Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W BOŻEM - 2011/2012
OBSZAR:1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJI OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY LUB PLACÓWKI.
WYMAGANIE: 1.1 ANALIZUJE SIĘ WYNIKI SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO, EGZAMINU MATURALNEGO I EGZAMINU POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE
ZADANIA SZKOŁY:
Szkoła dokonuje analizy sprawdzianu, na poziomie pojedynczego n -la, zespołów całej placówki.
Szkoła wypracowuje jednolite zasady analizy sprawdzianu.
Wdraża wnioski z analizy sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego.
Analizuje efekty wdrażanych wniosków.
Prowadzone są w szkole szkoleniowe rady pedagogiczne mające na celu poprawienie wyników sprawdzianu.
Analizuje wyniki sprawdzianu przy pomocy kalkulatora EW.
Prowadzi egzaminy próbne po analizie których wnioski są wdrażane w celu poprawy efektów kształcenia.
Nauczyciele dzielą się swoimi umiejętnościami zdobytymi na kursach doskonalących (egzaminatorzy).
Organizuje zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze skierowane do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.
Organizuje spotkania z rodzicami uczniów klas VI szkoły podstawowej w celu zapoznania z wynikami testów próbnych.
Nauczyciele prowadzą działania doskonalące w zakresie sprawdzania umiejętności wynikających z podstawy programowej.
Arkusze prac kontrolnych maja formę zbliżoną do arkuszy egzaminacyjnych.
Monitoruje na bieżąco frekwencje uczniów i jej wpływ na wyniki .
Przeprowadza się diagnozę wstępną i końcową na poziomie poszczególnych przedmiotów.
Analizuje się opinie z PPP i indywidualizuje się pracę uczniów.
OBSZAR:1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJI OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY LUB PLACÓWKI.
PRZEDMIOT EWALUACJI : 1.1 ANALIZUJE SIĘ WYNIKI SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO, EGZAMINU MATURALNEGO I EGZAMINU POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE
CELE EWALUACJI:
Zebranie informacji na temat jakości prowadzonych analiz wyników sprawdzianów zewnętrznych.
Zebranie informacji i dokonanie oceny efektów podejmowanych działań naprawczych w zakresie poprawy wyników kształcenia.
Pytania kluczowe
Kryteria ewaluacji
Metody i źródła informacji
Próba badawcza
Termin
Odpowiedzialni
Jakie metody stosuje szkoła w celu dokonania analizy sprawdzianów zewnętrznych ?
Szkoła przy analizie wyników stosuje metody jakościowe i ilościowe
-analiza dokumentów (dokumentacja zespołów zadaniowych, raporty z analizy badań zewnętrznych, protokoły RP)
-ankieta do nauczycieli
wymienione dokumenty z dwóch ostatnich lat
8 nauczycieli, co stanowi 100%
zatrudnionych w szkole
12.2011-
01.2012
12.2011-
01.2012
I.Rostkowska
M. Kozłowska
I Gumbrewicz
-wywiad z nauczycielami przedmiotów objętych egzaminem zewnętrznym
4 n - li, co stanowi
50 % wszystkich zatrudnionych w szkole
12.2011-
01.2012
M. Krupa
W jakim zakresie szkoła wdraża wnioski wynikające z analizy ?
Wnioski wynikające z analizy są wdrażane przez nauczycieli i zespoły zadaniowe.
-analiza dokumentów (protokoły RP, dokumentacja dydaktyczna nauczycieli – dziennik, plan, sprawozdania- sprawozdania okresowe i roczne nauczycieli z realizacji planów dydaktycznych, wnioski z nadzoru pedagogicznego)
wymienione dokumenty z dwóch ostatnich lat
12.2011-
01.2012 ...