Dodaj publikację
Autor
Angelika Rutkowska
Data publikacji
2013-01-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela kontraktowego (edukacja wczesnoszkolna) na stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. 
 Pobierz (doc, 67,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Angelika Ewa Rutkowska
nauczyciel kształcenia zintegrowanego w „Meridian International Schools”, ul.Senatorska 11,
93 – 192 Łódź.

Czas trwania stażu: 1. 09. 2012 r. – 31. 05. 2015 r.
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Opiekun stażu: mgr XXXX

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1. 12. 2004 r.

§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują:

1) umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1a Karty Nauczyciela - umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem
i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków;

2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

3) umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki
oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;

5) umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły,
w której nauczyciel odbywał staż.

|&7 ust. 2 pkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i |
|dokonywania zmian |
|w tych działaniach. |
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY | |
| | | |DOWODY REALIZCJI |
|Uzupełnianie wiedzy związanej z | |IX 2012 |Poprawnie sformułowany |
|procedurami awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji | |wniosek o otworzenie stażu |
| |dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, | |i plan rozwoju zawodowego |
| |Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej na temat | | |
| |stopni awansu zawodowego). | | |
| | | | |
| |Analiza dokumentacji szkolnej: | | |
| |- Statut Szkoły | | |
| |Program wychowawczy ...