Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Niemczyk
Data publikacji
2012-10-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
45

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 104,5 KB)

Podgląd treści


|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |DOWODY REALIZACJI |
| §7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie |1.Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej funkcji i wynikających z nich zadań: | | |
|w pracach organów szkoły |Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w spotkaniach zespołach nauczycielskich. | | |
|związanych |Wdrażanie Szkolnego Programu Wychowawczego. | | |
|z realizacją zadań dydaktycznych, |Wdrażanie Szkolnego Programu Profilaktycznego. |zgodnie |Listy obecności |
|wychowawczych, opiekuńczych lub |Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z funkcji wychowawcy w świetlicy. |z harmonogramem | |
|innych wynikających ze statutu |Współpraca z Samorządem Uczniowskim (współorganizacja zabaw, | | |
|szkoły oraz potrzeb szkoły |i dyskotek dla dzieci oraz akcji podejmowanych na terenie szkoły). | | |
|| i środowiska lokalnego |Współpraca z Radą Rodziców. |cały okres stażu |Wpisy w dzienniku zajęć |
| |Współpraca z rodzicami. | |świetlicowych. |
| | 2. Współpraca ze strukturami samorządowymi, innymi organizacjami działającymi na rzecz systemu edukacji i pomocy |cały okres stażu |potwierdzenia |
| |społeczne: | |Spotkania |
| |Zaznajomienie się ze specyfiką pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, uwzględnianie w działaniu własnym opinii| |z rodzicami |
| |i zaleceń PPP w stosunku do wychowanków. | |  |
| |Współpraca z psychologiem szkolnym. | | |
| |Współpraca z Biblioteką Miejską w Milanówku. | |Wpisy |
| | | |w dziennikach lekcyjnych (lekcje |
| | | |biblioteczne) oraz kopie opinii |
| | | |Poradni Psychologiczno – |
| | | |Pedagogicznej |
|§7 ust.1, pkt 2. Samodzielne |1. Diagnoza własnych umiejętności – Autorefleksja. |09.2010 |Ustalenie zadań ujętych w planie |
|lub przez udział |2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć | |rozwoju |
|w różnych formach doskonalenia |w jego obecności (obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja). |według terminarza |Harmonogram zajęć |
|zawodowego pogłębianie swojej |3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział | |Zaświadczenia |
|wiedzy |w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. Doskonalenie zinstytucjonalizowane – udział w warsztatach metodycznych, kursach, |cały okres stażu |Prowadzenie dziennika lektur |
|i umiejętności zawodowych |szkoleniach. | | |
| | | | |
| |4. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej |cały okres stażu | |
| |i metodycznej. | | |
| |Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z | | |
| |uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych – współpraca z biblioteką | | |
| |szkolną i pedagogiczną. | | |
|§ 7 ust.1 pkt.3  Poznawanie |1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej |cały okres stażu | |
|przepisów dotyczących systemu |i postępowania sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły. | | |
|oświaty, |2. Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej. | |Zaświadczenie opiekuna stażu |
|z uwzględnieniem specyfiki | | | |
|typu  | | | |
|i rodzaju szkoły | | | |
|w której odbywa staż. | | | |
|§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność |1. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia | | |
|organizacji |nauczyciela kontraktowego: | |Opracowanie planu rozwoju |
|i doskonalenia własnego |Ustawy o systemie oświaty z dnia 21 czerwca 1996 r. (Dz. U. z 1996 ...