Dodaj publikację
Autor
Anna Kamińska
Data publikacji
2013-01-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
80

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy indywidualnej z dzieckiem w wieku 4-5 lat opracowany w celu usprawnienia funkcji analizatora wzrokowego, doskonalenia aparatu mowy, doskonalenia sprawności manualnej.
 Pobierz (docx, 21,4 KB)

Podgląd treści

USPRAWNIANIE FUNKCJI

ANALIZATORA WZROKOWEGO

W ZAJĘCIACH UCZESTNICZĄ:

…..................................................................................................................................................................

LISTOPAD

DZIECI 4- LETNIE

Wskazywanie na obrazku określonych przez nauczyciela elementów ( np. lalka, samochód, piłka itp. )

Wyszukiwanie dwóch jednakowych obrazków wśród wielu innych

DZIECI 5 - LETNIE

Tworzenie par obrazków spośród wielu.

Łączenie obrazków z ich cieniami

GRUDZIEŃ

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

Wyszukiwanie różnic między dwoma obrazkami ( różny stopień trudności )

Rozpoznawanie schowanego przez nauczyciela przedmiotu ( różny stopień trudności )

STYCZEŃ

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

1.Realizacja treści niezrealizowanych bądź wymagających powtórzeń z okresu XI-XII

LUTY

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

1.Składanie obrazka pociętego na kilka części ( różny stopień trudności ) 2.Uzupełnianie obrazka brakującymi elementami ( różny stopień trudności )

MARZEC

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

1. Dostrzeganie zmian zaistniałych wśród grupy przedmiotów ( np. zabawki, meble itp. ). 2. Wskazywanie wśród grupy przedmiotów tego, który do nich nie pasuje ( np. kredka, ołówek, łyżka )

KWIECIEŃ

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

Łączenie w pary takich samych obrazków ( różny stopień trudności )

Łączenie w pary pasujących do siebie przedmiotów

MAJ

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

1.Rysowanie konturowego obrazka według wzoru

2.Kolorowanie obrazka według określonego kodu ( różny stopień trudności )

CZERWIEC

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

1.Realizacja treści niezrealizowanych bądź wymagających powtórzeń z okresu I - V

ĆWICZENIA PERCEPCJI SŁUCHOWEJ

W ZAJĘCIACH UCZESTNICZĄ:

…..................................................................................................................................................................

LISTOPAD

DZIECI 4- LETNIE

Rozpoznawanie dźwięków najbliższego otoczenia

Określenie miejsca słyszanego dźwięku

DZIECI 5- LETNIE

Wyklaskiwanie prostego rytmu

Wskazywanie obrazków kojarzących się ze słyszanym dźwiękiem

GRUDZIEŃ

DZIECI 4- LETNIE

1.Powtarzanie za nauczycielem krótkich wyrazów dźwiękonaśladowczych. 2.Powtarzanie za nauczycielem krótkich wyrazów z podziałem na sylaby

DZIECI 5- LETNIE

3.Podział wyrazów na sylaby 4.Podział zdania na wyrazy

STYCZEŃ

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

1.Realizacja treści niezrealizowanych bądź wymagających powtórzeń z okresu XI-XII

LUTY

DZIECI 4- LETNIE

1. Podział wyrazów na sylaby 2. Podział zdania na wyrazy

DZIECI 5- LETNIE

3.Wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie wyrazów o prostej budowie fonetycznej 4.Wyszukiwanie wśród obrazków tych, których nazwy rozpoczynają się daną głoską

MARZEC

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

1. Słuchanie, zapamiętywanie i powtarzanie krótkich zdań, wierszyków lub rymowanek (różny stopień trudności )

2. Wyraźne i dokładne powtarzanie słyszanych dźwięków z uwzględnieniem natężenia siły głosu ( różny stopień trudności )

KWIECIEŃ

DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE

1.Wyodrębnianie pierwszej sylaby w wypowiadanym wyrazie ( różny stopień trudności ) 2.Tworzenie grup wyrazów rozpoczynających się daną sylabą

MAJ

DZIECI 4- LETNIE i 5- LETNIE

1.Wyodrębnianie ostatniej sylaby w wypowiadanym wyrazie ...