Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Sidor
Data publikacji
2012-12-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
40

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz do wykorzystania podczas zabawy w Dniu Dziecka.
 Pobierz (doc, 57,5 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ IMPREZY Z OKAZJI DNIA DZIECKA I SPORTU

Cele imprezy:

1.      Integracja podczas gier i zabaw sportowych uczniów w różnym wieku.

2.      Wpajanie zasad zdrowej rywalizacji sportowej.

3.      Edukacja poprzez zabawę

Termin i miejsce: 1 czerwca 2010 r. – Szkoła Podstawowa w Zagajach

Uczestnicy: uczniowie klas I-VI

Organizatorzy: Samorząd Szkolny (Agnieszka Sidor) i Dariusz Wieliczko

REGULAMIN DNIA DZIECKA I SPORTU

1. Obowiązuje strój sportowy.
2. Każdy wychowawca pełni rolę sędziego przynajmniej przy jednej konkurencji sprawnościowej zapisując wyniki poszczególnych klas na karcie konkurencji.
3. Kolejność realizowania wg numeracji klas: I, II, III itd.
4. Wychowawca przygotowuje listę zawodników na poszczególne konkurencje. Uczniowie nie biorący udziału w konkurencji są kibicami przy stacji swojego wychowawcy. Zespół sędziowski – nauczyciele bez wychowawstwa – oceniają okrzyki, podsumowują klasyfikację klas.

PROGRAM IMPREZY

Godzina 7:45 – zbiórka na sali gimnastycznej

I.             Powitanie uczniów i przedstawienie programu dnia.

II.          Omówienie harmonogramu konkurencji i zasad rywalizacji.

III.       Konkurencje  1-9 (na sali gimnastycznej)

•          Punktacja:

            1 miejsce – 10 pkt

2 miejsce – 9 pkt

3 miejsce – 8 pkt

Pozostałe miejsca – 4 pkt

IV. Konkurencje 1-10 (na boisku szkolnym)

V. Ognisko z kiełbaskami.

VI. Podsumowanie konkurencji i ogłoszenie wyników

VII. Wyjazd uczniów o godzinie 12:30

KONKURENCJE PRZEPROWADZONE NA SALI GIMNASTYCZNEJ 

1. Konkurencja nr 1: „Taniec z balonami”

Każda klasa typuje jedną parę. Pary tańczą w rytm muzyki z balonem umieszczonym między twarzami. Wygrywa para, która najdłużej utrzyma balon.

 

2. Konkurencja nr 2 :Jedzenie ptysia”

Każda klasa typuje jednego uczestnika. Konkurencja polega na jak najszybszym zjedzeniu ptysia z zawiązanymi oczami bez użycia rąk. Kto zje ptysia podchodzi z talerzykiem do komisji i ustawia się „jeden za drugim”. Komisja przyznaje punkty.

 

3. Konkurencja nr 3 „Najoryginalniejsza żeńska i męska fryzura” 

Każda klasa typuje 2 osoby (modele – dziewczynka i chłopiec) oraz po 2 osoby do wykonania każdej fryzury. Uczniowie przynoszą ze sobą akcesoria potrzebne do wykonania wymyślonej fryzury. Czas trwania zabawy 15 minut.

Kryteria oceniania:

•      Pomysłowość

•      Różnorodność wykorzystanych akcesoriów

•      Sposób prezentacji fryzury

Ocenie podlega  fryzura żeńska i męska.

4. Konkurencja nr 4 „ Bieg z jajkiem w slalomie”

Każda klasa typuje 1 osobę do biegu. Uczniowie biegną po 2 osoby. Uczeń podchodzi do komisji i losuje karteczkę z numerem biegu , w którym wystąpi. Uczniowie ustawiają się na starcie . Po sygnale osoby prowadzącej uczniowie nakładają jajko na łyżkę (przy nakładaniu mogą sobie pomagać drugą ręką) i biegną w slalomie do przeciwnej ściany, dotykają ją i wracają. Podczas biegu uczeń trzyma łyżkę tylko jedną ręką. Uczeń, któremu spadnie jajko z łyżki ...