Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O
STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Joanna Reguła – nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół nr 2
im. Ludwika Skowyry w Przysusze
Opiekun stażu: mgr Alina Petrenko
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2012 r.
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian w tych działaniach
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli |VIII – IX 2009r. |złożenie wniosku |
| | | | |o rozpoczęcie stażu |
| | | | |opracowanie planu rozwoju zawodowego |
|2. |Nawiązanie współpracy |rozmowa z opiekunem stażu |IX 2009r. |kontrakt |
| |z opiekunem stażu. |zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy oraz opracowanie harmonogramu | |harmonogram współpracy |
| | |wzajemnej obserwacji zajęć | | |
| | |obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu | | |
| | |omówienie obserwowanych zajęć |cały okres stażu |notatki z obserwowanych zajęć |
| | | | | |
| | |przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna | |scenariusze zajęć |
| | |omówienie przeprowadzonych zajęć | |notatki |
| | | | |z przeprowadzonych zajęć |
| | | | | |
|3. |Doskonalenie |udział w kursach, warsztatach, konferencjach, szkoleniach |cały okres stażu |zaświadczenia, certyfikaty |
| |warsztatu |uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego | | |
| |i metod pracy |(podjęcie określonych działań wynikających | |opracowane materiały |
| |pedagogicznej. |z potrzeb zespołu przedmiotowego) | |potwierdzenie udziału |
| | |uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych | |w spotkaniach |
| | |udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli | |listy obecności |
| | |opracowanie rozkładów nauczania z języka angielskiego w liceum i technikum | | |
| | |opracowanie testów i sprawdzianów | | |
| | |przeprowadzenie testów diagnozujących poziom wiedzy i umiejętności z języka | |rozkłady nauczania |
| | |angielskiego w klasach pierwszych i uwzględnienie wyników w procesie nauczania | | |
| | |przeprowadzenie testów diagnozujących przyrost wiedzy i umiejętności z języka | |testy i sprawdziany |
| | |angielskiego w klasach pierwszych |początek roku szkolnego | |
| | |samodzielne studiowanie literatury | |testy i analizy wyników |
| | | | | |
| | |gromadzenie własnej biblioteki |koniec roku szkolnego | |
| | | | | |
| | |wzbogacanie pracowni (gazetki, plakaty, tabele) |cały okres stażu | |
| | |monitorowanie i ewaluacja własnych działań | | |
| | | | |bibliografia |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |zdjęcia pracowni |
| | | | |analiza wyników matur |
| | | | |analiza wyników końcowych testów diagnozujących|
| | | | | |
| | | | |w klasach pierwszych |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|4. |Prowadzenie dokumentacji szkolnej |wpisy w dziennikach lekcyjnych, pozalekcyjnych i arkuszach ocen |cały okres stażu |dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne, arkusze ocen |
|5. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |gromadzenie dokumentacji |cały okres stażu |dokumentacja przebiegu stażu |
| | | | |treść sprawozdania |
| | |napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego |maj 2012 | |
| | |złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym | |wniosek o postępowaniu kwalifikacyjnym |
| | | |czerwiec 2012 | |
§ 7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
|1. |Poznanie środowiska lokalnego, sytuacji |diagnozowanie środowiska ...