Dodaj publikację
Autor
cosmos7
Data publikacji
2012-08-13
Średnia ocena
1,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji - Zdania czasowe ALS/WENN.
 Pobierz (docx, 17,1 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji

Data: 30.01.2012

Klasa: II E/F

Temat: Als ich ein Kind war,… - zdania czasowe.

(Gdy byłem dzieckiem,…)

Cele komunikacyjne: Umiejętność wyrażania przeszłości teraźniejszości za pomocą spójników gdy/kiedy.

Cele leksykalne: Słownictwo dotyczące życia na wsi.

czas

Cele jednostkowe

Kroki

Materiały

Forma socialna

5

Powitanie

Nauczyciel wchodzi do klasy i wita się z uczniami zwrotem Guten Morgen.Obecność zostaje sprawdzona.

Uczniowie potwierdzaja obecność zwrotem Ich bin da.Jesli ktoś jest niobecny, uczniowie zgłaszają to zwrotem Er/Sie ist nicht da.

frontalna

7

Uczniowie

powinni

skoncentrować się na tematyce lekcji i na

j.niemieckim.

Zachęcenie do pracy

Nauczyciel pyta uczniów jaka ostatnio zajmują się tematyką. W razie potrzeby naprowadza uczniów. Nauczyciel pyta także o kluczowe dla tematyki słówka, które uczniowie powinni już znać. Uczniowie odwołują się do tematyki wiejskiego życia, która poruszona została w tekście na poprzedniej lekcji. Nauczyciel prosi o krótkie streszczenie tekstu, oraz o wskazanie na mapie faktów geograficznych, związanych z tematem.

mapa

frontalna

2

Podanie tematu i celu lekcji

Nauczyciel podaje temat lekcji. Zostaje on zapisany na tablicy po

niemiecku i wyjaśniony po polsku. Następnie nauczyciel podaje cel lekcji.

tablica

zeszyty

frontalna

8

Uczniowie rozpoznają zdania czasowe w tekście oraz potrafią uzupełnić regułę zdań czasowych.

Faza wstępu

Nauczyciel tłumaczy uczniom, iż dzisiejsza lekcja będzie się koncentrować na zagadnieniu gramatycznym jakim są zdania czasowe. Zagadnienie to przedstawione zostanie na przykładzie wcześniej omawianego tekstu . Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie podręczników na części gramatycznej. Następnie uczniowie wykonują ćwiczenie dotyczące uzupełnienia reguły zdań czasowych.

książka

zeszyty

frontalna

10

Uczniowie wiedzą jak budować zdania czasowe.

Faza ćwiczeń

Po uzupełnieniu reguły nauczyciel tłumaczy budowe zdania na tablicy podając schemat i omawiając go na przykładach z książki oraz własnych.

Nauczyciel prosi także uczniów do tablicy aby samodzielnie próbowali budować zdania.

książka

zeszyty

frontalna

10

Uczniowie potrafią budować zdania czasowe w przeszłości i teraźniejszości.

Faza testu

Na podstawie poznanych reguł uczniowie uzupełniają ćwiczenia. Nauczyciel prosi poszczególnych uczniów i przeczytanie rozwiązań, w razie potrzeby pomaga lub uzasadnia rozwiązanie, w wyjątkowych wypadkach prosi także o zapisanie przykładu na tablicy.

ćwiczenia

samodzielna praca

3

Podsumowanie i określenie zadania domowego

Nauczyciel nagradza najbardziej aktywnych uczniów. Zadaje także zadanie domowe i wyjaśnia jak ma ono zostać wykonane.

Zadanie w ćwiczeniach – łączenie zdań za pomocą spójnika gdy/kiedy

zeszyty

frontalna

……………………………………