Dodaj publikację
Autor
Dominika Pieścik
Data publikacji
2012-08-20
Średnia ocena
5,00
Pobrań
807

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowa prezentacja dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego przed komisją egzaminacyjną.
 Pobierz (doc, 85,5 KB)

Podgląd treści

[pic]

Wstęp
Cześć zasadnicza

I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

1. Współpraca z opiekunem stażu
2. Opracowanie dokumentacji nauczyciela
3. Badania ewaluacyjne oraz analiza wyników badań:
a. rodziców
b. wychowanków
b. uczniów:
4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych
a. udział w Programie „Nauczyciel z klasą”, uzyskanie tytułu „Nauczyciel z klasą”
b. ukończenie studiów podyplomowych
c. ukończenie kursu informatycznego „Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej”
d. udział w Forum Językowym „Znajdujemy wspólny język”
e. udział w warsztatach dla koordynatorów pracy wolontariuszy
f. ukończenie cyklu szkoleń z zakresu profilaktyki uzależnień
g. udział w szkoleniu z zakresu „Przeciwdziałanie przemocy domowej i przemocy w szkole z elementami profilaktyki narkomanii”
h. udział w warsztatach szkoleniowych „Pierwsza pomoc przedmedyczna
i. udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej
j. wymiana doświadczeń z nauczycielami
k. lektura publikacji
l. w ramach zajęć zwiększających szanse edukacyjne uczniów
5. Stosowanie metod aktywizujących
6. Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu ds. programu profilaktyki
7. Rozbudowa biblioteczki przedmiotowej i wzbogacenie pracowni

II. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

1. Poznawanie potrzeb uczniów oraz środowiska, w którym funkcjonują
a. rozmowy z uczniami
b. kwestionariusze dla rodziców/prawnych opiekunów dziecka rozpoczynającego naukę w szkole
c. badanie ankietowe wychowanków „Ja i moi bliscy”
d. współpraca z rodzicami
2. Organizowanie pomocy materialnej dla uczniów
3. Współpraca z pedagogiem szkolnym
4. Badania ankietowe wśród uczniów szkoły, analiza wyników
5. Organizowanie akcji i imprez profilaktycznych o charakterze informacyjno-edukacyjnym, skierowanych do społeczności szkolnej oraz lokalnej
a. projekt szkolny „Zwiążmy się w nadziei” w ramach ogólnopolskiego programu „RÓŻOWA WSTĄŻECZKA”
b. projekt „Wybierz życie” w ramach programu profilaktyki raka szyjki macicy – „FIOLETOWA WSTĄŻECZKA”
c. szkolne obchody Światowego Dnia Rzucania Palenia
d. I Szkolny Dzień Ochrony i Promocji Zdrowia
e. warsztaty edukacyjne na temat profilaktyki uzależnień oraz w zakresie problematyki HIV/AIDS
f. warsztaty „PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA”
g. zajęcia warsztatowe na temat higieny zdrowotnej i planowania rodziny
h. warsztaty na temat higieny zdrowotnej
i. szkolne obchody Światowy dzień walki z AIDS
j. współorganizacja Festiwalu „Kobiety – mówią NIE!!! przemocy w rodzinie” w MGOKSiR w Żychlinie
k. imprezy klasowe
6. Omawianie wybranych problemów środowiska lokalnego, problemów społecznych i cywilizacyjnych podczas lekcji języka rosyjskiego oraz godziny z wychowawcą
7. Nawiązanie i poszerzenie współpracy z nowymi osobami oraz organizacjami
8. Założenie i koordynowanie działań Szkolnego Klubu Wolontariusza (SKW)
9. Organizowanie, współorganizowanie i koordynowanie ...