Dodaj publikację
Autor
beata bednarz
Data publikacji
2012-09-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
164

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć fakultatywnych dla dziewcząt (gimnazjum) - fitness.
 Pobierz (doc, 38,5 KB)

Podgląd treści


Gimnazjum
Warszawa

PROGRAM ZAJĘC FAKULTATYWNYCH
Dla klas I-III

PROWADZONYCH W GIMNAZJUM 92

FITNESS

Główne walory programu: - skoncentrowany wokół zdrowia i sprawności fizycznej uczniów - proponuje zajęcia oparte na nowych i atrakcyjnych formach aktywności ruchowej - wskazuje, jak wyposażyć uczniów w zestaw wiadomości, umiejętności i postaw umożliwiających im efektywne działanie na rzecz swojego zdrowia.

Cele:

1. Wyposażyć uczniów w wiadomości, które oddają pojęcie postawy życiowej – fit.

2. Zapoznać z różnymi rodzajami form ruchowych.

3. Wdrożyć do aktywnego spędzania czasu przy pomocy zajęć fitness.

4. Uświadomić korzyści płynące z uprawiania form fitness.

5. Wskazać możliwości wykorzystywania środowiska naturalnego do bycia fit.

Sposoby realizacji:

1. Wykorzystanie naturalnych terenów wokół szkoły.

2. Wykorzystanie bazy sportowej szkoły.

3. Wykorzystanie przyborów nietypowych.

4. Korzystanie ze specjalistycznych przyborów do prowadzenia różnych form fitness.

5. Korzystanie z typowych pomocy dydaktycznych w sposób nietypowy.

6. Prowadzenie zajęć przy muzyce.

Formy realizacji:

1. ćwiczenia siłowe
- z wykorzystaniem siły grawitacji i oporami własnego ciała
- z wykorzystaniem partnera
- z wykorzystaniem przyborów (hantle, piłki, gumy) i przyrządów
(siłownia szkolna)

2. ćwiczenia wytrzymałościowe
- aerobik
- step-aerobik
- marsz
- marszobiegi
- cross

3. kształtowanie szybkości i zwinności
- tory przeszkód
- strumień
- gry zespołowe

4. trening gibkości
- stretching
- yoga (elementy, pozycje)

5. relaksacja
- ćwiczenia oddechowo-rozluźniające
- pozycje zaczerpnięte z yogi

6. odżywianie

Spodziewane rezultaty:

- uczeń wie

1. jakie znaczenie ma rozgrzewka dla organizmu
2. jakie rolę odgrywa prawidłowe odżywianie
3. jak bezpiecznie uprawiać różnorodne formy ruchu
4. jakie zmiany zachodzą w organizmie podczas aktywności fizycznej i jakie ma to znaczenie dla zdrowia
5. gdzie znajdują się tereny wokół jego miejsca zamieszkania do pokonania crossu
6. gdzie znajdują się obiekty do uprawiania różnych form fitness

i zna:

7. zakres ruchu w stawach i poszczególnych grup mięśniowych
8. prawidłowe tętno
9. zasady ćwiczeń aerobowych i siłowych
10.zasady prawidłowego odżywiania

Uczeń potrafi:

1. nazwać poszczególne grupy mięśni
2. prawidłowo oddychać podczas wykonywania ćwiczeń
3. zmierzyć tętno
4. przeprowadzić rozgrzewkę
5. wykonywać ćwiczenia dokładnie, ze świadomością urazów podczas nieprawidłowego wykonania ćwiczenia
6. wykonać stretching poszczególnych grup mięśniowych
7. pokazać choć jedną pozycje relaksacyjną
8. zaplanować prawidłowy jadłospis dnia odpowiedni do swojego wieku (wieku dojrzewania)
9. być cierpliwym w oczekiwaniu na rezultaty(

opracowała Beata Bednarz
n-l Gim 92
w Warszawie

Opracowując program korzystałam z materiałów dostępnych w internecie.