Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Borowo, dnia…………….
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
Sporządził: mgr Tomasz Kosmowski
Posiadany stopień: nauczyciel kontraktowy
Stanowisko i miejsce zatrudnienia: Nauczyciel języka niemieckiego w Gimnazjum im prof. Stanisława Kielicha w Borowie
Ogólny wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy
Opiekun stażu: mgr Hanna Korpik
Posiadane kwalifikacje
Jestem nauczycielem języka niemieckiego w Gimnazjum im prof. Stanisława Kielicha w Borowie.
W roku 2006 ukończyłem studia zawodowe w Kolegium Języków Obcych w Lesznie na specjalności język niemiecki z tytułem licencjata. Posiadam przygotowanie pedagogiczne.
W roku 2008 ukończyłem studia magisterskie na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu na wydziale neofilologii o specjalności filologia germańska.
W roku 2007 uzyskałem stopień nauczyciela kontraktowego w Gimnazjum w Borowie, a następnie po odbyciu ustawowej przerwy w dniu 8 września 2009 roku złożyłem wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego. Następnie złożyłem plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektora szkoły. 11.09.2009 podpisałem kontrakt z opiekunem stażu panią mgr Hanną Korpik, w którym zostały zawarte zasady naszej współpracy.
W okresie stażu starałem się zrealizować wszystkie założone w planie rozwoju zawodowego cele. Postępowałem zgodnie z wymaganiami określonymi w §7 Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Porządek sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego stworzyłem na podstawie wymagań zawartych w rozporządzeniu MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
W trakcie trwania stażu aktywnie uczestniczyłem we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej i nabywałem doświadczenia związane z życiem i pracą placówki oświatowej, a także byłem członkiem komisji wnioskowej
Brałem czynny udział w pracach zespołu wychowawczego. Wraz z innymi członkami zespołu opracowałem zmiany w WSO dotyczące regulaminów konkursów oraz kryteria oceny z zachowania.
Byłem także członkiem komisji do spraw ewaluacji WSO i w ramach pracy w zespole opracowywałem i analizowałem ankiety oraz brałem udział w pracach nad ich multimedialną prezentacją.
Z racji nauczanego przedmiotu miałem stały kontakt z członkami zespołu humanistycznego i analizowałem wszelkie posunięcia zespołu dotyczące mojego przedmiotu i nie tylko.
Zdobywałem doświadczenie związane z praca komisji socjalnej analizując prace zespołu.
Współpracowałem przez cały okres stażu z pedagogiem szkolnym w szeregu spraw dotyczących życia szkoły:
- Analizowałem zachowanie uczniów i wskazywałem niepokojące sytuacje, których byłem świadkiem.
- Konsultowałem zachowanie uczniów sprawiających problemy wychowawcze.
- Organizowałem indywidualne spotkania z rodzicami, uczniami oraz pedagogiem w sprawach ...