Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O NADANIE STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr Lidia Grządziel
NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY
ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY
im. JANA PAWŁA II w BABOROWIE
Posiadane kwalifikacje:
1997 – 2002 Uniwersytet Opolski, Wydział Matematyki – Fizyki – Chemii, kierunek – chemia, specjalność – agrobiochemia, uzyskany tytuł – magister chemii
1998 – 2002 Międzywydziałowe Centrum Kształcenia i Doskonalenia Pedagogicznego Uniwersytetu Opolskiego, kurs pedagogiczny dla nauczycieli w wymiarze 750 godzin
2006 Internationaler Bund w Moers, kurs języka niemieckiego
2007 Akademie für Bildung und Sprache w Essen, uzyskanie certyfikatu C1 z języka niemieckiego
2007 – 2009 Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych WSERO w Opolu, specjalność – język angielski
lipiec 2009 Uniwersytet Opolski, tytuł licencjata języka angielskiego
Obszar nauczania: nauczyciel języka angielskiego
Staż pracy pedagogicznej: 8 lat
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2009 r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2012 r.
Opiekun stażu: mgr Barbara Piotrowska
W czasie odbywania stażu zatrudniona byłam również w Centrum języków Obcych i Edukacji POLIGLOTUS w Opolu (rok szkolny 2009/2010), gdzie prowadziłam zajęcia w trzech grupach wiekowych (przedszkole, klasy 1-3 oraz klasy 4-6). Prowadzone zajęcia hospitowane były przez p. metodyk Anetę Bojarską – arkusz hospitacji z opinią na temat obserwowanych moich zajęć dostępny jest w dokumentacji szkolnej.
WSTĘP
Z dniem 1 września 2009 roku jako nauczyciel kontraktowy rozpoczęłam staż trwający 2 lata i 9 miesięcy, którego głównym celem było uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe uwzględniały m.in.:
✓ podejmowanie różnorodnych działań zmierzających do podwyższenia efektywności pracy dydaktyczno – wychowawczej,
✓ podnoszenie kwalifikacji oraz zdobywanie umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach wewnątrzszkolnego i pozaszkolnego doskonalenia zawodowego oraz poprzez samokształcenie, studiowanie literatury z zakresu metodyki i dydaktyki nauczania języka angielskiego,
✓ pogłębianie kontaktu z rodzicami i wychowawcami klas,
✓ zgłębienie specyfiki i opracowanie efektywnych metod oraz form pracy z dziećmi z dysleksją rozwojową.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w momencie rozpoczęcia stażu posiadałam odpowiednie wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, a także zatrudniona byłam w pełnym wymiarze czasu pracy. Po złożeniu wniosku o rozpoczęcie stażu oraz swojego planu rozwoju zawodowego, otrzymałam jego akceptację oraz został wyznaczony mój opiekun stażu – nauczyciel dyplomowany p. mgr Barbara Piotrowska.
Czas trwania stażu był dla mnie okresem intensywnej pracy celem sprostania wymaganiom, jakie założyłam sobie i zawarłam w swoim planie. Pogłębiałam wiedzę i umiejętności dydaktyczno - wychowawcze oraz opiekuńcze, doskonaliłam znajomość prawa oświatowego w ...