Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
lucy9, 2012-08-24
Brak odpowiedzi
SPRAWDZIAN – „Teatr” (44 p.) Gr. I
Imię Nazwisko kl. data:
I. Odpowiedz na pytania: (10 p.)
1. Jakie obrzędy dały początek dramatowi?
2. Na czym polega koncepcja sztuki aktorskiej według B. Brechta?
3. Co to jest retardacja?
4. Co zalicza się do trwałych efektów Wielkiej Reformy Teatru?
5. Jaką nazwę ma tekst poboczny dramatu, nie przeznaczony do wygłaszania przez aktorów, zawierający uwagi sceniczne autora?
6. Jak nazywamy przedmiot wykorzystywany przez aktora na scenie podczas gry?
7. Jak nazywa się miejsce, w którym występował chór w teatrze starożytnym?
II. Zastanów się, które z podanych stwierdzeń są prawdziwe, a które fałszywe i zaznacz: (12 p.)
P- prawda, F- fałsz.
1. Do tego, aby istniał teatr, nie wystarczą dwie osoby: aktor i widz.
2. Konrad Swinarski stworzył nowe interpretacje dramatów romantycznych.
3. Anna Dymna była dyrektorem Teatru Narodowego w l. 1974-79.
4. Autorem sztuki „Nasze miasto” nie jest Peter Handke.
5. Teatr TV to prawdziwa „scena narodowa”
6. Kazimierz Kutz jest wybitnym twórcą polskiego Teatru Telewizji.
7. We współczesnym teatrze jako jeden z pierwszych formę teatru enwironmentalnego zastosował Jerzy Grotowski w inscenizacji Dziadów.
8. Intermedium spełnia funkcję retardacji.
9. Samuel Beckett i Eugène Ionesco reprezentują „teatr absurdu”.
10. Tadeusz Łomnicki zagrał w serialu.
11. Commedia dell’arte opierała się w dużej mierze na zasadzie improwizacji.
12. Pierwszy publiczny teatr został założony w Paryżu w 1576r.
III. Uzupełnij podane definicje: (10 p.)
1. Mistrzowie parodystycznego ożywiania konwencji w polskiej dramaturgii to……………………………………………………………………………………….
2. Twórca projektów kostiumów do filmu lub sztuki teatralnej, który nadzoruje także ich wykonanie to....................................
3. Rodzaj literacki (obok liryki i epiki), obejmujący dzieła przeznaczone do realizacji teatralnej to...........................................
4. Stałe role commedii dell'arte to…………………………………………………………………………………………
5. Forma teatralna prezentująca zazwyczaj tematykę Nowego Testamentu uzupełnioną elementami starotestamentowymi, apokryficznymi, w całości po łacinie – to………………………………………………
6. Miejsce dla publiczności w amfiteatrze starożytnym to………………………………
7. Wzajemne oddziaływanie aktorów i widzów podczas przedstawienia, wywierające wpływ na jego ostateczny kształt to .............................................................................
8. Wielka Reforma Teatru miała miejsce ……………………………………………….
9. ………………………………. – plastyczna oprawa filmu, sztuki teatralnej, widowiska operowego, baletowego lub telewizyjnego. Składa się z dekoracji, kostiumów, rekwizytów, charakteryzacji postaci i oświetlenia.
10. Osoba odpowiadająca za koordynację i zgodność z planem przebiegu przedstawienia, w szczególności podpowiadająca aktorowi zza kurtyny lub ze specjalnego miejsca na scenie w sytuacji, gdy aktor zapomni tekstu podczas inscenizacji…………………………………………………………..
IV. Kim byli: (6 p.)
A. Kazimierz Dejmek
B. Stanisław Wyspiański
C. Konstanty Stanisławski
V. Wymień: (6 p.)
- 4 emocje prezentowane na maskach teatru starożytnego
- 2 reżyserów inscenizujących Dziady Mickiewicza ...