Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE 4 - LATKÓW
Prowadząca: Aleksandra Nocuń
Temat: „Przygody małej pszczółki” słuchanie opowiadania nauczyciela. Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania – wdrożenie do posługiwania się pełnymi zdaniami.
Cele ogólne:
wzbogacenie słownika dzieci
wdrożenie do wypowiadania się zdaniami pojedynczymi
Cele szczegółowe:
wie, jak wygląda pszczoła
umie powiedzieć co robi i gdzie mieszka pszczoła
wie dlaczego pszczoły są pożyteczne
posługuje się zdaniami pojedynczymi
Metody:
opowiadanie nauczyciela, pokaz, pogadanka, objaśnienia.
Formy:
indywidualna i zespołowa
Środki dydaktyczne:
sylweta pszczółki, ula; zdjęcia, tamburyno, karty pracy
Przebieg:
„Przygody małej pszczółki” opowiadanie własne nauczyciela. Krótka rozmowa z dziećmi na temat opowiadania. Omówienie pożyteczności i zwyczajów pszczół.
Po drodze do przedszkola spotkałam małą pszczółkę. Wyobraźcie sobie przedstawiła mi się. Powiedziała, że ma na imię Klementynka. Tak rozmawiałyśmy ze sobą i ja zaprosiłam ją do nas do sali. Całą drogę rozmawiałyśmy ze sobą: co robi, gdzie mieszka. Prosiłam ją, żeby usiadła mi na ramieniu i odpoczęła, ale nie chciała, więc po przyjściu do przedszkola zaraz usiadła na naszej małej łączce i odpoczywa.
Hej, hej pszczółko odpoczęłaś już? Bzzz, bzzz, bzzz – witajcie dzieci – dzień dobry bzzz, bzzz. Jestem pszczółka Klementynka. Pani Ola zaprosiła mnie do was bzzz, bzzz, bzzz więc jestem.
O jak tu ładnie! Bzzz, bzzz.
O jak ja lubię stokrotki! Bzzz, bzzz.
O a tam są niezapominajki!
Usiądę sobie na jednym kwiatuszku – mogę? Bzzz, bzzz.
O jaki dobry pyłek! Hm – jaki słodki!
Muszę sobie trochę pozbierać, zaniosę do ula a potem będzie pyszny miodzik. Hm, jaki dobry! Bzzz, bzzz, bzzz.
A mogę jeszcze do kącika przyrody? Bzzz, bzzz, bzzz, jeszcze trochę pozbieram nektaru i zaniosę do domku.
Jak tu u was ładnie, tyle kwiatów! Raj dla pszczół! Trochę się zmęczyłam, muszę odpocząć. I ten pyłek kwiatowy – taki ciężki się zrobił. Lecę do swojego domku, zostawię nektar a tam potem powstanie słodki miód.
Oglądanie zdjęć – swobodne uwagi dzieci.
„Matka królowa i pszczółki”- zabawa ruchowa z elementami ortofonicznymi.
Dzieci - pszczółki – nauczyciel – matka królowa. Gdy nauczyciel gra na tamburynie pszczółki fruwają po łące. Na sygnał umowny pszczółki siadają na kwiatkach – swoich krzesłach. Podczas lotu dzieci naśladują brzęczenie pszczół.
4. Karta pracy – łączenie punktów. (pszczółka na kwiatku)
.