Dodaj publikację
Autor
Wiesława Gajo
Data publikacji
2013-01-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
88

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ewaluacja wewnętrzna.
 Pobierz (docx, 22,6 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W BOŻEM - 2011/2012

OBSZAR:1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJI OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY LUB PLACÓWKI.

WYMAGANIE: 1.1 ANALIZUJE SIĘ WYNIKI SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO, EGZAMINU MATURALNEGO I EGZAMINU POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE

ZADANIA SZKOŁY:

Szkoła dokonuje analizy sprawdzianu, na poziomie pojedynczego n -la, zespołów całej placówki.

Szkoła wypracowuje jednolite zasady analizy sprawdzianu.

Wdraża wnioski z analizy sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego.

Analizuje efekty wdrażanych wniosków.

Prowadzone są w szkole szkoleniowe rady pedagogiczne mające na celu poprawienie wyników sprawdzianu.

Analizuje wyniki sprawdzianu przy pomocy kalkulatora EW.

Prowadzi egzaminy próbne po analizie których wnioski są wdrażane w celu poprawy efektów kształcenia.

Nauczyciele dzielą się swoimi umiejętnościami zdobytymi na kursach doskonalących (egzaminatorzy).

Organizuje zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze skierowane do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.

Organizuje spotkania z rodzicami uczniów klas VI szkoły podstawowej w celu zapoznania z wynikami testów próbnych.

Nauczyciele prowadzą działania doskonalące w zakresie sprawdzania umiejętności wynikających z podstawy programowej.

Arkusze prac kontrolnych maja formę zbliżoną do arkuszy egzaminacyjnych.

Monitoruje na bieżąco frekwencje uczniów i jej wpływ na wyniki .

Przeprowadza się diagnozę wstępną i końcową na poziomie poszczególnych przedmiotów.

Analizuje się opinie z PPP i indywidualizuje się pracę uczniów.

OBSZAR:1. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJI OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY LUB PLACÓWKI.

PRZEDMIOT EWALUACJI : 1.1 ANALIZUJE SIĘ WYNIKI SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO, EGZAMINU MATURALNEGO I EGZAMINU POTWIERDZAJACEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE

CELE EWALUACJI:

Zebranie informacji na temat jakości prowadzonych analiz wyników sprawdzianów zewnętrznych.

Zebranie informacji i dokonanie oceny efektów podejmowanych działań naprawczych w zakresie poprawy wyników kształcenia.

Pytania kluczowe

Kryteria ewaluacji

Metody i źródła informacji

Próba badawcza

Termin

Odpowiedzialni

Jakie metody stosuje szkoła w celu dokonania analizy sprawdzianów zewnętrznych ?

Szkoła przy analizie wyników stosuje metody jakościowe i ilościowe

-analiza dokumentów (dokumentacja zespołów zadaniowych, raporty z analizy badań zewnętrznych, protokoły RP)

-ankieta do nauczycieli

wymienione dokumenty z dwóch ostatnich lat

8 nauczycieli, co stanowi 100%

zatrudnionych w szkole

12.2011-

01.2012

12.2011-

01.2012

I.Rostkowska

M. Kozłowska

I Gumbrewicz

-wywiad z nauczycielami przedmiotów objętych egzaminem zewnętrznym

4 n - li, co stanowi

50 % wszystkich zatrudnionych w szkole

12.2011-

01.2012

M. Krupa

W jakim zakresie szkoła wdraża wnioski wynikające z analizy ?

Wnioski wynikające z analizy są wdrażane przez nauczycieli i zespoły zadaniowe.

-analiza dokumentów (protokoły RP, dokumentacja dydaktyczna nauczycieli – dziennik, plan, sprawozdania- sprawozdania okresowe i roczne nauczycieli z realizacji planów dydaktycznych, wnioski z nadzoru pedagogicznego)

wymienione dokumenty z dwóch ostatnich lat

12.2011-

01.2012 ...