Dodaj publikację
Autor
Teresa Dubel
Data publikacji
2012-09-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
120

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka polskiego w gimnazjum ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 26,8 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

mgr Teresa Dubel

nauczycielka języka polskiego

Lutomia Dolna, wrzesień 2011

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Teresa Dubel

Nazwa i adres szkoły: Gimnazjum im. Unii Europejskiej w Lutomi Dolnej,

Lutomia Dolna 12, 58-113 Lutomia

Opiekun stażu: XXX

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r.

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Cel podstawowy: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580)

Powinności nauczyciela kontraktowego

§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, m.in.:

- opieka nad Samorządem Uczniowskim

- aktywna praca w zespole humanistycznym oraz przedmiotów artystycznych

- praca w zespołach powoływanych doraźnie zależnie od potrzeb szkoły i środowiska

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, m.in.:

- udział w wewnątrzszkolnych oraz zewnętrznych formach kształcenia (rady szkoleniowe, kursy doskonalące, konferencje itp.)

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż, m.in.:

- analiza dokumentów, przepisów rozporządzeń dotyczących oświaty (m.in. Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, bieżące rozporządzenia dotyczące systemu oświaty i inne)

Rodzaj działań i przedsięwzięć

Formy realizacji

Termin

§ 7 ust. 2 p. 1Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skutecznościi dokonywania zmian w tych działaniach

1. Współpraca z opiekunem stażu:

stworzenie planu rozwoju zawodowego

ustalenie zasad współpracy podczas trwania stażu

2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekunai innych nauczycieli oraz omówienie ich.

3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, omówienie, zastosowanie się do wskazówek opiekuna.

4. Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności dydaktycznej w oparciu o rozmowy z opiekunem stażu i ankiety ...