Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program wychowawczy klasy
Wychowawca: Dominika Pieścik
Klasa III
WPROWADZENIE
"Człowiek nie tylko pamięta, ale i zapomina,
nie tylko się myli, ale poprawia swoje różne błędy,
nie tylko gubi, ale i znajduje.
Można się nauczyć pamiętać to, co dobre i pożyteczne”.
Jerzy Korczak
Opracowując plan wychowawczy kierowałam się wieloma priorytetami. Pomocne okazały się wartości, które szkoła uznała za najważniejsze (SZACUNEK, UCZCIWOŚĆ, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ, WSPÓŁDZIAŁANIE), jak również ścieżki edukacyjne. Chciałabym, aby godzina wychowawcza stała się dla uczniów okazją do rozwijania swojej indywidualności, jak i okazją do dialogu, dyskusji na tematy trudne, ale bardzo ważne.
Godziny wychowawcze w szczególności są okazją do organizowania pracy uczniów, a więc wspólnym działaniem wychowawcy i wychowanków na zasadzie partnerstwa i kooperacji. Mają wyzwalać u uczniów aktywność i samodzielność.
Wychowawca nie może koncentrować się tylko na rzeczywistości obecnej. Musi przygotować i zaproponować wychowankowi włączenie się i bycie w świecie jutra. Zatem działalność wychowawcza, w moim rozumieniu, ma zmierzać do:
- formowania ludzi zdolnych do przezwyciężania kryzysów;
- rozwijania potencjału młodego człowieka;
- wychowania w odpowiedzialności, sprawiedliwości i solidarności;
- wychowania do prawdziwych wartości.
Dominika Pieścik
PLAN WYCHOWAWCZY KLASY III
Tematyka godzin wychowawczych.
WRZESIEŃ
JA I MOJA PRZYSZŁOŚĆ
o Przypomnienie zasad matury
o Czy chciałbym studiować i dlaczego?
o Środowisko lokalne - co warto zmienić?
o Moje zainteresowania a przyszła praca
PAŹDZIERNIK
BEZPIECZEŃSTWO W MOJEJ SZKOLE
o Bezpieczna szkoła? Co rozumiem przez to pojęcie?
o Szacunek dla godności własnej i drugiego człowieka
o Odpowiedzialność za życie i zdrowie
o Co mogę zrobić aby poprawić bezpieczeństwo w mojej szkole?
LISTOPAD
EDUKACJA PROZDROWOTNA
o Szacunek dla zdrowia
o Jakie formy uzależnień są mi znane?
o Uwarunkowania i skutki uzależnień
o Jak radzić sobie ze stresem?
GRUDZIEŃ
JA I MOJA PRACA
o Jak rozumiem pojęcie sukcesu zawodowego?
o Moje zasoby moją szansą
o Jak zamienić marzenia w cele
o Zorganizowanie wigilii klasowej
STYCZEŃ
JA A SPOŁECZEŃSTWO
o Komunikacja werbalna i niewerbalna. Rozmawiać ale jak?
o Konflikty w grupie. Formy ich przezwyciężania.
o Ja i inni. Budowanie dobrych relacji z innym osobami
o Mój cel, a cel grupowy
LUTY
BUDOWANIE SYSTEMU WARTOŚCI
o Co rozumiem pod pojęciem systemu wartości?
o Jakimi wartościami kieruję się w życiu?
o Jakimi wartościami kieruje się moja szkoła w szkolnym programie wychowawczym?
MARZEC
EDUKACJA EKOLOGICZNA
o Życie w zgodzie ze środowiskiem.
o Jeść czy posilać się – higiena żywienia.
o Zdrowa żywność. Czy odżywiam się zdrowo?
o Co rozumiem pod pojęciem slow food? Dyskusja na temat kultury jedzenia oraz sposobu życia związanego z tym ...