Dodaj publikację
Autor
Dominika Pieścik
Data publikacji
2012-08-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy program wychowawczy klasy 3 LO.
 Pobierz (doc, 41,5 KB)

Podgląd treści


Program wychowawczy klasy

Wychowawca: Dominika Pieścik
Klasa III

WPROWADZENIE

"Człowiek nie tylko pamięta, ale i zapomina,
nie tylko się myli, ale poprawia swoje różne błędy,
nie tylko gubi, ale i znajduje.
Można się nauczyć pamiętać to, co dobre i pożyteczne”.
Jerzy Korczak

Opracowując plan wychowawczy kierowałam się wieloma priorytetami. Pomocne okazały się wartości, które szkoła uznała za najważniejsze (SZACUNEK, UCZCIWOŚĆ, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ, WSPÓŁDZIAŁANIE), jak również ścieżki edukacyjne. Chciałabym, aby godzina wychowawcza stała się dla uczniów okazją do rozwijania swojej indywidualności, jak i okazją do dialogu, dyskusji na tematy trudne, ale bardzo ważne.
Godziny wychowawcze w szczególności są okazją do organizowania pracy uczniów, a więc wspólnym działaniem wychowawcy i wychowanków na zasadzie partnerstwa i kooperacji. Mają wyzwalać u uczniów aktywność i samodzielność.
Wychowawca nie może koncentrować się tylko na rzeczywistości obecnej. Musi przygotować i zaproponować wychowankowi włączenie się i bycie w świecie jutra. Zatem działalność wychowawcza, w moim rozumieniu, ma zmierzać do:
- formowania ludzi zdolnych do przezwyciężania kryzysów;
- rozwijania potencjału młodego człowieka;
- wychowania w odpowiedzialności, sprawiedliwości i solidarności;
- wychowania do prawdziwych wartości.

Dominika Pieścik

PLAN WYCHOWAWCZY KLASY III

Tematyka godzin wychowawczych.

WRZESIEŃ

JA I MOJA PRZYSZŁOŚĆ

o Przypomnienie zasad matury
o Czy chciałbym studiować i dlaczego?
o Środowisko lokalne - co warto zmienić?
o Moje zainteresowania a przyszła praca

PAŹDZIERNIK

BEZPIECZEŃSTWO W MOJEJ SZKOLE

o Bezpieczna szkoła? Co rozumiem przez to pojęcie?
o Szacunek dla godności własnej i drugiego człowieka
o Odpowiedzialność za życie i zdrowie
o Co mogę zrobić aby poprawić bezpieczeństwo w mojej szkole?

LISTOPAD

EDUKACJA PROZDROWOTNA

o Szacunek dla zdrowia
o Jakie formy uzależnień są mi znane?
o Uwarunkowania i skutki uzależnień
o Jak radzić sobie ze stresem?

GRUDZIEŃ

JA I MOJA PRACA

o Jak rozumiem pojęcie sukcesu zawodowego?
o Moje zasoby moją szansą
o Jak zamienić marzenia w cele
o Zorganizowanie wigilii klasowej

STYCZEŃ

JA A SPOŁECZEŃSTWO

o Komunikacja werbalna i niewerbalna. Rozmawiać ale jak?
o Konflikty w grupie. Formy ich przezwyciężania.
o Ja i inni. Budowanie dobrych relacji z innym osobami
o Mój cel, a cel grupowy

LUTY

BUDOWANIE SYSTEMU WARTOŚCI

o Co rozumiem pod pojęciem systemu wartości?
o Jakimi wartościami kieruję się w życiu?
o Jakimi wartościami kieruje się moja szkoła w szkolnym programie wychowawczym?

MARZEC

EDUKACJA EKOLOGICZNA

o Życie w zgodzie ze środowiskiem.
o Jeść czy posilać się – higiena żywienia.
o Zdrowa żywność. Czy odżywiam się zdrowo?
o Co rozumiem pod pojęciem slow food? Dyskusja na temat kultury jedzenia oraz sposobu życia związanego z tym ...