Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji
Data: 30.01.2012
Klasa: II E/F
Temat: Als ich ein Kind war,… - zdania czasowe.
(Gdy byłem dzieckiem,…)
Cele komunikacyjne: Umiejętność wyrażania przeszłości teraźniejszości za pomocą spójników gdy/kiedy.
Cele leksykalne: Słownictwo dotyczące życia na wsi.
czas
Cele jednostkowe
Kroki
Materiały
Forma socialna
5
Powitanie
Nauczyciel wchodzi do klasy i wita się z uczniami zwrotem Guten Morgen.Obecność zostaje sprawdzona.
Uczniowie potwierdzaja obecność zwrotem Ich bin da.Jesli ktoś jest niobecny, uczniowie zgłaszają to zwrotem Er/Sie ist nicht da.
frontalna
7
Uczniowie
powinni
skoncentrować się na tematyce lekcji i na
j.niemieckim.
Zachęcenie do pracy
Nauczyciel pyta uczniów jaka ostatnio zajmują się tematyką. W razie potrzeby naprowadza uczniów. Nauczyciel pyta także o kluczowe dla tematyki słówka, które uczniowie powinni już znać. Uczniowie odwołują się do tematyki wiejskiego życia, która poruszona została w tekście na poprzedniej lekcji. Nauczyciel prosi o krótkie streszczenie tekstu, oraz o wskazanie na mapie faktów geograficznych, związanych z tematem.
mapa
frontalna
2
Podanie tematu i celu lekcji
Nauczyciel podaje temat lekcji. Zostaje on zapisany na tablicy po
niemiecku i wyjaśniony po polsku. Następnie nauczyciel podaje cel lekcji.
tablica
zeszyty
frontalna
8
Uczniowie rozpoznają zdania czasowe w tekście oraz potrafią uzupełnić regułę zdań czasowych.
Faza wstępu
Nauczyciel tłumaczy uczniom, iż dzisiejsza lekcja będzie się koncentrować na zagadnieniu gramatycznym jakim są zdania czasowe. Zagadnienie to przedstawione zostanie na przykładzie wcześniej omawianego tekstu . Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie podręczników na części gramatycznej. Następnie uczniowie wykonują ćwiczenie dotyczące uzupełnienia reguły zdań czasowych.
książka
zeszyty
frontalna
10
Uczniowie wiedzą jak budować zdania czasowe.
Faza ćwiczeń
Po uzupełnieniu reguły nauczyciel tłumaczy budowe zdania na tablicy podając schemat i omawiając go na przykładach z książki oraz własnych.
Nauczyciel prosi także uczniów do tablicy aby samodzielnie próbowali budować zdania.
książka
zeszyty
frontalna
10
Uczniowie potrafią budować zdania czasowe w przeszłości i teraźniejszości.
Faza testu
Na podstawie poznanych reguł uczniowie uzupełniają ćwiczenia. Nauczyciel prosi poszczególnych uczniów i przeczytanie rozwiązań, w razie potrzeby pomaga lub uzasadnia rozwiązanie, w wyjątkowych wypadkach prosi także o zapisanie przykładu na tablicy.
ćwiczenia
samodzielna praca
3
Podsumowanie i określenie zadania domowego
Nauczyciel nagradza najbardziej aktywnych uczniów. Zadaje także zadanie domowe i wyjaśnia jak ma ono zostać wykonane.
Zadanie w ćwiczeniach – łączenie zdań za pomocą spójnika gdy/kiedy
zeszyty
frontalna
……………………………………