Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Angelika Ewa Rutkowska
nauczyciel kształcenia zintegrowanego w „Meridian International Schools”, ul.Senatorska 11,
93 – 192 Łódź.
Czas trwania stażu: 1. 09. 2012 r. – 31. 05. 2015 r.
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Opiekun stażu: mgr XXXX
Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1. 12. 2004 r.
§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują:
1) umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1a Karty Nauczyciela - umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem
i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków;
2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
3) umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki
oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;
5) umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły,
w której nauczyciel odbywał staż.
|&7 ust. 2 pkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i |
|dokonywania zmian |
|w tych działaniach. |
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY | |
| | | |DOWODY REALIZCJI |
|Uzupełnianie wiedzy związanej z | |IX 2012 |Poprawnie sformułowany |
|procedurami awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji | |wniosek o otworzenie stażu |
| |dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, | |i plan rozwoju zawodowego |
| |Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej na temat | | |
| |stopni awansu zawodowego). | | |
| | | | |
| |Analiza dokumentacji szkolnej: | | |
| |- Statut Szkoły | | |
| |Program wychowawczy ...