Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO Z RODZICAMI
Prowadząca: Aleksandra Nocuń
Temat: Wyprawa do świątecznej krainy.
Cele ogólne:
tworzenie przedświątecznego nastroju, wspólnych przygotowań do świąt Bożego Narodzenia;
aktywizowanie oraz integracja rodziców i dzieci podczas wspólnych prac plastycznych;
Cele szczegółowe:
skupia uwagę na poleceniach nauczyciela:
stosuje się do umów i reguł w zabawach;
kulturalnie zachowuje się w grupie przedszkolnej w obecności zaproszonych gości;
podejmuje aktywność zabawową i zadaniową;
wykonuje pracę plastyczną;
potrafi dopasować części obrazka;
prawidłowo reaguje na zmiany w muzyce;
zna określenie: cicho, głośno;
śpiewa kolędę;
gra na instrumencie – tworząc akompaniament;
recytuje wierszyk;
chętnie uczestniczy w zabawie.
Metody:
Zabawa dydaktyczna, elementy pedagogiki zabawy
Formy:
z całą grupą, indywidualnie
Środki dydaktyczne:
Zagadki tekstowe i obrazkowe, nagranie „Jingle bells”, nagranie kolędy „Przybieżeli do
Betlejem” – Arki Noego, instrumenty muzyczne, karteczki z zadaniami do kalambur,
puzzle (do 4-5 części)
Przebieg zajęć:
Powitanie.
W ten świąteczny czas (klaszczemy)
Witam wszystkich Was (kłaniamy się)
Jedna ręka pomachamy (machamy jedna ręką)
Jednym okiem pomrugamy (mrugamy jednym okiem)
I sąsiada przywitamy (podajemy rękę sąsiadowi z jednej i drugiej strony)
Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia – to czas pełen radości , czas rodzinny. Zapraszam więc na wspólna wyprawę do Świątecznej Krainy. Ale kryje się ona za kilkoma bramami, żeby tam dotrzeć trzeba wykonać poszczególne zadania – niełatwe.
-Chcecie tam iść? -Dacie radę? - No to jedziemy!
Saneczki- przy melodii „Jingle bells” .
I brama – zagadki słowne i obrazkowe.
N. wyjmuje z koperty zagadki słowne i odczytuje a potem dzieci z rodzicami próbują odgadnąć co kryje się na kartach przywieszonych na tablicy.
Zadanie wykonane to jedziemy do drugiej bramy.
Saneczki jak w pkt. 3.
II brama – śpiew.
Żeby się otworzyła druga brama musimy coś zaśpiewać , ale co? A może kolędę . Zaśpiewamy i zagramy.
N. rozdaje uczestnikom instrumenty muzyczne. Dzieci śpiewają i grają pod dyktando dyrygenta.
Udało się kolejna brama otwarta!
-Ale tu ładnie tyle śniegu.
-Lubicie bawić się śnieżkami?
-Zabawimy się ?
Jak muzyka będzie grała to się bawimy, ale jak muzyki nie będzie to czas na koniec zabawy i przejście przez kolejna bramę.
III brama – kalambury słowne i ruchowe.
R. losuje karteczkę i wykonuje polecenie na niej napisane. Dzieci zgadują.
Aby dojść do ostatniej bramy musimy być bardzo cicho, żeby nie obudzić świątecznych elfów. Bo jak je nagle obudzimy to będą w złych humorach i nam bramy nie otworzą, a obudzić je można poprzez wykonanie zadania. A więc ciii… idziemy na paluszkach.
IV brama – 3 zadania.
Znacie świąteczny wierszyk – to powiedzcie.(recytacja znanego wierszyka)
Ułóżcie puzzle.
Czekamy na ...