Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć w grupie dzieci 4, 5-letnich
DATA: 27.11. 2012
PRZYGOTOWAŁA: Beatrycze Komuda
TEMAT: Zmartwienie Krzysia
CELE OGÓLNE:
- przeliczanie elementów w zbiorach
- porównywanie liczby elementów w zbiorach i stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo
- układanie rytmów z podanych elementów
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- potrafi poprawnie przeliczyć elementy w zbiorach
- potrafi porównać ze sobą liczbę elementów w zbiorach i prawidłowo stosować określenia: mniej, więcej, tyle samo
- potrafi prawidłowo ułożyć rytm z podanych elementów
METODY:
- praktyczne – zabawy słowne i dydaktyczne
- podająca – opowiadanie, rozmowa
- eksponująca – papierowe i plastykowe naczynia
FORMY PRACY:
- zbiorowa – jednolita
- indywidualna – jednolita
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Fragmenty opowiadania E. Skarżyńskiej „Babcia na hulajnodze”, papierowe i plastykowe naczynia
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Słuchanie wybranych fragmentów opowiadania E. Skarżyńskiej „Babcia na hulajnodze”; rozmowa na temat opowiadania:
- Kto opiekował się Krzysiem?
- Dlaczego wszyscy nazywali Panią Marcelinę Bajkową Babcią?
- Czym zajmowała się babcia oprócz czytania i opowiadania bajek?
- Jak wyglądał ogród babci Marceliny?
- Co postanowiła zrobić Helenka?
- Jakie lekarstwo znalazła babcia na zmartwienie Krzysia?
„Moja babcia, mój dziadek nazywa się…” – podawanie imion członków rodziny
Zabawa słowna „Podaj imię” – podawanie przez dzieci dowolnych imion rozpoczynających się na głoskę podaną przez nauczyciela
„Wyszywanie” – zabawa ruchowa z elementem podskoku i skoku
Zabawa dydaktyczna „Czy teraz jest tyle samo?” – przeliczanie papierowych i plastykowych naczyń w zbiorach; stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo
Zabawa dydaktyczna „Kubek, talerz” – układanie rytmów z papierowych naczyń i plastykowych sztućców
Zabawa dydaktyczna „Połóż talerz na przyjęciu dla babci” – kładzenie talerza w określonym miejscu w przestrzeni, zgodnie z instrukcją nauczyciela
Data sprawdzenia scenariusza Podpis opiekuna stażu
…………………………….. ………………………….