Dodaj publikację
Autor
Dominika Pieścik
Data publikacji
2012-08-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
137

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 105,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego

Imię i nazwisko nauczyciela: Dominika Pieścik
Szkoła: Zespół Szkół w Żychlinie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2006r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2009r.

|LP. |Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Dowody realizacji |

I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy,

analizowania własnych działań i ich modyfikacji

|1. |Rozpoczęcie procedury awansu zawodowego |Określenie ścieżki rozwoju |Sierpień, wrzesień |Wniosek; |
| |nauczyciela |i sporządzenie dokumentacji wstępnej; | |Kontrakt |
|2. |Nawiązanie współpracy |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego; |Sierpień, |Plan Rozwoju Zawodowego |
| |z opiekunem stażu |Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; |wrzesień |Załączniki; |
| | |Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu; | |Wnioski z obserwacji |
| |Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć | |Okres trwania stażu | |
| |dydaktycznych | | | |
|3. |Gromadzenie i wzbogacanie własnej biblioteki |Opracowanie zestawu nowych metod i technik pracy z |Okres trwania stażu |Załączniki; |
| |przedmiotu |uczniem oraz narzędzi i procedur podwyższających | | |
| | |atrakcyjność prowadzonych zajęć; | | |
| | |Gromadzenie i opracowanie materiałów dydaktycznych - | |Potwierdzenie dyrektora szkoły |
| | |rosyjskojęzycznych (płyty CD, materiały na kasetach VHS, płyty DVD, | | |
| | |plansze i plakaty przedmiotowe i in.); | | |
|4. |Pogłębianie wiedzy |Uczestnictwo w różnorodnych formach kształcenia ustawicznego; |Okres trwania stażu |Zaświadczenia; |
| |i umiejętności zawodowych |Uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego; | | |
| | |Studiowanie literatury metodycznej; | |Potwierdzenia dyrektora szkoły |
| | |Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami przedmiotu w ramach | | |
| | |zespołu przedmiotowego; | | |
|5. |Dokonywanie ewaluacji własnych działań i ocena |Ewaluacja planów wynikowych i zbiorów wymagań |Okres trwania stażu |Załączniki |
| |ich skuteczności |opracowanych na dany rok szkolny zgodnie z podstawą programową; | | |
| | |Analiza postępów uczniów; | | |
| | |Analiza wyników sprawdzianów; | | |
| | |Przeprowadzanie ankiet na temat prowadzonych zajęć; | | |
|6. |Organizowanie zajęć edukacyjnych - dodatkowych |Organizowanie zajęć dodatkowych dla uczniów zdających egzamin | | |
| | |maturalny z języka rosyjskiego; | | |
| | |Organizowanie zajęć dodatkowych dla uczniów wykazujących trudności w| | |
| | |nauce; | | |

II. Uwzględnienie w pracy problematyki środowiska lokalnego

oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

|1. |Analiza zmian cywilizacyjnych i problemów |Aktualizacja wiedzy na temat nowych technologii, szczególnie w |Okres trwania stażu |Załączniki; |
| |społecznych |zakresie przekazu informacji oraz form porozumiewania się; | |Potwierdzenie dyrektora szkoły; |
| | |Organizowanie akcji informacyjnych skierowanych do uczniów i | | |
| | |rodziców związanych z tematyką prozdrowotną; | | |
| | |Omawianie współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych | | |
| | |podczas lekcji przedmiotowych i godziny z | | |
| | |wychowawcą; | | |
|2. |Rozpoznanie problemów środowiska uczniów |Indywidualne kontakty z uczniami; |Okres trwania stażu |Potwierdzenie dyrektora szkoły; |
| | |Zebrania z rodzicami; | | |
| | |Nawiązanie współpracy z pedagogiem szkolnym w przypadku wystąpienia | | |
| | |problemów; | | |
|3. |Motywowanie uczniów |Organizacja konkursów, w tym przedmiotowych; |Okres trwania stażu |Zaświadczenia; |
| |do podnoszenia swoich wyników naukowych | | |Załączniki |
|4. |Promowanie szkoły na rynku lokalnym |Udział w akcjach promujących – Targi Edukacyjne, Drzwi Otwarte, |Okres trwania stażu |Zaświadczenie; |
| | |akcje okolicznościowe; | |Potwierdzenie dyrektora szkoły ...