Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Kolory jesieni.
Cel lekcji: Poznasz charakterystyczne kolory jesieni.
Nacobezu:
- mówisz o swoich obserwacjach i doświadczeniach,
- redagujesz krótki opis,
- znasz barwy podstawowe i pochodne,
- wiesz jakie barwy pochodne powstają z barw podstawowych,
- znasz barwy ciepłe i zimne
- rozwiązujesz zadania matematyczne
Pomoce dydaktyczne:
Ilustracje z porami roku, kartki w kolorach: zielonym, żółtym, czerwonym, niebieskim, białym, bezbarwne kubeczki z wodą, kolorowe paski bibuły (niebieska, czerwona, żółta), łyżeczki, chmurki w kolorach podstawowych i pochodnych.
Przebieg:
Swobodne wypowiedzi dzieci o zmianach zachodzących w różnych porach roku.
Redagowanie krótkiej notatki o jesieni:
Jaka jest teraz pora roku?
Co robią zwierzęta i ptaki?
Jak wyglądają drzewa?
Jak wygląda całe otoczenie?
Nastała jesień. Niektóre zwierzęta gromadzą zapasy, a inne zasypiają. Ptaki odleciały do ciepłych krajów. Liście na drzewach żółkną i czerwienią się. Dookoła jest kolorowo i pięknie.
Jakie mamy cztery pory roku? – zawieszenie nazw na tablicy
Jaki jeden kolor możemy dopasować do każdej pory roku: wiosna – zielony, lato – żółty, jesień- czerwony, zima – niebieski lub biały.
Czy wiecie, jakie 3 kolory są kolorami podstawowymi?(żółty, niebieski, czerwony)
Co to są kolory pochodne? Jak powstają? – wypowiedzi dzieci
Doświadczenie – na każdej ławce są 3 kubki z wodą i kolorowe bibuły. Uważnie słuchajcie co należy zrobić. Do pierwszego kubka włóżcie kawałek żółtej bibuły, do drugiego – czerwonej, do 3 niebieskiej. Zamieszajcie łyżeczką. Wyjmijcie bibułki
Powstały nam 3 barwy. Jakie?
Uważnie słuchajcie. Do kubka z czerwoną wodą włóżcie mały kawałek niebieskiej bibuły. Jaki kolor nam powstał? Do niebieskiego +żółtą bibułę, do żółtego +czerwoną. Jakie kolory otrzymaliśmy?
Jaki kolor powstanie z połączenia barwy żółtej i niebieskiej? Żółtej i czerwonej, niebieskiej i czerwonej? Jak nazywamy barwy powstałe z połączenia barw podstawowych?
Kolory dzielimy na podstawowe i pochodne, ale również na ciepłe i zimne.
Barwy ciepłe nas pobudzają do działania, a zimne nas koja, uspokajają.
Jak byście podzielili nasze barwy, które uznacie za ciepłe a które za zimne – przy tablicy pokazuję kolor, a uczniowie mówią czy jest to barwa ciepła, czy zimna.
Rozwiążemy teraz zadania matematyczne za pomocą kolorów. Zawieszam na tablicy kształty chmurek (niebieska + czerwona = , żółta +czerwona= , niebieska +żółta= ). Dzieci udzielają odpowiedzi podnosząc do góry kolorowy pasek w odpowiednim kolorze.
Podsumowanie lekcji .
Cel lekcji: Poznasz charakterystyczne kolory jesieni
Nacobezu:
- mówisz o swoich obserwacjachi doświadczeniach,
- redagujesz krótki opis,
- badasz zjawiska nakładania się kolorów,
- znasz barwy podstawowe i pochodne,
- wiesz jakie barwy pochodne powstają z barw podstawowych,
- znasz barwy ciepłe i zimne
- rozwiązujesz zadania matematyczne
Cel lekcji: Poznasz charakterystyczne kolory jesieni
Nacobezu:
- mówisz o swoich obserwacjachi doświadczeniach ...