Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr Teresa Dubel
nauczycielka języka polskiego
Lutomia Dolna, wrzesień 2011
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Teresa Dubel
Nazwa i adres szkoły: Gimnazjum im. Unii Europejskiej w Lutomi Dolnej,
Lutomia Dolna 12, 58-113 Lutomia
Opiekun stażu: XXX
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Cel podstawowy: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580)
Powinności nauczyciela kontraktowego
§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, m.in.:
- opieka nad Samorządem Uczniowskim
- aktywna praca w zespole humanistycznym oraz przedmiotów artystycznych
- praca w zespołach powoływanych doraźnie zależnie od potrzeb szkoły i środowiska
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, m.in.:
- udział w wewnątrzszkolnych oraz zewnętrznych formach kształcenia (rady szkoleniowe, kursy doskonalące, konferencje itp.)
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż, m.in.:
- analiza dokumentów, przepisów rozporządzeń dotyczących oświaty (m.in. Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, bieżące rozporządzenia dotyczące systemu oświaty i inne)
Rodzaj działań i przedsięwzięć
Formy realizacji
Termin
§ 7 ust. 2 p. 1Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skutecznościi dokonywania zmian w tych działaniach
1. Współpraca z opiekunem stażu:
stworzenie planu rozwoju zawodowego
ustalenie zasad współpracy podczas trwania stażu
2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekunai innych nauczycieli oraz omówienie ich.
3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, omówienie, zastosowanie się do wskazówek opiekuna.
4. Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności dydaktycznej w oparciu o rozmowy z opiekunem stażu i ankiety ...