Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
w zakresie wychowania fizycznego
dla klasy II
mgr Anna Dajczak
Rozplanowano 144 jednostki lekcyjne dzieląc je na poszczególne zagadnienia:
|Ogólna tematyka zajęć |Liczba godzin |
|Gimnastyka podstawowa |8 |
|Lekkoatletyka |9 |
|Piłka nożna |12 |
|Piłka ręczna |10 |
|Siatkówka |14 |
|Koszykówka |10 |
|Tenis stołowy |6 |
|Doskonalenie własnej sprawności |4 |
|fizycznej | |
|Unihokej |10 |
|Rekreacja ruchowa |6 |
|Rytm – Muzyka - Taniec |3 |
|Samokontrola i samoocena |4 |
|Rekreacja |36 |
|Godziny do dyspozycji nauczyciela|6 |
| |144 |
Gimnastyka podstawowa oraz doskonalenie własnej sprawności fizycznej (8 godzin)
|Ilość godzin |Sprawności |Umiejętności |Wiadomości |Działania wychowawcze |
|1 |* równowaga; |Różnego rodzaju chody |* bezpieczeństwo w czasie |* rozwijanie inwencji |
| |* koordynacja ruchowa |równoważne po przyrządach |ćwiczeń na przyrządach |twórczej |
| | |ze zmianą pozycji i | | |
| | |kierunku | | |
|1 |* zwinność |Układ gimnastyczny wg |* Dokładność wykonywanych |* mobilizacja do |
| |* koordynacja ruchów |inwencji uczniów oraz |ruchów |samodoskonalenia |
| | |nauczyciela | | |
| | |Wymyki do podporu przodem,|* prawidłowość ustawiania | |
|1 |*koordynacja ruchów |połączone z odmykiem |przyrządów i przyborów |* Poprawność i dokładność |
| |* siła obręczy barkowej | |gimnastycznych |wykonywania poleceń |
| | | |(bezpieczeństwo ćwiczeń) | |
|2 |* zwinność; |Przewroty łączone w przód |* znaczenie ćwiczeń |*samodoskonalenie |
| |* siła |i w tył |kompensacyjnych |umiejętności ruchowych |
|1 |* zwinność; |Przewrót w przód z |* zasada stopniowania |* ukazywanie celowości |
| |* orientacja przestrzenna |naskokiem na ręce |wysiłku w ćw. fizycznych |powierzonych zadań |
|1 |*Siła; |stanie na rękach |* dobór ćwiczeń w korekcji|* eksponowanie sukcesów |
| |* koordynacja ruchowa | |wad postawy |uczniów |
|1 |* zwinność; |Przerzut bokiem na dowolną|* samoasekuracja w trakcie|* świadome uczestnictwo w |
| |* siła |rękę z marszu |ćwiczeń |doskonaleniu umiejętności |
Uczeń po zakończonym bloku zajęć z gimnastyki podstawowej powinien:
- Dobrać strój i obuwie do lekcji gimnastyki;
- Rozumieć potrzebę dbałości o czystość i higienę osobistą;
- Wykonać stanie na rękach
- Wykonać rozbieg i przeskok zawrotny przez skrzynię;
- Wykonać przerzut bokiem;
- Wykonać wymyk i odmyk
- Rozumieć pojęcia – siła, wytrzymałość, zwinność, równowaga;
- Dokonać kontroli i oceny prawidłowej postawy ciała.
Lekkoatletyka (9 godzin)
|Ilość godzin |Sprawności |Umiejętności |Wiadomości |Działania wychowawcze |
|1 |* wytrzymałość; |Zaprawa ogólnorozwojowa z |* ćwiczenia kształtujące |* pomiar tętna – |
| |* koordynacja ruchowa ; |akcentem wytrzymałościowym. |wytrzymałość |funkcjonowanie układu |
| | | | |krąż. |
|1 |* szybkość; |Bieg na krótkim odc. ze |* technika biegu, pomiar |* mój wynik – moim |
| |* koordynacja ruchowa |startu niskiego. |czasu |sukcesem |
| | |Ćwiczenia techniki biegu. | | |
|2 |* szybkość; |Bieg krótki (100 m.). |* technika biegu |* samodoskonalenie |
| |* siła mięśni nóg | |sprinterskiego |umiejętności ruchowych |
|2 |* zwinność; |Bieg długi (1000 m.) |* rozkładanie siły w |* bezpieczne miejsce do |
| |* orientacja przestrzenna | |biegach długich |ćwiczeń |
|1 |* zwinność; |Skok w dal techniką |* sędziowanie konkurencji |* ocena własnych wyników |
| |* skoczność |naturalną. |skocznościowych | |
|1 |* siła mm. rr; |Trzymanie kuli, pozycja |* zasady pomiarów |* bezpieczeństwo podczas |
| |* koordynacja ruchowa |wyrzutna |odległości w rzutach |rzutów LA |
|1 |* rozwój ogólny |Zabawy ...