Dodaj publikację
Autor
MAGDALENA WOLAŃSKA
Data publikacji
2012-11-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
65

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan opiekuńczo-wychowawczy bursy.
 Pobierz (doc, 44,5 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ W BURSIE ZESPOŁU PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
NA ROK SZKOLNY 2012 / 2013
NAUCZYCIELA WYCHOWAWCY - MAGDALENY WOLAŃSKIEJ

|Lp. |CELE I ZADANIA |METODY I FORMY REALIZACJI |TERMIN |SPODZIEWANE EFEKTY |
|1 |Organizacja życia w Internacie. |- kwaterowanie mieszkańców, zagospodarowanie pokoi |Cały rok szkolny, |- młodzież zna przepisy i regulamin placówki, stosuje się do |
| | |- przydzielenie podopiecznych do grup wychowawczych |w zależności od potrzeb |niego, ma świadomość zagrożeń wynikających z niedostosowania |
| | |- zapoznanie z regulaminem placówki, przepisami bhp i p/poż. | |się do niego |
| | |(oświadczenia) | |- łatwiejsza adaptacja wychowanków do nowego środowiska |
| | |- wypełnienie dokumentacji meldunkowej | |wychowawczego i rówieśniczego |
| | |- wdrożenie do wykonywania prac porządkowych w swoich pokojach | | |
| | |- zwrócenie uwagi młodzieży na jej osobistą odpowiedzialność za | | |
| | |poniesione szkody | | |
|2 |Poznawanie i integracja wychowanków. Budowanie poczucia |- założenie dokumentacji pedagogicznej (Arkusz Uwag Wychowawczych) |Cały rok szkolny, |- wychowawca poznaje problemy swoich wychowanków, ma możliwość |
| |bezpieczeństwa i przynależności do nowej grupy i |- zapoznanie z nowym dla ucznia środowiskiem zamieszkania |w zależności od potrzeb |niesienia mu konkretnej pomocy |
| |miejsca. |- autoprezentacja młodzieży na forum grupy | |- młodzież poznaje współmieszkańców, szanują siebie nawzajem |
| | |- poznanie podopiecznych (potrzeby , zainteresowania, problemy, | |- podopieczni potrafią zgodnie funkcjonować w małej grupie |
| | |sukcesy, sytuacja domowa, szkolna i zdrowotna)- poprzez rozmowy | |(pokój) oraz w dużej grupie (cała społeczność internatu) |
| | |indywidualne i grupowe, zajęcia integracyjne, rozrywkowe, obserwację | |- uwrażliwieni są na niesienie pomocy kolegom |
|3 |Kształtowanie nawyków sanitarnych i porządkowych. |- codzienna kontrola pokoi i sanitariatów wychowanków |Cały rok szkolny, |- wychowankowie znają obowiązki wynikające z konieczności |
| |Wdrożenie do zachowań prozdrowotnych. Doskonalenie |- prowadzenie cotygodniowego wykazu ocen prac porządkowych w ramach |w zależności od potrzeb |dbania o czystość i porządek w swoich pokojach i sanitariatach |
| |sprawności fizycznej. |konkursu czystości | |- dbają o własną higienę |
| | |- zapoznanie z zasadami racjonalnego odżywiania się (zwłaszcza | |- młodzież ma motywację do uzyskania wysokiej lokaty w |
| | |dziewczęta) i ich egzekwowanie przez wychowawcę | |konkursie czystości |
| | |- uwrażliwianie na dbałość o estetyczny wygląd samego siebie oraz | |- podopieczni znają piramidę potrzeb żywieniowych człowieka, |
| | |najbliższego otoczenia | |racjonalnie przygotowuje swoje posiłki |
| | |- zachęcanie do korzystania przez młodzież z pracowni rekreacyjno- | | |
| | |sportowej | | |
|4 |Zapobieganie nałogom (nikotynizm, alkoholizm, |- uświadomienie zagrożeń podopiecznym związanych z paleniem |Zajęcia cykliczne, |- młodzież ma świadomość zagrożeń dla zdrowia i życia |
| |narkomania, lekomania). Zapobieganie agresji |papierosów, piciem alkoholu, zażywaniem narkotyków (zajęcia |prowadzone 2 razy w |wynikające z ulegania nałogom, eliminuje swoje nawyki oraz |
| |rówieśniczej, przemocy i zachowaniom przestępczym. |profilaktyczne, edukacyjne, pogadanki, dyskusje scenki, filmy |miesiącu |pomaga zwalczać nawyki swoich kolegów |
| |Zapobieganie HIV/ AIDS. Kształtowanie prawidłowych |edukacyjne, ścienne gazetki – redagowane przy współudziale młodzieży) | |- podopieczni znają pozytywne formy odreagowania codziennych |
| |nawyków żywieniowych (bulimia, anoreksja). |- kształtowanie prawidłowych nawyków ...