Dodaj publikację
Autor
Marta Kulawik
Data publikacji
2012-08-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
764

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zamieszczam plan pracy wychowawczej dla klasy 5 szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 87,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE V

rok szkolny 2011 / 2012

| |Tematyka godziny wychowawczej |Cele wychowawcze |Sposób realizacji |Ścieżki |Uwagi |
|IX |1.Wybór samorządu klasowego, |Uczeń: |elementy dyskusji, wnioski, |Wdrażanie uczniów do | |
| |prawa i obowiązki ucznia. |Potrafi zaprezentować i uzasadnić wybór koleżanki/kolegi na |sporządzenie portretu klasy na gazetce klasowej, |samorządności | |
| | |kandydata do samorządu klasowego, |określenie obowiązków samorządu klasowego, | | |
| | |Zna prawa i obowiązki wynikające z Kodeksu Ucznia, |przedstawienie kandydatur i głosowanie nad ich wyborem. | | |
|IX |2. Poznajemy sygnały alarmowe.|Zna plan ewakuacji szkoły, |Rozmowa nauczająca, |Edukacja prozdrowotna | |
| | |Zna sygnały alarmowe, |Ćwiczenia sprawnościowe podczas ewakuacji. |(zagrożenia cywilizacyjne)| |
| | |Potrafi prawidłowo uczestniczyć w ćwiczeniach sprawnościowych| | | |
| | |podczas alarmu na wypadek zagrożenia. | | | |
|IX |3.Znaczenie uroczystości w |Zna uroczystości szkolne i uczestniczy w nich, |Pogadanka, |Wychowanie patriotyczne i | |
| |życiu społeczności |Potrafi stosownie do uroczystości lub imprezy ubrać się i |Ilustracje, książki, atlasy, film, kronika szkoły |obywatelskie | |
| |uczniowskiej. |prawidłowo zachować | | | |
|IX |4.Jak pomóc w |Potrafi określić sytuację niebezpieczną, |Drama |Edukacja prozdrowotna | |
| |niebezpieczeństwie? |Dostrzega skutki niebezpiecznych sytuacji, |Pogadanka |(bezpieczeństwo) | |
| | |Wie, że w każdej sytuacji wybór należy do niego. | | | |
|X |5. Jestem ostrożny w |Kształcenie postawy ograniczonego zaufania do osób |Rozmowa nt kontaktów z nieznajomymi, | | |
| |kontaktach z nieznajomymi. |nieznajomych. |Burza mózgów – jak prawidłowo reagować na zaczepki obcych | | |
|X |6.Dzień Nauczyciela. |Określenie cech „dobrego” nauczyciela. |Pogadanka nt roli nauczyciela w życiu uczniów. | | |
| | |Uświadomić rolę nauczyciela w życiu każdego ucznia. |Burza mózgów: cechy dobrego nauczyciela. | | |
| | | |Apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej. | | |
|X |7.Czy wiesz co jesz? |zapoznanie z tabelą wartości odżywczych niektórych produktów,|uczniowie zbierają informacje na temat wartości odżywczych |Edukacja prozdrowotna | |
| | |kształtowanie odpowiednich nawyków i przyzwyczajeń |wybranych produktów, | | |
| | |zdrowotnych. |przedstawienie złych nawyków żywnościowych (jedzenie | | |
| | | |hamburgerów, frytek, chipsów), | | |
| | | |wykonanie gazetki ściennej w klasie | | |
|X |8. W jaki sposób pamiętamy o |Wspomnienia o grobach okresu powojennego, naszych bohaterach.|Poszukiwanie informacji z różnych źródeł. Nie zapominamy o |Wychowanie do życia w | |
| |naszych zmarłych? |Propozycje jak zadbać o groby żołnierzy. |grobach nieznanego żołnierza. |rodzinie (relacje | |
| | | |Wizyty indywidualne i grupowe na cmentarzu.. |rodzinne) | |
|XI |9. Dlaczego czcimy rocznice |kształtowanie szacunku dla tych, którzy polegli w walkach o |przygotowanie przez uczniów referatu o odzyskaniu przez |Edukacja patriotyczna | |
| |narodowe - ŚWIĘTO NIEPODLE- |wolność ojczyzny, |Polskę niepodległości, | | |
| |GŁOŚCI. |kształtowanie miłości do ojczyzny opartej na poczuciu więzi |sporządzenie notatki na gazetkę klasową. | | |
| | |narodowej, znajomości historii i tradycji narodowo- |Burza mózgów – próba zdefiniowania pojęć patriota oraz | | |
| | |wyzwoleńczej |tradycje narodowe, zapoznanie się z tymi pojęciami na | | |
| | | |podstawie słownika i encyklopedii. | | |
| | | |Praca w grupach: wskazanie cech patrioty. | | |
| | | |Apel szkolny | | |
|XI ...