Dodaj publikację
Autor
angelika dąbek
Data publikacji
2012-12-03
Średnia ocena
5,00
Pobrań
868

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program ten został napisany na podstawie metody I. Majchrzak. Jest to nauka liter oraz próba ich pisania przy świetnej zabawie, o którą przede wszystkim chodzi w przedszkolu. Świetnie się również sprawdza w pracy. Dzieci bardzo lubią te zabawy i chętnie się przy nich uczą, są zainteresowane. 
 Pobierz (doc, 109,0 KB)

Komentarze

szkudi713@op.pl, 2012-12-05

Niestety program z domkami i znaczkami jest nie odczytania.

subar, 2012-12-05

nie do odczytania tekst.

ziutaiziutek, 2012-12-05

Niestety, nie mogę prawidłowo pobrać pliku. Szkoda, bo bardzo mnie zainteresowała jego treść.

angelika.dabek, 2012-12-07, ocena:

być może dlatego , że pisany był w starym Wordzie i wtedy czasami na innych Wordach nie da sie go otworzyć. Jeśli chcecie Panie abym przesłała indywidualnie bardzo proszę o kontakt meilowy angelika-dabek@wp.pl

marzi8, 2013-01-09

Mnie udalo sie pobrać. Zabawy z literami są bardzo ciekawe.Zobaczę jak wypadną w praktyce.

putunki, 2013-01-17

ja też nie miałam problemu z pobraniem. dziękuję i pozdrawiam

Podgląd treści

SPIS TREŚCI:

Wprowadzenie................................................................................................................ 2

Rozdział I

Charakterystyka metod wykorzystanych do nauki czytania w tym programie...... 4

1. Metoda dr Ireny Majchrzak ................................................................................. 4

Rozdział II

Cele programu............................................................................................................ 5
2.1. Cele ogólne........................................................................................................... 5
2.2. Cele szczegółowe. ............................................................................................... 6
2.3. Cele operacyjne. ................................................................................................. 6

Rozdział III

Rodzaje działań edukacyjnych . ............................................................................ 7

Rozdział IV

Proponowane wyrazy do globalnego czytania uwzględniając tematykę
Kompleksową ............................................................................................................. 10

Rozdział V
Zabawa w czytanie w poszczególnych grupach wiekowych. ................................... 12
5.1. Dzieci trzyletnie. ................................................................................................... 12
5.2. Dzieci czteroletnie. ................................................................................................ 15
5.3. Dzieci pięcioletnie. ................................................................................................. 17
BIBLIOGRAFIA ......................................................................................................... 20

Wprowadzenie

Specyfika rozwoju i uczenia się dzieci w wieku przedszkolnym polega m.in. na tym, że uczy się ono spontanicznie w różnych sytuacjach, często przypadkowo i mimowolnie. Jest to tzw. uczenie się „okazjonalne”.
Niezaprzeczalnie zabawa jest podstawowym rodzajem działalności tego wieku, więc i ona powinna towarzyszyć nauce czytania.
Pomysł stworzenia i realizacji programu został zainspirowany lekturą dr Ireny Majchrzak pt. „Nazywanie świata. Odimienna nauka czytania „. Autorka pokazuje fakt, że wcześnie rozpoczęta nauka czytania pozostawia dzieciom wiele czasu na doskonalenie samej techniki czytania oraz na wypracowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Włączenie tej metody do praktyki przedszkolnej sprzyja radosnej i bezstresowej zabawie w czytaniu. W praktyce okazało się także, że ćwiczenia proponowane przez dr Irenę Majchrzak przynoszą nieoczekiwane rezultaty w grupach dzieci najmłodszych przedszkolaków.
Wykorzystując potencjał dziecięcego umysłu stworzony został ten program, który pozwoli im od najmłodszych lat bawić się w czytanie , by w efekcie zapoznać się ze światem pisma.
Program ten opiera się na założeniach programowych edukacji szkolnej, dlatego zakres proponowanych zagadnień i treści został skorelowany z Podstawą programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez MEN i S z dnia 5 lutego 2004 roku (Dz U Nr 25, poz. 220) w sprawie dopuszczenia do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego , programów nauczania i podręczników oraz cofania dopuszczania.
Program przeznaczony do realizacji w Przedszkolu w Trąbkach Wielkich w roku szkolnym 2012/2012 w grupie dzieci 5 -letnich.
Treści programu będą realizowane poprzez zajęcia, zabawy i gry prowadzone w ciągu dnia w czasie pobytu dziecka w przedszkolu.
Program zakłada wdrożenie do praktyki elementów metody globalnego czytania dr I. Majchrzak:
• Akt inicjacji
• Ściana pełna liter
• Targ liter
• Gra w sylaby
• Nazywanie świata
• Gry czytelnicze
• Sesje czytelnicze.
Program będzie wspierany zabawami ruchowo-słuchowo-wzrokowymi oraz rytmiczno-ruchowymi.
CEL NADRZĘDNY:
• Nabywanie i rozwijanie umiejętności czytania dzieci w wieku przedszkolnym.
OGÓLNE CELE EDUKACYJNE:
• Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających nabywaniu i rozwijaniu umiejętności czytania.
• Dostosowanie tempa nauki do indywidualnych możliwości dzieci.
• Nauka czytania poprzez zabawę i twórcze działanie.
• Rozwijanie ...