Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć koła języka angielskiego
22.02.2012
Tematyka zajęć: Muzyka brytyjska
Podstawa programowa:
Treści nauczania: 4. Podstawowe wiadomości o obszarze nauczanego języka.
Osiągnięcia:
1. 1.3.Sprawność rozumienia ze słuchu ogólnego sensu oraz wyszukiwanie informacji szczegółowych w nieskomplikowanych wypowiedziach i dialogach.
2. 3.2.Sprawność czytania: wyszukiwanie konkretnych informacji w prostych tekstach.
Standard: 4.1 .
Cele lekcji:
Cel ogólny:
rozwijanie zainteresowań kulturą Wielkiej Brytanii
kształcenie sprawności rozumienia ze słuchu
kształcenie umiejętności korzystania ze źródeł wiedzy oraz czytania ze zrozumieniem (wyszukiwanie konkretnych informacji)
rozwijanie umiejętności współpracy
Cele operacyjne:
Poznanie twórców brytyjskiej muzyki:
uczeń wymienia brytyjskich muzyków oraz nazwy zespołów muzycznych,
uczeń korzystając z wyszukiwarki internetowej dopasowuje informacje dotyczące pochodzenia muzyków
uczeń rozpoznaje sylwetki muzyków brytyjskich oraz dopasowuje utwory do ich twórców
Metoda: eksponująca, poszukująca, prezentacja
Techniki pracy: gra z użyciem kart dydaktycznych, oglądanie filmu, wskazywanie usłyszanych nazw zespołów i muzyków, wyszukiwanie konkretnych informacji, dopasowywanie podanych informacji.
Formy pracy: praca z całym zespołem, w parach.
Środki dydaktyczne: pracownia informatyczna połączona z Internetem , materiał autentyczny: film „Window on Britain – Pop in Britain”, karty pracy, prezentacja multimedialna.
Przebieg zajęć:
I. Przywitanie się z uczniami.
II. Przedstawienie celu, tematu zajęć oraz oczekiwanych osiągnięć uczniów.
III. Rozgrzewka.
Przypomnienie nazw różnych typów muzyki.
IV. Realizacja tematu:
1. Projekcja krótkiego filmu pt „Window on Britain – Pop in Britain”.
Uczniowie zaznaczają na kartach pracy nazwy zespołów oraz muzyków, o których była mowa w filmie.
2. Korzystanie z zasobów sieci internetowej.
Uczniowie korzystając z anglojęzycznej wikipedii (www.en.wikipedia.org) wyszukują informacje na temat brytyjskich zespołów i muzyków. Dopasowują twórców oraz nazwy zespołów do miejsca ich pochodzenia.
3. Prezentacja multimedialna.
Uczniowie próbują dopasować usłyszane utwory do artystów.
V. Podsumowanie pracy uczniów na zajęciach oraz pożegnanie się z uczniami.