeń ...