Dodaj publikację
Autor
Maria Linda-Wierzbicka
Data publikacji
2013-01-21
Średnia ocena
5,00
Pobrań
71

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zapraszam nauczycieli chemii w gimnazjum do wykonania w pracowni chemicznej doświadczenia "Reakcje strąceniowe". Proste, nie sprawiające wykonującym trudności doświadczenie. Dzięki niemu można wyjaśnić, utrwalić dość trudne zagadnienia z chemii nieorganicznej. 
 Pobierz (docx, 12,4 KB)

Podgląd treści

Dośw. 10 .Reakcje strąceniowe.

Przygotuj 3 probówki.

Do pierwszej dodaj wodorotlenek sodu, do drugiej probówki dodaj węglanu sodu, do trzeciej probówki dodaj siarczanu (VI) sodu.

Następnie do każdej z nich dodaj po kilka kropel roztworu chlorku wapnia.

Zanotuj wyniki.

Potem do każdej probówki wlej niewielką ilość wody.

Zanotuj wyniki z wykonanego doświadczenia.

Opracowanie powinno zawierać:

Wyniki i wnioski z przeprowadzonego doświadczenia.

Co to są substancje trudno rozpuszczalne w wodzie?

Na czym polegają reakcje strąceniowe?

Do czego służą tabele rozpuszczalności wodorotlenków i soli?

Napisz reakcje strąceniowe zachodzące pomiędzy:

a) wodorotlenkiem sodu i chlorkiem wapnia.

b) węglanem sodu i chlorkiem wapnia.

c) siarczanem(VI) sodu i chlorkiem wapnia.