Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
USPRAWNIANIE FUNKCJI
ANALIZATORA WZROKOWEGO
W ZAJĘCIACH UCZESTNICZĄ:
…..................................................................................................................................................................
LISTOPAD
DZIECI 4- LETNIE
Wskazywanie na obrazku określonych przez nauczyciela elementów ( np. lalka, samochód, piłka itp. )
Wyszukiwanie dwóch jednakowych obrazków wśród wielu innych
DZIECI 5 - LETNIE
Tworzenie par obrazków spośród wielu.
Łączenie obrazków z ich cieniami
GRUDZIEŃ
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
Wyszukiwanie różnic między dwoma obrazkami ( różny stopień trudności )
Rozpoznawanie schowanego przez nauczyciela przedmiotu ( różny stopień trudności )
STYCZEŃ
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
1.Realizacja treści niezrealizowanych bądź wymagających powtórzeń z okresu XI-XII
LUTY
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
1.Składanie obrazka pociętego na kilka części ( różny stopień trudności ) 2.Uzupełnianie obrazka brakującymi elementami ( różny stopień trudności )
MARZEC
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
1. Dostrzeganie zmian zaistniałych wśród grupy przedmiotów ( np. zabawki, meble itp. ). 2. Wskazywanie wśród grupy przedmiotów tego, który do nich nie pasuje ( np. kredka, ołówek, łyżka )
KWIECIEŃ
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
Łączenie w pary takich samych obrazków ( różny stopień trudności )
Łączenie w pary pasujących do siebie przedmiotów
MAJ
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
1.Rysowanie konturowego obrazka według wzoru
2.Kolorowanie obrazka według określonego kodu ( różny stopień trudności )
CZERWIEC
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
1.Realizacja treści niezrealizowanych bądź wymagających powtórzeń z okresu I - V
ĆWICZENIA PERCEPCJI SŁUCHOWEJ
W ZAJĘCIACH UCZESTNICZĄ:
…..................................................................................................................................................................
LISTOPAD
DZIECI 4- LETNIE
Rozpoznawanie dźwięków najbliższego otoczenia
Określenie miejsca słyszanego dźwięku
DZIECI 5- LETNIE
Wyklaskiwanie prostego rytmu
Wskazywanie obrazków kojarzących się ze słyszanym dźwiękiem
GRUDZIEŃ
DZIECI 4- LETNIE
1.Powtarzanie za nauczycielem krótkich wyrazów dźwiękonaśladowczych. 2.Powtarzanie za nauczycielem krótkich wyrazów z podziałem na sylaby
DZIECI 5- LETNIE
3.Podział wyrazów na sylaby 4.Podział zdania na wyrazy
STYCZEŃ
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
1.Realizacja treści niezrealizowanych bądź wymagających powtórzeń z okresu XI-XII
LUTY
DZIECI 4- LETNIE
1. Podział wyrazów na sylaby 2. Podział zdania na wyrazy
DZIECI 5- LETNIE
3.Wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie wyrazów o prostej budowie fonetycznej 4.Wyszukiwanie wśród obrazków tych, których nazwy rozpoczynają się daną głoską
MARZEC
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
1. Słuchanie, zapamiętywanie i powtarzanie krótkich zdań, wierszyków lub rymowanek (różny stopień trudności )
2. Wyraźne i dokładne powtarzanie słyszanych dźwięków z uwzględnieniem natężenia siły głosu ( różny stopień trudności )
KWIECIEŃ
DZIECI 4- LETNIE i 5 LETNIE
1.Wyodrębnianie pierwszej sylaby w wypowiadanym wyrazie ( różny stopień trudności ) 2.Tworzenie grup wyrazów rozpoczynających się daną sylabą
MAJ
DZIECI 4- LETNIE i 5- LETNIE
1.Wyodrębnianie ostatniej sylaby w wypowiadanym wyrazie ...