Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć świetlicowych
Temat: ,,Bądź jednym z nas”. Pasowanie na Świetlika.
Cel główny: - integracja zespołu wychowanków świetlicy;
Cele szczegółowe: dziecko: - aktywnie uczestniczy we wspólnej zabawie;
- zna zasady i normy przebywania w świetlicy;
- podejmuje wspólne decyzje;
- zna zasady zdrowej rywalizacji;
- współpracuje z grupą;
Metody: słowna, zadaniowo – czynnościowe;
Formy: grupowa, zespołowa, indywidualna;
Środki dydaktyczne: emblematy, wiersz – rymowanka, jabłko z zadaniami, plasterki cytryny, kartka z pytaniami, 4 kosze z klockami (duże i małe), obrazki z bajkowymi bohaterami, tytuły bajek, parawan z postacią Myszki Miki, koc, 2 kapelusze z piórkiem, gąbczaste piłeczki, 2 hula – hop, 2 papierowe nosy, nożyczki, tekst ślubowania, akty ślubowania, confetti, słodki poczęstunek, aparat fotograficzny, duży ołówek, flamastry, kronika;
Przebieg zajęć:
Podział dzieci na grupy (według koloru emblematów).
Uroczyste powitanie dzieci.
Dziś w świetlic wydarzenie:
przyjmujemy nowe dzieci!
Będzie uroczystość mała,
atrakcyjnie czas nam zleci!
Prowadzący witają dzieci wymieniając te, które:
mają dobry humor,
lubią niespodzianki;
często się uśmiechają;
a, szczególnie bohaterów uroczystości – pierwszoklasistów.
Dzieci, które czują się powitane ,,machają ręką” do prowadzącego.
Pomysł na własny okrzyk i gest.
Dzieci w grupach ustalają własny okrzyk i gest radości, który będą następnie mogły prezentować po każdej konkurencji.
Próba Smerfa Łasucha – Próba uśmiechu.
Dzieci w grupach stoją naprzeciwko siebie. Każde z nich otrzymuje plasterek z cytryny, który powinno zjeść z promiennym uśmiechem na ustach. Kto tego dokona zostaje nagrodzony oklaskami.
Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło...
Dzieci maszerują w grupach gęsiego naśladując kroki prowadzącego szereg i śpiewają. W ten sposób przechodzą do każdej próby.
Próba ,,Czarodziejskiego jabłka” – Próba mądrości.
Dzieci siedzą w kole. W rytm muzyki przekazują sobie jabłko, które krąży z rąk do rąk. Na przerwę w muzyce, to dziecko, które trzyma czarodziejskie jabłko, wykonuje zawarte w nim polecenie.
Wymień 3 postacie z bajki ,,Smerfy”.
Za pomocą słów i gestów przedstaw postać Marudy ze ,,Smerfów”.
Co to jest? ,,Stoi w lesie, na kurzej łapce”.
Wymień imiona dzieci, które znalazły domek z piernika.
Ilu Krasnoludków mieszkało z Królewną Śnieżką?
Pokaż, jak porusza się Tygrysek – przyjaciel Kubusia Puchatka?
Pokaż radość osła z bajko ,,Shrek II”, który zamienił się w pięknego rumaka.
Za pomocą słów i gestów przedstaw postać Kaczora Donalda.
Jak nazywa się najsłynniejszy mały czarodziej?
Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło…
Próba Kopciuszka.
Zadaniem dzieci jest sprawne oddzielenie dużych klocków od małych.
Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło…
Próba ,,Bajkowej Pary”.
Dzieci dopasowują tytuły bajek do obrazka z głównymi bohaterami.
Kubuś ...