Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mgr Justyna Chudy
Szkoła Podstawowa nr 2
Siewierz
Konspekt zajęć praktyczno - technicznych
Temat: „Mydło lubi zabawę”. Sprawdzamy prawdziwość słów Ewy Chotomskiej na własnej skórze.
Cele zajęć:
- główne:
• Tworzenie kostek mydła o różnych kształtach i kolorach.
• Przypomnienie podstawowych zasad higieny.
- operacyjne:
Uczeń:
• doskonali umiejętności manualne,
• współdziała w grupie,
• dba o porządek i ład w miejscu pracy,
• tworzy kostki mydła z przygotowanych surowców w wybranym przez siebie kształcie i kolorze,
• utrwala wiedzę na temat alergii,
• poznaje terminy związane z gotowaniem,
• dba o estetykę swojej pracy.
Metody pracy: ćwiczenia praktyczne, pogadanka
Środki dydaktyczne: starte na tarce mydło hipoalergiczne, barwniki i aromaty spożywcze, foremki różnych kształtów, garnki
Formy organizacyjne: grupowa, indywidualna
Przebieg zajęć:
I. Część wstępna - sprawy organizacyjne.
Uczniowie przygotowują stanowisko do pracy.
II. Część zasadnicza:
1. Nauczyciel wyjaśnia dlaczego do tworzenia własnych kostek mydła używamy mydła hipoalergicznego. Uczniowie przypominają podstawowe wiadomości, które mają na temat alergii.
2. W kąpieli wodnej nauczyciel roztapia wiórki mydła.
3. Uczniowie przygotowują barwniki i aromaty spożywcze zgodnie z instrukcją.
4. Uczniowie barwią partie masy mydlanej na wybrane kolory i wykładają ją do foremek.
5. Część uczniów w przygotowanych formach tworzy wielobarwne kompozycje mydlane.
6. Uczniowie porządkują miejsce pracy, mydła odstawiają do zastygnięcia.
III. Część końcowa
1. Podsumowanie zajęć.