Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 3 – LETNIEGO
IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA .............................................................
DATA URODZENIA…………………………………….
ROK SZKOLNY ……………………………
NAUCZYCIELKI :
Skala opanowanych umiejętności:
0 – umiejętność, czynność nieopanowana
1 – umiejętność opanowana słabo
2 – umiejętność opanowana dobrze
3 – umiejętność opanowana bardzo dobrze
LEGENDA :
I. OBSERWACJA WSTĘPNA – to wstępne poznanie dziecka i jego możliwości, dokonywana na początku roku szkolnego (IX – X)
II. OBSERWACJA PÓŁROCZNA – to obserwacja porównawcza z wstępną, odbywa się około półrocza pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi.
III. OBSERWACJA KOŃCOWA – to obserwacja końcowych efektów i osiągnięć dziecka, sprawdzenie czy dziecko opanowało określony zasób wiadomości, zdobyło pewne umiejętności i sprawności.
| | | | |
|OBSERWOWANE UMIEJĘTNOŚCI |I |II |III |
| |
|SAMOOBSŁUGA |
|Samodzielnie ubiera i rozbiera się. | | | |
|Samodzielnie korzysta z toalety. | | | |
|Samodzielnie myje ręce. | | | |
|Sygnalizuje potrzeby fizjologiczne. | | | |
|Prawidłowo posługuje się sztućcami. | | | |
|Kulturalnie spożywa posiłki. | | | |
|Porządkuje swoje miejsce pracy i zabawy. | | | |
| |
|WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE |
|Przestrzega zasad i norm ustalonych w grupie. | | | |
|Reaguje na uwagi i polecenia nauczycielki. | | | |
|Zgodnie współdziała z rówieśnikami w zabawie. | | | |
|Nawiązuje kontakty z kolegami i koleżankami. | | | |
| |
|SPRAWNOŚĆ RUCHOWA |
|Chętnie uczestniczy w grach i zabawach ruchowych. | | | |
|Poprawnie reaguje na sygnał (dźwiękowy / słowny). | | | |
|Prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne. | | | |
|Przyjmuje prawidłową postawę w siadzie skrzyżnym. | | | |
|Swobodnie biega w grupie bez potrącania innych. | | | |
| |
|SPRAWNOŚĆ MANUALNA |
|Poprawnie trzyma kredkę. | | | |
|Rysuje z własnej inicjatywy. | | | |
|Potrafi ciąć papier nożyczkami. | | | |
|Potrafi skleić papier klejem. | | | |
|Maluje farbami poprawnie trzymając pędzel. | | | |
|Podejmuje próby wydzierania z papieru prostych kształtów. | | | |
|Potrafi łączyć klocki konstrukcyjne. | | | |
| |
|MOWA I MYŚLENIE |
|Mowa poprawna i zrozumiała. | | | |
|Słucha, rozumie i wykonuje proste polecenia. | | | |
|Posługuje się mową dźwiękonaśladowczą. | | | |
|Chętnie słucha bajek, wierszy, opowiadań. | | | |
|Potrafi wypowiadać się na dowolny temat. | | | |
|Wypowiada się na temat ilustracji w książkach lub na tablicy. | | | |
|Rozwiązuje proste zagadki słowne. | | | |
|Rozpoznaje za pomocą dotyku znane zabawki i przedmioty. | | | |
|Odtwarza krótkie wiersze i piosenki. | | | |
|Składa obrazki pocięte na 3 części. | | | |
| |
|WIADOMOŚCI O NAJBLIŻSZYM OTOCZENIU |
|Udziela informacji o sobie - zna swoje imię i nazwisko. | | | |
|Rozpoznaje i nazywa owoce | | | |
|Rozpoznaje i nazywa warzywa. | | | |
|Rozpoznaje i naśladuje zwierzęta. | | | |
|Rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory. | | | |
|Określa pogodę i podstawowe zjawiska atmosferyczne. | | | |
|Wie jak należy się ubrać odpowiednio do pogody na zewnątrz. | | | |
| |
|EDUKACJA MATEMATYCZNA |
|Wyodrębnia i nazywa części ciała. | | | |
|Używa określeń: duży, mały, gruby, cienki, krótki, długi. | | | |
|Tworzy zbiory przedmiotów ze względu na jedną wspólną cechę. | | | |
|Porównuje liczebność zbiorów i stosuje określenia: dużo – mało, tyle samo. | | | |
|Posługuje się liczebnikami głównymi. | | | |
|Potrafi określić położenie przedmiotów w przestrzeni ( na, pod, za, obok,). | | | |
| |
|EDUKACJA MUZYCZNA |
|Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowo – tanecznych. | | | |
|Ilustruje ruchem treść piosenki. | | | |
|Śpiewa łatwe piosenki zbiorowo i indywidualnie. | | | |
|Powtarza proste sekwencje rytmiczne. | | | |
|Rozpoznaje i nazywa ...